TikTok Inventory Filter – platforma wprowadza nowość, która zrewolucjonizuje działania marketingowe?
TikTok Inventory Filter jest nowym narzędziem dla reklamodawców działających na popularnej platformie. Dostępny w TikTok Ads Manager, zapewnia marketerom większą kontrolę nad treściami publikowanymi obok ich reklam w sekcji “Dla Ciebie”. Od 14 lipca platforma udostępniła autorskie narzędzie w kilkunastu językach na terenie 25 krajów, w tym również w Polsce.
Spis treści
Na czym polega TikTok Inventory Filter?
W ostatnich latach popularność TikToka poszybowała ponad pułap. Nie jest więc zaskoczeniem, że z czasem oprócz funkcji rozrywkowej, zyskała również nowy charakter- marketingowy.
W wyniku następujących zmian, platforma zdecydowała się wyjść naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców, którzy 14 lipca uzyskali dostęp do nowego, autorskiego narzędzia. Korzystając z technologii uczenia maszynowego, TikTok Inventory Filter umożliwia marketerom ustawienie preferencji, przy jakiego rodzaju treściach będą się wyświetlały ich reklamy.
Dzięki innowacyjnemu narzędziu reklamodawcy uzyskają dostęp do trzech różnych poziomów zasobów wideo:
- Full Inventory,
- Standard Inventory,
- Limited Inventory
Zobacz także: Tworzenie reklam na TikToku teraz będzie łatwiejsze
Jak klasyfikowane są treści w TikTok Inventory Filter?
TikTok Inventory Filter ocenia publikowane materiały na podstawie analizy dźwięku, tekstu, obrazów i wideo pod kątem treści potencjalnie kontrowersyjnych. Jeżeli dane wideo spełnia znamiona wzbudzenia potencjalnych kontrowersji, zostanie ono sklasyfikowane w jednej z czterech kategorii ryzyka:
- Floor Content – są to treści naruszające lokalne Zasady Społeczności, Warunki świadczenia usług i/lub Politykę dot. własności intelektualnej TikTok.
- High Risk Content – są to treści zachwalające lub prezentujące tematy potencjalnie budzące kontrowersje w sposób bezrefleksyjny.
- Medium Risk Content – są to treści fikcyjne lub o charakterze rozrywkowym dotyczące tematów budzących potencjalne kontrowersje.
- Low Risk Content – są to treści o walorze edukacyjnym, pomimo iż dotyczą tematów potencjalnie budzących kontrowersje.
Nowa funkcja wyklucza poszczególne treści z danego poziomu zasobów wideo, uwzględniając pod jaki poziom ryzyka zostały one sklasyfikowane. W tym układzie zasoby na poziomie Full Inventory będą wykluczały tylko treści zaklasyfikowane jako Floor Content, Standard Inventory zostanie rozszerzone również o treści przydzielone do kategorii High Risk Content, natomiast Limited Inventory dopuszcza wyświetlanie reklam wyłącznie obok treści niezawierających tematów, które mogłyby wzbudzić potencjalne kontrowersje.
Liczne firmy z całego świata wypróbowały TikTok Inventory Filter już w okresie testowym. Użytkownicy na oficjalnych mediach TikToka nie kryją swojego zadowolenia z powodu uzyskania wysokich wyników pod kątem bezpieczeństwa i dopasowania wyświetlanych treści. Jego wprowadzenie w Polsce oraz pozostałych 24 krajach może stanowić prawdziwą rewolucję dla reklamodawców, korzystających z platformy.
________________________________________________________________________________________________
Źródło zdjęcia: Unsplash @Solen Feyissa
Żródło: https://newsroom.tiktok.com/pl-pl/pl-tiktok-inventory-filter
Komentarze