To Ty decydujesz skąd pracujesz. Kampania „You Can Do IT From Anywhere” z Luxoft Poland
Musiałeś kiedyś zrezygnować ze starania się o wymarzoną pracę ze względu na miejsce zamieszkania? W IT liczą się umiejętności i doświadczenie. Dla Luxoft Poland odległość i miejsce pracy nie mają znaczenia. Zajmująca się inżynierią oprogramowania firma postanowiła właśnie te wartości podkreślić w kampanii „You Can Do IT From Anywhere”. Ogólnokrajowa akcja promowała pracę zdalną i sprawną rekrutację, a także otwartość Luxoft Poland na programistów z całej Polski. Kampania została zrealizowana w formie outdoorowej i digitalowej.
Przyciągnięcie uwagi osób ceniących w IT pracę zdalną było celem akcji „You Can Do IT From Anywhere”. Programiści oczekują konkretów, dodatkowo zaprezentowanych w kreatywnej formie. Dzięki najnowszej kampanii kandydaci mogli dowiedzieć się, że w Luxoft Poland mają szansę rozwijać swoją karierę z każdego zakątka Polski. Na charakterystyczne fioletowe grafiki z hasłem przewodnim akcji można było natknąć się online, ale także spotkać stacjonarne billboardy oraz citylighty w miastach w całym kraju. Barwne formaty prezentowały tak różnorodne miejsca pracy jak domek w Bieszczadach czy mieszkanie nad morzem.
Praca zdalna i zdalny onboarding
Luxoft w pierwszej kolejności komunikował swoją otwartość na każdą osobę. Nieważne skąd jesteś, nieważne kim jesteś – w strukturach Luxoft Polska znajdzie się dla Ciebie miejsce, a także przestrzeń na rozwój Twojej kariery w IT. Co istotne, kampania wyszła poza największe miasta, digitalowo trafiając do miejscowości spoza „strefy komfortu” branży IT. „You Can Do IT From Anywhere” zaprezentowała korzyści wynikające z pracy zdalnej dla tych grup, które na rynku pracy wciąż spotykają się z pewnymi trudnościami – młodych rodziców czy osób z niepełnosprawnościami. Kampania przedstawiła proces rekrutacyjny oraz onboarding, które w Luxoft Poland również odbywają się w pełni zdalnie i ułatwiają szybkie rozpoczęcie pracy w strukturach spółki.
Akcja wystartowała w Krakowie w styczniu 2022 r. Jej znakiem rozpoznawczym był barwny, antysmogowy mural, który można było podziwiać od lutego do kwietnia przy ul. Karmelickiej 28. W marcu na ulice Krakowa wyjechał ozdobiony charakterystycznymi grafikami tramwaj. Hasło „You Can Do IT From Anywhere” można było spotkać na kilkudziesięciu billboardach bannerach oraz citylightach w Katowicach, Łodzi, Rzeszowie, Lublinie, Poznaniu, Bydgoszczy, Bielsku-Białej oraz w Gdyni. Kampania miała także bogatą odsłonę digitalową, a kreacje online docierały m.in. do odbiorców Facebooka i Google – trafiając tam, gdzie nie dotarł Outdoor.
Umiejętności ważniejsze niż lokalizacja
Poprzez kampanię chcieliśmy przedstawić branżę IT jako tę, która przestała być obszarem dla wybranych i stała się otwarta na rekrutację oraz pracę na odległość. Najcenniejsze dla Luxoft Poland są umiejętności i doświadczenie, a nie to, z jakiego miejsca w Polsce pracujemy. Jako firma doświadczona w zarządzaniu zdalnymi zespołami widzimy, że lokalizacja naszych pracowników nie ma znaczenia i możemy z sukcesem realizować projekty zarówno z programistą, który mieszka w centrum Warszawy, jak i tym, będącym w małej miejscowości w górach – mówi Małgorzata Stasiak-Duklewska, Head of Employer Branding w Luxoft Poland.
Kampania „You Can Do IT From Anywhere” pozwoliła Luxoft Poland wyjść poza granice dużych miast, podkreślając, że współczesna branża IT jest dostępna dla wszystkich, bez względu na miejsce zamieszkania. Pokazała również, że mechanizmy zdalnej rekrutacji wypracowane przez Luxoft Poland są wygodne zarówno dla potencjalnego pracownika jak i pracodawcy. Wykorzystanie zróżnicowanych kanałów dotarcia, jak antysmogowy mural, branding tramwaju, działania outdoor w różnych miastach, a także intensywne działania online pozwoliły zwiększyć rozpoznawalność marki. Barwny motyw graficzny, przedstawiający różne lokalizacje, z których pochodzą pracownicy Luxoft Poland, dotarł do kilku milionów osób z całego kraju.
Luxoft Poland to największy w kraju dostawca usług IT dla branży finansowej, motoryzacyjnej, telekomunikacyjnej i medialnej. Firma na polskim rynku działa od 2010 roku. Zatrudnia doświadczonych specjalistów, z którymi realizuje ambitne i długoterminowe projekty.
*Art. sponsorowany
________________________________________________________________________________________________
Komentarze