Niemal wszyscy uprawiamy go w pracy. Czym jest cyberloafing?

Chcecie, aby Wasze materiały docierały do większej grupy odbiorców i zastanawiacie się, o której godzinie najlepiej publikować posty na Instagramie? Later.com przeanalizował 35 mln postów, na podstawie których odkrył, jaki jest najlepszy średni czas publikacji postów na Instagramie.
Zacznijmy od tego, że jeśli zależy nam na zwiększeniu liczby odbiorców, a nasze posty kierujemy do konkretnej grupy docelowej, materiały powinny być przede wszystkim wartościowe, bo przełoży się nie tylko na polubienia, ale również zapisy i udostępnienia.
Z kolei dzięki analizie 35 mln postów z całego świata, którą przeprowadził Later możemy się dowiedzieć, że średnim najlepszym czasem na publikowanie postów na Instagramie jest weekend. To właśnie w sobotę i niedzielę, na dodatek największe zaangażowanie wykryto w postach opublikowanych średnio o 6 rano.
Ponadto, w poszczególnych dniach tygodnia prezentuje się to następująco:
Zobaczcie także: Dodawanie linków w relacjach na Instagramie dostępne dla wszystkich
Warto też spojrzeć na to z drugiej strony. Z analizy wykonanej przez Later wynika, że posty publikowane na Instagramie w środę pomiędzy 10 a 16 i w czwartek pomiędzy 21 a 23 mają najmniejsze zaangażowanie użytkowników.
Średnio najgorszym czasem na publikowanie postów na Instagramie jest:
Nie bez znaczenia jest również lokalizacja oraz różnice czasowe. Przy takim podziale, najlepszy czas na publikację postów prezentuje się następująco:
Instagram już jakiś czas temu potwierdził, że ilość interakcji pod postem, jaka zachodzi w ciągu pierwszych 30 minut od jego publikacji nie determinuje jego zasięgu. Wynika z tego więc, że faktycznie nie musimy się obawiać faktu, że niektórzy użytkownicy w trakcie publikowania przez nas postu na Instagramie będą spać. Ważne, że nasz post wyświetli im się jako jeden z pierwszych, kiedy rankiem będą przeglądali swoją tablicę.
Pamiętajcie jednak, że dane z ogólnego raportu to jedno, a Wasze indywidualne statystyki to drugie. Wiele zależy od chociażby Waszego contentu. Jeśli posiadacie konto biznesowe na Instagramie, sprawdzajcie swoje statystyki, na podstawie których będziecie jasno widzieć, o której opublikowane posty najlepiej konwertują.
Pełną analizę danych 35 mln postów przeprowadzoną przez Later znajdziecie TUTAJ.
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Maddi Bazzocco
Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska
Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.
Komentarze