"Nie każdy ma w głowie przestrzeń, żeby zmierzyć się z byciem ocenianym" – mówi Prostracja [WYWIAD]

Brazylijski oddział McDonald’sa opublikował na Facebooku grafikę z oddzielonymi “złotymi łukami”, które każdy kojarzy właśnie z tą marką. Autor publikacji zostawił pusty opis pod zdjęciem i może to sprawiło, że spotkało się z ogromnym zainteresowaniem. W ciągu tygodnia zdjęcie polubiło 316 tys. użytkowników, udostępniło 160 tys., a 27 tys. skomentowało tę akcję.
https://www.facebook.com/McDonaldsBrasil/photos/a.293025867402637/3032441983460998/
Z podobną akcją wystąpił indyjski oddział popularnego Maka.
https://www.instagram.com/p/B-Et2bFFALS/
Jednak pomimo kreatywnej zmiany w McDonald’s, nowe logo nie zostało przyjęte najlepiej. Nie trwało to długo, a użytkownicy Twittera zaczęli zwracać firmie uwagę, że prędzej oczekiwaliby od niej realnego wsparcia potrzebującym niż kampanii marketingowej, opartej na koronawirusie. Postawiony pod ścianą McDonald’s nie mógł zareagować inaczej, jak usunąć niekorzystną zmianę i wystosować oświadczenie. Napisali w nim: „Jako marka działająca w prawie 120 krajach, ponosimy wspólną odpowiedzialność za pomoc naszym społecznościom w potrzebie. Przepraszamy za jakiekolwiek nieporozumienie, które wyszło z zamiaru przypomnienia naszym klientom o znaczeniu dystansu społecznego w tych niepewnych czasach.”
Coca-Cola nie została dłużna i także ruszyła z kampanią promującą pozostanie w domu. Oprócz zmiany loga – rozdzielenie każdej z liter Coca Cola – dołożyła świetny cytat: “Today, being apart is the best way of being together”.
https://twitter.com/CocaCola_NG/status/1241435858248531972
Powyższe przykłady pokazały, jak znane marki zmieniły swoje logotypy, by wesprzeć akcję pozostawania w domu ze względu na pandemię koronawirusa. Elementy składowe logotypu Chiquity nie pozwoliły prawdopodobnie na to, żeby rozdzielić je jak to zrobił McDonald’s czy Coca-Cola, ale… nic nie stanęło na przeszkodzie, by z loga zniknęła kobieta – Miss Chiquita. Ona też postanowiła zostać w domu.
https://www.adweek.com/creativity/brand-marketing-promotes-social-distancing-covid-19-facts/
W sieci możemy znaleźć także przykłady działań społeczności grafików, którzy postanowili wziąć na tapet logotypy znanych marek. W ten sposób znaleźliśmy np. herby klubów piłkarskich, które przygotowano w wersji na czasy pandemii. Zobaczcie sami:
https://www.footyheadlines.com/2020/03/football-social-distancing-logos.html
Jure Tovrljan postanowił poddać edycji logotypy takich marek jak MasterCard, Starbucks czy NBA.
https://adage.com/creativity/work/jure-tovrljan-coronavirus-logos/2245061
RocketSpace.pl
RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.
Komentarze