Pokoleniu Z do twarzy jest w brązie. Kampania RocketJobs.pl nagrodzona na Gali MIXX Awards 2022

Pokoleniu Z do twarzy jest w brązie. Kampania RocketJobs.pl nagrodzona na Gali MIXX Awards 2022

Kampania o głosie Generacji Z już się zakończyła, jednak w dalszym ciągu głosy o niej nie ustają. 24 listopada 2022 roku mieliśmy zaszczyt ponownie doczekać się jej uznania przez cenione środowisko digital marketingu. Chociaż otrzymanie brązowej statuetki w kategorii BRAND AWARENESS & POSITIONING jest niemałym sukcesem, to za największe osiągnięcie należy uznać przede wszystkim efekt, jaki kampania „Rozmowy o pracy. Wsłuchaj się w głos pokolenia przyszłości” wywarła na środowisku zawodowym. Mamy nadzieję, że echo jej przekazu będzie jeszcze przez długi czas będzie rozbrzmiewało na rynku pracy, przygotowując go na nadchodzącą transformację.

„Rozmowy o pracy. Wsłuchaj się w głos pokolenia przyszłości” to cykl czterech filmów, wyreżyserowanych przez Mikołaja Sadowskiego we współpracy z F25 Production House. Prowadzone na tylnym siedzeniu samochodu konwersacje miały na celu wyrazić, jaki stosunek do pracy prezentują przedstawiciele Generacji Z. Nasi rozmówcy wypowiedzieli się m. in. w temacie swojego stosunku do równości, roli kobiet oraz znaczenia wykształcenia wyższego. Może się wydawać, że na pierwszy rzut oka te tematy nie łączą się ze sobą. Niemniej, to właśnie dzięki holistycznemu podejściu do światopoglądu, możliwe jest uchwycenie pełnego obrazu najmłodszego pokolenia pracowników. Oprócz pozytywnego odbioru w sieci, mamy zaszczyt poinformować, że kampania została po raz kolejny doceniona przez środowisko krytyczne. Tym razem miało to miejsce w ramach Gali MIXX Awards 2022. Szczególnie, iż jest to wydarzenie poświęcone najbardziej inspirującym i kreatywnym projektom cyfrowym.

Kampania „Rozmowy o pracy. Wsłuchaj się w głos pokolenia przyszłości”

Często, nadawanie etykiet pokoleniowych takich jak millenialsi lub pokolenie Z może sprawić, że zaczniemy myśleć o nich stereotypowo. Przypisywanie z góry ustalonych cech grupom wiekowym zakrzywia ich obraz, wszakże takie percepcje są oparte jedynie o wtórne obserwacje. Kampania RocketJobs.pl zdecydowała się na zdemistyfikowanie i zdemitologizowanie tego aspektu poprzez oddanie głosu samym zainteresowanym – młodym. Mnogość osobistych narracji składa się w harmonijną całość, przedstawiając obraz młodych ludzi takich, jakimi rzeczywiście są. Określenie „Pokolenie Z” to w rzeczywistości agregat różnorodnych osobowości i poglądów. Są one jednak skupione według pewnych wspólnych osi, takich jak walka o równouprawnienie, zachowanie balansu pomiędzy pracą a życiem czy też wiodąca rola prywatnych wartości w życiu zawodowym. Mimo iż ze względu na młody wiek dane pokolenie dopiero zakorzenia się w środowisku zawodowym, robi to z należnym sobie wigorem i motywacją do wielkich zmian.

Mixx Awards 2022 – czym się wyróżnia?

Gala Mixx Awards to sztandarowy projekt Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, szanowanej organizacji branżowej zrzeszających organizacje digitalowe. O prestiżu tej inicjatywy może świadczyć chociażby jej długa tradycja obejmująca już 15 edycji. W erze cyfrowej są to prawdziwe wieki. Żeby to lepiej zilustrować, podczas pierwszej edycji Facebook i Twitter były relatywnie niszowymi stronami, a Instagrama jeszcze nawet nie było w planach.

Za drugi filar znaczenia plebiscytu mogą posłużyć biorące w nim udział firmy, uważane za złoty standard w branży marketingowej. Wśród nagrodzonych znaleźli się między innymi Grupa Żywiec i bank ING. Chociaż tematem przewodnim wydarzenia jest szeroko rozumiana kreatywność, innowacyjność i skuteczność, jest ono podzielone na liczne kategorie oceny. Są to między innymi: Best Use of Social Media; Commerce; Content Marketing; Innovation & Smart Solution; Performance Marketing oraz Brand Awareness and Positioning, w którym to właśnie została uhonorowana kampania “Rozmowy o pracy. Wsłuchaj się w głos pokolenia przyszłości”.

Brąz dla RocketJobs.pl w kategorii „Brand Awareness and Positioning” na Mixx Awards 2022

Charakterystyczną cechą tej kategorii jest zbudowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie. Z tego względu czujemy się też szczególnie zaszczyceni, że to akurat w niej udało nam się uzyskać wyróżnienie. Chociaż głównym filarem kampanii RocketJobs.pl „Rozmowy o pracy. Wsłuchaj się w głos pokolenia przyszłości” był przede wszystkim cykl klipów, była ona okraszona dużą dozą działań dodatkowych w sferze digitalowej. Zarówno filmy, jak i memy, posty oraz artykuły, które im towarzyszyły miały na celu uchwycenie jak najpełniejszego obrazu światopoglądu generacji Z.

Tylko poprzez dialog i świadomą komunikację jesteśmy w stanie dążyć do wzajemnego zrozumienia i owocnej współpracy w środowisku zawodowym, które przecież tworzą reprezentanci aż trzech różnych pokoleń. Dlatego też, właśnie dzięki większej świadomości marki w społeczeństwie, jesteśmy w stanie celować w reprezentowanie przekazu w obliczu jak najszerszego gremium odbiorców. Zdobyta brązowa statuetka pokazuje nam, jak bardzo pojęcie marki RocketJobs.pl rozpowszechniło się w społeczeństwie. Zarówno tym zbudowanym przez baby boomersów, millenialsów, jak i pokolenie Z.

Brąz w kategorii Brand Awarness and Positioning


Redaktorka

Z wykształcenia filolog języka francuskiego, jednak od najmłodszych lat emocjonalnie związana z dziennikarstwem i działalnością literacką. Interesuje się szerokim wachlarzem tematycznym, zaczynając od kwestii językowych, kulturowych i społecznych, poprzez finanse i ekonomię, aż po naukę i prawo. Można powiedzieć, że w życiu podąża za iście renesansową definicją bycia "humanistą".

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze