"FaceTime Content" to nowy trend, który kocha pokolenie Z. Dlaczego takie treści działają na TikToku?

Zastanawiacie się nad karierą jako social media manager? A może już znacie tę branżę i przed Wami jedynie chęć zmiany pracodawcy? Sprawdźcie, jak wygląda rekrutacja na stanowisko social media managera i jakie pytania mogą się pojawić na rozmowie rekrutacyjnej?
Spis treści
Social media manager jest odpowiedzialny za komunikację pomiędzy klientem a odbiorcami w różnych kanałach social mediów. Może on reprezentować działania jednej osoby lub firmy/organizacji. Może także odpowiadać jedynie za jedno medium, jak równie dobrze za kilka z nich. Zazwyczaj jest to uzależnione od wielkości danego konta oraz planów na rozwój.
Praca jako social media manager nie ogranicza się bowiem jedynie do umieszczania angażujących treści. Do zadań osoby na tym stanowisku należy również m.in. moderacja komentarzy, odpowiadanie na pytania użytkowników, nawiązywanie współprac, czy ustawianie kampanii płatnych, monitorowanie efektów pracy, analizowanie działań konkurencji, spotkania z klientami.
Dzięki pracy social media managera wzrasta świadomość marki, poprawia się wizerunek brandu, co wpływa m.in. na sprzedaż.
Tak naprawdę nie musicie skończyć konkretnego kierunku studiów, choć te z zakresu dziennikarstwa czy filologii polskiej pomogą Wam w tworzeniu kontentu, a z kolei ukończenie psychologii czy socjologii może być przydatne np. w analizie zachowań. Ważne jest jednak zainteresowanie social mediami, śledzenie trendów, kreatywność i rozwijanie swoich umiejętności np. poprzez uczestnictwo w kursach.
Social media manager może pracować jako junior, mid oraz senior. Niezależnie jednak od stopnia kariery są standardowe pytania, których możemy się spodziewać na rozmowie rekrutacyjnej. Należą do nich:
Zobaczcie także: Ile zarabia social media manager?
Prośba o wykonanie zadania rekrutacyjnego pojawia się zazwyczaj po pozytywnym wyniku pierwszego spotkania z rekruterem. Wówczas sprawdzane są umiejętności praktyczne. Zadania mogą się różnić nie tylko w zależności od tego, do jakiej firmy rekrutujecie, ale również ze względu na to, na jaki stopień. Junior może się spodziewać np. przygotowania przykładowych postów i copy do nich. Z kolei osoba z większym doświadczeniem może być poproszona nawet o przygotowanie planu komunikacji marki.
________________________________________________________________________________________________
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Yura Fresh
RocketSpace.pl
RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.
Komentarze