Samodzielny i zaangażowany Marketing Communication Owner
-, Gdańsk +4 Lokalizacje
Data Hero Dagmara Anuszczyk
Masz poczucie, że marketing w Twojej firmie to “dział od ładnych postów” odcięty od wyników biznesowych, przez co mimo ciężkiej pracy czujesz, że nie masz wystarczającego przełożenia na sprzedaż i dlatego szukasz nowej firmy, w której strategia contentowa to nie sociale, a dobrze przemyślany lejek, poparty danymi, testami i wynikami, w którym stale szuka się nowych rozwiązań?
Czujesz wypalenie, klepiąc ciągle te same zadania i nie mając wokół siebie nikogo, z kim można by zderzyć pomysły czy nauczyć się czegoś nowego, dlatego szukasz dla siebie innego miejsca, w którym znowu poczujesz momenty “wow” i złapiesz zajawkę, rozwijając projekt “od białej kartki” w środowisku, w którym dużo się dzieje, eksperymentuje i rozkminia, co jeszcze można zrobić lepiej?
Masz wrażenie, że robisz wszystkiego po trochu, ale nigdzie na sto procent - trochę contentu, trochę kampanii, trochę strategii - i choć masz kompetencje z wielu obszarów i potrafisz w “helicopter view” to nikt nie potrafi tego w Tobie wykorzystać, a przy tym brakuje Ci decyzyjności, dlatego szukasz organizacji, w której nie tylko zaopiekujesz się całymi brandami, ale przede wszystkim na nowo złapiesz sens i poczujesz, że Twoja praca naprawdę coś zmienia?
Frustruje Cię brak zaufania, gdy każdy Twój pomysł musi zostać sprawdzony, a do tego wiele z Twoich inicjatyw kończy się na “nie teraz” i “nie ma na to pieniędzy”, dlatego szukasz zmiany, dzięki której będziesz mieć nie tylko wolną rękę i możliwość proponowania i wdrażania działań i narzędzi marketingowych, ale też realną odpowiedzialność za decyzje i przestrzeń, by uczyć się na błędach - bez szukania winnych, a wedle zasady “own it, fix it, move on”?
Nie chcesz już dłużej funkcjonować w obecnym układzie, w którym wszystkie zadania spadają na Ciebie - od strategii, copy, grafik, maili, reklamy - bo nie masz wokół zaangażowanych ludzi, którym można zaufać, dlatego czas na zmianę projektu na taki, w którym będziesz nadal działać samodzielnie tam, gdzie uznasz to za słuszne, a do tego wspomoże Cię proaktywny, wszechstronny zespół, który sam chwyta tematy i dowozi, gdy tylko dostanie jasny kierunek?
A może po prostu masz dość środowiska, które nie zauważa, jak wiele z siebie dajesz, a zwrot “dobra robota” jest dla wszystkich zbyt wymagający i szukasz nowego miejsca, w którym feedback jest czymś naturalnym, ludzie są sobie wdzięczni za pomoc, grają do jednej bramki, wspólnie świętują każdą udaną kampanię i tworzą zgrany, zaangażowany team, w którym po prostu chce się działać?
Jeśli Twoja odpowiedź brzmi “TAK” na przynajmniej jedno z tych pytań – czytaj, ponieważ:
🔥 Szukamy samodzielnego i zaangażowanego Marketing Communication Ownera 🔥
Samodzielnego, ponieważ planując i zarządzając działaniami marketingowymi - od pomysłu po egzekucję - zyskasz realny wpływ na kształt komunikacji, kierunek rozwoju i wyniki dwóch marek, które poprowadzisz. Dzięki samodzielnej pracy zespół w pełni Ci zaufa, traktując Cię jak partnera i ogarniając tematy od A do Z, a Ty zyskasz przestrzeń na pracę koncepcyjną i ciągłe testowanie nowych rozwiązań.
Zaangażowanego, ponieważ dołączysz do zespołu ludzi z pasją do tego, czym się zajmują, więc wkładając całe serce w obie marki, które poprowadzisz, łatwiej Ci będzie złapać wspólny język z wymagającym teamem, a codzienne rozwijanie sprzedaży stanie się dla Ciebie bardziej misją, niż zwykłą pracą.
Uważasz, że taka współpraca brzmi nieźle i chcesz dowiedzieć się więcej?
