Specjalista ds. Planowania Dostaw i Logistyki
-, Wolsztyn +15 Lokalizacji
DIY Logistic Services
Szukamy planisty, który odpowie za dzienne i tygodniowe planowanie transportów importowych i eksportowych do/z centrum dystrybucyjnego, tak aby spełniać okna czasowe, minimalizować koszty i dowozić wyniki (OTIF, wykorzystanie ładowności, zgodność z harmonogramem). Będziesz pracować na danych z TMS/WMS/ERP, współpracować z przewoźnikami i agencją celną oraz zarządzać wyjątkami i proponować usprawnienia procesu.
To nie jest rola spedycyjna. Nie szukamy osoby do sprzedaży frachtu, pracy na giełdzie ładunków, pozyskiwania zleceń czy negocjowania stawek „ad hoc”. Szukamy planisty odpowiedzialnego za budowę planu transportowego i jego realizację w łańcuchu dostaw DC.
Zakres odpowiedzialności (planowanie E2E)
Tworzenie i egzekucja planów transportowych (tydzień/dzień) dla importu i eksportu do/z DC; planowanie „cut-offów”, tras i okien załad./rozład.
Alokacja przewoźników wg lane’ów, SLA i cenników; decyzje FTL/PTL/LTL z naciskiem na konsolidację i wykorzystanie kubatury/masy.
Rezerwacje slotów (timeslot/dock scheduling) i koordynacja okien z magazynem oraz przewoźnikami.
Monitorowanie statusów, zarządzanie wyjątkami (opóźnienia, braki dokumentów, incydenty) i skuteczne eskalacje.
Dane i systemy: utrzymanie jakości danych w TMS/WMS/ERP (np. Transporeon, MS Dynamics 365, SAP/Manhattan) oraz zgodności z cennikami (freight audit-ready).
Compliance cross-border: Incoterms 2020, EORI, dokumenty (CMR, MRN/SAD, faktury) i bieżąca współpraca z agencją celną (bez funkcji spedycyjnej).
Analityka i raportowanie: koszt/przesyłkę, OTIF/DIFOT, wykorzystanie ładowności, zgodność z harmonogramem, udział przesyłek planowych vs. „last minute”.
Udział w projektach usprawnień (Lean/Kaizen), standaryzacja (SOP/Standard Work), przygotowanie rekomendacji kosztowo-operacyjnych.
Wymagania „must-have”
Doświadczenie 2–3+ lata w planowaniu transportu (DC/retail/produkcja, import/export). Aplikacje kandydatów zajmujących się wyłącznie spedycją nie będą rozpatrywane w procesie.
Język niemiecki lub angielski – płynny (min. C1) w mowie i piśmie – codzienna współpraca z przewoźnikami, klientami i agencją celną.
Praktyczna znajomość TMS/WMS/ERP (min. jednego systemu; np. Transporeon, MS Dynamics 365, SAP, Manhattan).
Excel na poziomie zaawansowanym (tabele przestawne, złożone formuły); mile widziane Power Query/BI.
Dobra znajomość Incoterms 2020 oraz podstaw odpraw celnych i dokumentów transportowych.
Podejmowanie decyzji w oparciu o dane, odporność na presję czasową, świetna organizacja pracy.
Mile widziane
Planowanie dla środowisk wysoko wolumenowych (retail/e-commerce).
Doświadczenie z timeslot management/slot booking i wdrażaniem nowych przewoźników.
Znajomość Lean/Kaizen, tworzenie SOP, udział w tenderach przewoźników.
Jak mierzymy sukces (KPI)
OTIF/DIFOT [%] dla importu/eksportu.
Koszt na przesyłkę / tonokilometr oraz zgodność rozliczeń (freight audit).
Wykorzystanie ładowności (cube/weight utilization).
Zgodność z harmonogramem okien (slot adherence).
Udział przesyłek planowych vs. ekspres/„last minute”.
DIY Logistic Services Polska Sp. z o.o. zajmuje się zaopatrzeniem sklepów Grupy OBI – wiodącej marki na europejskim rynku DIY. Na powierzchni magazynowej 104 000 m2 pracuje blisko 400 osób. Obsługujemy dziennie ok. 150 ciężarówek.
Specjalista ds. Planowania Dostaw i Logistyki
Specjalista ds. Planowania Dostaw i Logistyki
-, Wolsztyn
DIY Logistic Services