Ranking najbardziej wartościowych marek na świecie
Jak co roku Kantar opublikował ranking BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2020. Tym razem nie obyło się bez niespodzianki. Mimo wzrostu swojej wartości Google wypadło z podium zestawienia. Na szczycie drugi rok z rzędu znalazł się Amazon.
Pierwsza czwórka rankingu kolejny raz została zdominowana przez amerykańskie Big Tech. Notujący 32% wzrost wartości Amazon (416 mld $) uplasował się nad drugim w tabeli Apple (352 mld $).
Do przetasowania w stosunku do ubiegłorocznego notowania doszło na kolejnych dwóch pozycjach. Microsoft (327 mld $) minimalnie zdołał wyprzedzić “wujka” Google (324 mld $). Giganci technologiczni znów udowodnili, że nie mają sobie równych.
Piątą w tabeli Visę dzieli od liderów ogromna strata. Producent kart płatniczych, mimo 5-procentowego wzrostu wartości, został oszacowany “tylko” na 187 mld $. Z kolei jedynymi markami w Top 10, które na przestrzeni ostatniego roku zanotowały spadek wartości, są Facebook (-7%) i McDonalds (-1%). Nie przeszkodziło im to jednak zająć odpowiednio 8. i 9. miejsca.
Czołową stawkę uzupełniają Alibaba (6.), Tencent (7.) oraz Mastercard (10.). Poniżej prezentujemy Top 25 rankingu, a pełne zestawienie oraz dużą ilość bardziej szczegółowych i interesujących informacji znajdziecie na stronie Kantar.
Autorem artykułu jest Mateusz Białas.
Źródło informacji: marketingweek.com
Źródło ilustracji: unsplash.com
Komentarze