W wielkim skrócie: jako jedyna organizacja w Polsce łączymy dwa komplementarne światy związane z analizą danych - edukację osób, które dopiero wchodzą w tę tematykę oraz rozwój specjalistów, którzy chcą podnosić już posiadane skille analityczne. W tym celu rozwijamy dwie osobne marki:
- w DataHeroes pomagamy ludziom przebranżowić się i wejść do świata analizy danych od zera,
- w DataDo wspieramy tych, którzy już w tym świecie są, dostarczając im praktyczną wiedzę, narzędzia i społeczność ekspertów.
Obie marki tworzą spójny ekosystem, stanowiąc drogę do rozwoju i konkretnych wyników zawodowych, a przede wszystkim - odpowiadając na realne, istotne potrzeby rynku.
Tym samym, dostarczając klientom dopracowane, praktyczne produkty edukacyjne, zmieniamy ich życia na lepsze, a klienci odwdzięczają się nam zaufaniem i lojalnością - wracają do nas po kolejne szkolenia i sami proszą o wsparcie w rozwoju zawodowym. A to znowu znacznie ułatwia nam skalowanie sprzedaży.
W praktyce oznacza to, że oba brandy, w których przejmiesz stery marketingowo-sprzedażowe, nie są nikomu niepotrzebnymi wydmuszkami, a dobrze przemyślanymi, uzupełniającymi się elementami układanki. Jeżeli więc lubisz puzzle to ułożenie skutecznej komunikacji, zbudowanie działających lejków sprzedażowych i poprowadzenie zespołu będą dla Ciebie nie lada rozrywką 🧩.
Na co dzień będziesz dbać o to, by pomysły zamieniały się w realne wyniki. Zaplanujesz lejki sprzedażowe, ułożysz strukturę kampanii, zaplanujesz komunikację, przygotujesz action plan - od mailingu i reklam po spójny przekaz między markami - a gdy uznasz, że coś warto zrobić od razu, po prostu to zrobisz. Tym samym wyznaczysz kierunek, zbudujesz plan i pomożesz zrozumieć, dlaczego robimy to, co robimy - decydując, jakie komunikaty, kanały i formaty przyniosą rezultaty, analizując wyniki i wyciągając z nich wnioski.
Współpracować będziesz z zaangażowanymi i sprytnymi asystentkami, które - korzystając z AI - pomogą Ci w operacyjnych zadaniach, tj: proste copy, sociale, zmiany na stronach, konfiguracja kampanii i narzędzi, odpisywanie klientom, mailingi. Im lepsze dasz instrukcje, tym efektywniejsze wsparcie dostaniesz.
Skupisz się na tym, by wskazywać wszystkim kierunek, łączyć fakty, analizować wyniki i wyciągać wnioski, które przełożą się na konkretne decyzje i kolejne kroki. Będziesz pracować koncepcyjnie, dając zespołowi strategiczne spojrzenie, instrukcje i rekomendacje, ale też operacyjnie - wykonując niezbędne grafiki, montując rolki, opracowując copy do maili lub kampanii czy konfigurując je w managerze reklam. Nie będziesz Project Managerem - będziesz Ownerem, który łączy strategiczne myślenie z działaniem 🎯.
W obu markach Twoja rola będzie wyglądać nieco inaczej.
DataHeroes posiada typowo “miękką” komunikację. Jest już rozpoznawalna i mocno zakorzeniona w branży edukacyjnej. Dagmara (założycielka) zbudowała autentyczny wizerunek osoby i firmy, która realnie pomaga ludziom zmieniać ich życia i rozwijać nowe kompetencje. Twoim zadaniem będzie mądre wykorzystanie tej komunikacji - istniejących materiałów, danych i ogromnego potencjału, jaki tkwi w świadomości marki i jej społeczności. To również przestrzeń na przenoszenie klientów do nowego brandu - DataDo.
Z kolei DataDo to zupełnie inny etap - projekt “od białej kartki”. Tu będziesz eksperymentować, testować, analizować dane i budować od podstaw komunikację skierowaną do osób, które już działają w branży. Ta marka nie będzie oparta na osobie Dagmary - jej zadaniem jest pokazanie know-how, konkretów, rzetelnej wiedzy i budowanie silnej społeczności. Ważnym założeniem jest też budowanie takiej komunikacji, by ludzie od razu rozumieli różnicę między DataHeroes a DataDo i trafiali dokładnie tam, gdzie powinni.
