Dlaczego wytykamy innym błędy? To przez dobrostan językowy – wywiad z Pauliną Mikułą

Zastanawiacie się, jak sprawić, aby Wasze filmy na YouTube miały jeszcze większe zasięgi? Platforma właśnie opublikowała nowy przegląd działania systemu rekomendacji treści, dzięki któremu video na platformie może dotrzeć do większej liczby użytkowników.
YouTube wyjaśnia, że zadaniem systemu rekomendacji, który stosuje, jest pomoc użytkownikom w znajdowaniu materiałów, które chcą obejrzeć i które okażą się dla nich wartościowe.
Oczywiście określenie, że coś jest „wartościowe” nie jest jednoznaczne, ale według YouTube oznacza to zasugerowanie większej liczby video na podstawie obserwacji dotychczasowych działań podjętych z ich poziomu.
Rekomendacje można znaleźć w dwóch głównych miejscach: na stronie głównej i panelu „Następny”. Twoja strona główna jest tym, co widzisz po wejściu na YouTube – wyświetla mieszankę spersonalizowanych rekomendacji, subskrypcji oraz najnowszych wiadomości. Panel „Następne” pojawia się, gdy oglądasz film i sugeruje dodatkową zawartość na podstawie tego, co aktualnie oglądasz, wraz z innymi filmami, które mogą Cię zainteresować – tłumaczy YouTube.
Zastanawiacie się, na jakiej podstawie dokładnie platforma pokazuje Wam polecane materiały? Rekomendacje opierają się na 4 głównych filarach:
Jednak te czynniki nie są jedynymi elementami, na podstawie których YouTube poleca nam inne treści. Brane są pod uwagę również zainteresowania innych użytkowników, którzy oglądają podobne treści do nas.
Jeśli lubisz filmy dotyczące tenisa, a nasz system widzi, że inni użytkownicy je oglądający lubią też np. materiały jazzowe, to one też mogą zostać Ci polecone, nawet jeśli wcześniej żadnego nie oglądałeś – tłumaczy YouTube.
Takie podejście może niektórych napawać obawami, że wpadną w niekorzystny dla nich algorytm treści o niskiej jakości, ale YouTube pracuje także nad udoskonaleniem tego elementu.
Dodatkowo, aby do użytkowników nie docierały treści z pogranicza tych niedozwolonych, z którymi nie do końca może sobie radzić system, weryfikacji dokonują pracownicy.
Oceniający pochodzą z całego świata i są szkoleni na podstawie zestawu szczegółowych, publicznie dostępnych wytycznych dotyczących oceny. Polegamy również na certyfikowanych ekspertach, takich jak lekarze, gdy treść obejmuje informacje zdrowotne – tłumaczy YouTube.
Osoby odpowiadające za opinię o kontencie oceniają reputację kanału/twórcy na podstawie m.in. recenzji, rekomendacji, czy wpisów w Wikipedii.
Ogólnie rzecz ujmując, system YouTube został tak opracowany, aby trafiały do nas najlepiej dopasowane treści, a te niewnoszące wartościowych treści, a nawet szkodliwe dla użytkowników były możliwie jak najszybciej weryfikowane.
Źródło informacji: socialmediatoday.com
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@NordWood Themes
Zapraszamy także do naszych grup:
Social Media Jobs
https://bit.ly/2GB5MXs
Advertising/PR Jobs
https://bit.ly/1Puw3z5
Marketing – Pierwsza Praca
https://bit.ly/2F6uQU3
Rocket Jobs > 10K
https://bit.ly/2AkLuMn
Sprzedaż cała Polska
https://bit.ly/2RMpMIG
Design cała Polska
https://bit.ly/2JOIkFI
Marketing, e-commerce, SEO/SEM
http://bit.ly/32uFhsq
Rocket Community
https://bit.ly/2PQofkI
na naszego LinkedIna:
https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs
oraz na naszego Instagrama:
https://www.instagram.com/rocketjobspolska
Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska
Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.
Komentarze