Nowość na Instagramie!
Sekcja „Eksploruj” zyska nowy układ?
Jeśli jesteście aktywnymi użytkownikami Instagrama, to na pewno kojarzycie sekcję „Eksploruj”. Przechodzicie do niej, klikając lupkę na swoim ekranie. Teraz wyświetlanie tej sekcji może ulec zmianie.
Spis treści
Materiały, które widzicie na Instagramie w sekcji „Eksploruj”, są generowane na podstawie Waszych polubionych postów lub obserwowanych kont. Przewidziane nowości będą dotyczyć sposobu wyświetlania tych treści. Ułatwiona ma być również nawigacja po materiałach.
Czy nowy wygląd sekcji „Eksploruj” ułatwi serwisowi walkę o użytkowników z TikTokiem?
Instagram, który zrzesza użytkowników od 11 lat, ma poważnego konkurenta – TikToka. Jak wynika z danych Ofcomu, we wrześniu 2020 r. w Anglii Instagram stracił na oglądalności w grupie wiekowej 18-24 lata na rzecz m.in. właśnie TikToka czy YouTube. Jednak to medium społecznościowe nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa.
Zobaczcie także: Norwegia mówi stop retuszowi zdjęć w mediach społecznościowych
Instagram testuje nowe rozwiązania w sekcji „Eksploruj”
Platforma nie pozostaje obojętna na statystyki i postanowiła zawalczyć o zaangażowanie użytkowników. Według najnowszych informacji opublikowanych np. na Twitterze Alessandro Paluzzi, Instagram prowadzi testy nowego sposobu wyświetlania treści.
#Instagram is working on a Reels-style Explore section 👀
ℹ️ When opened, the Explore section will remain the same as now but by selecting a post the view will be like a #Reels clip.
ℹ️ Posts with multiple photos behave like stories, so you can tap left and right to view them. pic.twitter.com/fkhlP2Y7Dq— Alessandro Paluzzi (@alex193a) July 26, 2021
Teraz miałyby się pokazywać na pełnym ekranie, a ich przeglądanie mogłoby się odbywać za pomocą tylko jednego palca.
Czy Instagram tym samym próbuje zawalczyć o większe zaangażowanie społeczności i przebić TikToka? Eksperci twierdzą, że tak. Ta platforma już nie raz udowadniała, że potrafi pokonać konkurencję.
Zobaczcie także: Mark Zuckerberg zbesztany na Facebooku!
Niedawno, choć jeszcze nie dla wszystkich, pojawiła się funkcja Instagram Reels, która również przypomina kontent TikToka. To nowy sposób prezentowania i tworzenia treści video o długości do 60 s. Tutaj, podobnie jak na TikToku, mamy do dyspozycji filtry oraz efekty, które pozwalają na stworzenie unikalnych materiałów, ale możemy także zamieścić już gotowe video. Podobnie jak inne materiały, tak i Reels mogą trafić do sekcji „Eksploruj”.
Przypominamy też, że na początku siłą Instagrama były filtry do obróbki graficznej zdjęć. Następnie wprowadzono m.in. Instastories, które stało się ogromną konkurencją dla Snapchata. Pojawiła się też funkcja Instagram Guides, która pozwala na katalogowanie postów o podobnej tematyce, tworząc swego rodzaju blog.
Jak widać, Instagram potrafi szybko reagować na wymagania użytkowników, choć na razie dokładna data wprowadzenia do powszechnego użytku nowości w funkcji „Eksploruj” nie jest znana.
Autorką tekstu jest Agnieszka Pulikowska.
Źródło grafiki ilustrującej wpis: Unsplash
Źródło informacji: Wirtualne Media
Więcej tekstów w tematyce mediów społecznościowych tutaj.
📢 Zapraszamy także do naszych grup:
NOWA! ➡ Praca: Project Manager, Product Owner ➡ https://bit.ly/2Whg3QN
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI
🚀 na nasz fanpage:
➡ https://www.facebook.com/RocketJobsPolska
💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs
😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska
Komentarze