W obu przypadkach ważne jest jedno: komunikacja ma działać. Lubimy wykorzystywać dobry content, case studies, opinie klientów i wartościowe materiały, ale każdy z tych elementów ma ostatecznie rozwijać sprzedaż. Mając to na uwadze i korzystając z pomocy zespołu o takim właśnie nastawieniu, łatwiej będzie Ci zagospodarować kanały komunikacji: od Face, Instagrama, po TikTok, LinkedIn, Reddit czy YouTube 📱.
Co istotne: nie musisz być ekspertem od analizy danych - od tego mamy innych ludzi. Ty zajmiesz się marketingiem i sprzedażą. Do tego Paulina, Twoja bezpośrednia przełożona, jest osobą, która zbudowała obecną komunikację, zna obie marki na wylot i dalej będzie Twoim merytorycznym wsparciem, gdy tylko będziesz go potrzebować. Będzie też przekazywać Ci odpowiedzialność krok po kroku, zgodnie z procesami, które buduje w organizacji, aby wdrożyć Cię małymi krokami, a nie w trybie “YOLO”.
Jesteśmy małym teamem, ale już na tym etapie myślimy o skalowaniu. Budujemy procesy, więc jeśli tylko dostrzeżesz w organizacji wąskie gardło i zgłosisz to Paulinie, z pewnością zadba ona o to, aby stworzyć w tym miejscu skuteczny standard.
W codziennej pracy wspierać Cię będzie też Dagmara - właścicielka - która jest zawsze otwarta, aktywna i z pewnością będzie ciekawa wszystkich Twoich pomysłów. Tak więc gdy tylko spotkacie się i przedstawisz jej swoje rozwiązania, z pewnością szybko pchniecie tematy do przodu (to zdecydowanie styl pracy Dagmary).
Z kolei w DataDo będziesz dodatkowo współpracować z Paulą, która zna tę markę od podszewki i ogarnia działania operacyjne - od konferencji, po kwestie produktowe, techniczne czy związane ze stroną internetową marki.
Wspólnie z Pauliną i Dagmarą będziesz regularnie siadać do danych, wyników i pomysłów - po to, żeby zachować otwartą głowę i czujność w decyzjach. Na takich spotkaniach często pojawia się mnóstwo nowych kierunków - i tu przyda się Twoja asertywność i umiejętność odsiewania tych do wdrożenia od takich, które mogą poczekać ⌛.
Zespół, do którego dołączysz, to łącznie sześć osób z dużym zaangażowaniem i realnym poczuciem odpowiedzialności. Wszyscy tu działają sprawnie, unikają marnowania czasu i stale szukają sposobów na poprawę efektywności. Tak więc codzienną pracę ułatwią Ci narzędzia, np: Trello, Telegram, MailerLite, Framer, Canva, Gamma, CapCut, Captions i wiele innych. Do tego, gdy znajdziesz coś, co dodatkowo poprawi działanie zespołu - testuj śmiało (oczywiście z głową i pamiętając o bezpieczeństwie danych). Jeśli narzędzie zadziała, wdrożymy od razu u wszystkich 🔧.
Kiedy coś pójdzie nie tak - nie szukamy winnych. Wedle zasady “own it, fix it, move on” - bierzemy odpowiedzialność, poprawiamy i idziemy dalej. To dla wszystkich ważna zasada, dlatego na każdym kroku otrzymasz szczery feedback (dotyczący Twojej pracy, nie osoby!), otwartą komunikację, bez nadzoru z zegarkiem w ręku - najważniejsze, żeby działać transparentnie, dowieźć tematy, uzyskać efekty i mieć frajdę z wykonanej pracy 🤝.
Jeżeli potrzebujesz dodatkowo zobrazować sobie to, do jakiego teamu dołączysz i w jaki sposób do tej pory prowadziliśmy komunikację projektów, którymi się zaopiekujesz, rekomenduję Ci zajrzeć w poniższe linki:
https://www.youtube.com/@bideveloper_dagmaraanuszczyk/
https://www.instagram.com/dagmaraanuszczyk/
https://www.instagram.com/datado_pl/
Wyznajemy zasadę: efektywność dzięki podziałowi ról 🕵️♂️
To ważne, ponieważ zajmiesz się:
opracowaniem strategii komunikacji dla DataHeroes i DataDo i pilnowaniem spójności obu brandów,
opracowaniem lejków sprzedażowych, koncepcją i rozplanowaniem landing page’ów oraz doborem kanałów komunikacji i planowaniem kampanii do grup docelowych obu marek,
opracowaniem manuali i wytycznych do zadań (np. do komunikatów, sekwencji maili, itp),
wsparciem operacyjnym i bieżącą realizacją zadań marketerskich, np. zrobienie researchu, grafik, treści, copy do maili czy postów
zlecaniem i nadzorem nad realizacją zadań przygotowanych przez zespół i freelancerów,
nadzorem nad realizowanymi kampaniami, analizą wyników, wyciąganiem wniosków i dawaniem rekomendacji oraz instrukcji do zespołu,
pilnowaniem kalendarza publikacji,
nadzorem nad działaniami typu SEO, blog, pozycjonowanie w narzędziach AI,
wspieraniem (strategicznie i merytorycznie) asystentek,
bieżącą komunikacją projektową i statusowaniem z zespołem,
kontaktem z podwykonawcami,
testowaniem nowych narzędzi marketingowych oraz AI,
konwertowaniem pomysłów na kierunki działań w strategii,
współtworzeniem nowych produktów marek (wspólnie z Dagmarą i Pauliną).
Za zadania takie, jak:
sprzedaż,
obsługa klienta,
układanie procesów operacyjnych,
konfigurowanie produktów na stronach www,
obsługa techniczna i programistyczna,
sprawy finansowe oraz kadrowo-księgowe,
przygotowanie raportów firmowych
odpowiedzialne są w firmie inne osoby. Dzięki temu zyskasz czas niezbędny do rozwijania DataHeroes oraz DataDo i nie będziesz rozpraszać swojej uwagi na rzeczy, które nie przybliżają Cię do zaplanowanych wyników.
Brzmi rozsądnie? Czytaj dalej 📖
Co dostaniesz:
Autonomię w rozwijaniu strategii komunikacyjno-sprzedażowych dwóch marek, z jednoczesnym wsparciem całego zespołu w podejmowanych krokach ✊,
Realny wpływ na biznesowy rozwój projektów, którymi z chęcią pochwalisz się znajomym, rodzinie lub w swoim CV,
Wolną rękę w decyzjach i zaufanie do Twoich kompetencji,
Zaangażowany zespół do dyspozycji, który z inicjatywą podejmie się nowych zadań 💪,
Docenienie Twojego zapału oraz systematyczny feedback - od ludzi, którym naprawdę zależy - dzięki czemu atmosfera w teamie jest zdrowa i zawsze możesz liczyć na wsparcie,
Niszowy produkt i silne USP, co ułatwi Ci prowadzenie skutecznej komunikacji do klientów 🪄,
Współpracę w środowisku, w którym na pierwszym miejscu stawia się ciągły rozwój, testowanie nowych rozwiązań i nie szuka się winnych, a usprawnień,
Przestrzeń do eksperymentowania, wyciągania wniosków i zgłaszania ulepszeń procesowych,
Możliwość wszechstronnego rozwoju w marketingu oraz wsparcie merytoryczne (techniczne), gdy tylko będziesz go potrzebować,
Przemyślany onboarding, w którym stopniowo wdrożysz się w kolejne obszary działania 📑,
Określony zakres obowiązków, jasne zasady współpracy i prosta struktura w firmie, dzięki czemu łatwiej będzie Ci wdrożyć się w organizację,
Skrócony proces decyzyjny (nie czekamy, nie odkładamy spraw, nie jesteśmy korpo) ⏩,
Codzienną pracę zorganizowaną w narzędziu Trello, w oparciu o harmonogramy i statusy z zespołem,
Pracę w firmie z luźną atmosferą 💫,
Możliwość korzystania i wdrażania nowych narzędzi wspomagających efektywność pracy,
Otwartość na zakup szkoleń, kursów,
Atrakcyjne wynagrodzenie,
Możliwość pracy zdalnej oraz elastyczne podejście do godzin pracy (każdy musi czasem załatwić coś na mieście lub zrobić pranie),
Spotkania integracyjne (raz na rok).
Na czym nam zależy:
Doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu projektów marketingowych, od strategii po egzekucję (co najmniej 4 lata doświadczenia) wraz z udokumentowanymi sukcesami lub uzasadnionymi wnioskami co do przyczyn niepowodzeń projektów 💡,
Doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności: freelancing / biznes / startup (co najmniej 1 rok doświadczenia), z umiejętnością analizy błędów i ich wpływu na rozwój,
Doświadczenie zdobyte w różnych firmach i branżach (np. 2–3 organizacjach),
Doświadczenie w opracowywaniu i wdrażaniu strategii komunikacji oraz lejków sprzedażowych,
Doświadczenie w dobieraniu zespołów projektowych i koordynowaniu pracy różnych specjalistów, np. grafików, copywriterów, specjalistów perfo, itp,
Doświadczenie w samodzielnej realizacji zadań marketingowych, np. opracowanie koncepcji postów SoMe, konfiguracja kampanii, robienie researchu, wyciąganie insightów konsumenckich, opracowanie buyer person, briefowanie, itp.,
Doświadczenie w optymalizowaniu pracy z pomocą AI oraz determinacja do rozwoju w tym zakresie 🤖,
Doświadczenie oraz biegłość w pracy na narzędziu do organizowania pracy, np. Trello, Monday, Asana, ClickUp lub innym 🔨,
Doświadczenie w wyszukiwaniu dostawców i koordynowaniu współprac z freelancerami / firmami zewnętrznymi,
Umiejętność rozróżniania i prowadzenia komunikacji marki osobistej oraz eksperckiej,
Umiejętność analizowania danych (Google Analytics) i podejmowania decyzji na ich podstawie (dane i wyniki, a nie przeczucia),
Umiejętność zlecania zadań, odbiorów prac, prowadzenia statusów projektowych i egzekwowania działań oraz terminów 📅,
Elastyczność i wszechstronność oraz umiejętność pracy na wielu wątkach jednocześnie - od strategii, po SoMe czy performance,
Umiejętność przekładania pomysłów ze spotkań na realne rozwiązania marketingowe w strategii oraz action planie (pomysł -> koncepcja -> plan działań),
Silne nastawienie na dowożenie wyników i projektów, współpracę zespołową i samorozwój (książki, szkolenia),
Szeroka wiedza marketingowa oraz chęć holistycznego rozwoju w tym zakresie,
Samodzielność oraz nastawienie na szukanie rozwiązań (problem-solving),
Asertywność,
Wysokie poczucie odpowiedzialności - zarówno za własną pracę, jak i działania zespołu,
Gotowość do przyjmowania feedbacku i otwartość na konstruktywną komunikację,
Otwartość na tworzenie manuali dla zespołu i dzielenie się wiedzą z innymi,
Świadomość znaczenia porażek w procesie nauki i umiejętność wyciągania wniosków,
Dobra samoorganizacja pracy, zadaniowość, systematyczność i terminowość,
Umiejętność pracy w elastycznej strukturze, z szybkim procesem decyzyjnym,
Znajomość oraz umiejętność pracy na narzędziach, tj. Mailerlite, Canva, Framer, Captions lub ich odpowiednikach,
Znajomość języka angielskiego (min. B1/B2),
Własny sprzęt do pracy,
Doświadczenie w sprzedaży i pracy z klientem końcowym B2B lub B2C (bardzo mile widziane),
Doświadczenie w pracy z marką edukacyjną / szkoleniową (mile widziane),
Doświadczenie w budowaniu lub rozwijaniu nowych marek od podstaw (mile widziane).
Etapy rekrutacji:
Aplikujesz 📬
Sprawdzam Twoją aplikację 👀
Zdzwaniam się z Tobą (rano), aby ustalić dogodną godzinę naszej pierwszej rozmowy telefonicznej, podczas której zadam Ci kilkanaście pytań (usystematyzowana rozmowa, ok. 40-50-minutowa, aby nie marnować Twojego czasu) 📞
W ciągu 1-2 dni roboczych po rozmowie dzwonię do Ciebie z feedbackiem 📱
Organizujemy drugą rozmowę (Google Meet). Poznajesz właścicielkę firmy, Dagmarę oraz managerkę, Paulinę. Zadajecie sobie wzajemnie pytania, aby lepiej się poznać. Sprawdzacie, czy nadajecie na tym samych falach 🤝
Możesz (ale nie musisz) otrzymać proste zadanie rekrutacyjne do wykonania 📝
W ciągu 2-3 dni po spotkaniu/zrobieniu zadania dzwonię do Ciebie z feedbackiem📱
Rozmawiamy o szczegółach i przedstawiamy naszą propozycję współpracy 💬
Formalizujemy współpracę 📄
Startujemy! 🚀
Rodzaj umowy: wyłącznie kontrakt B2B 📜
Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi Kandydatami.
Samodzielny i zaangażowany Marketing Communication Owner
Samodzielny i zaangażowany Marketing Communication Owner
-, Gdańsk
Data Hero Dagmara Anuszczyk