Stanowisko:
ds. obsługi finansowo księgowej Wydział Finansowo-Księgowy Biuro Dyrektora Generalnego nr ref.: 62 BDG rodzaj umowy: zastępstwo wynagrodzenie zasadnicze: 7 727,92 zł Aplikuj do: 30.06.2025r.
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów na stanowisko:
specjalista
ds. obsługi finansowo-księgowej
w Wydziale Finansowo-Księgowym
w Biurze Dyrektora Generalnego
Wymiar etatu: 1 Liczba stanowisk pracy: 1
Miejsce wykonywania pracy: Warszawa, ul. Wspólna 2/4
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: mnożnik 2,8; kwota 7 727,92 zł
Rodzaj umowy: zastępstwo
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
- weryfikuje dowody księgowe pod kątem formalno-rachunkowym
- prowadzi księgę główną i księgi pomocnicze w systemie finansowo-księgowym, dekretuje dowody księgowe, wystawia dowody księgowe i polecenia zapłaty, weryfikuje stan należności wobec Ministerstwa,
- prowadzi rozliczenia,
- weryfikuje i kontroluje należyte zabezpieczenia umów i depozytów znajdujących się na rynku pomocniczym,
- prowadzi obsługę przepływów finansowych, w tym: sporządza zlecenia płatności/poleceń zapłaty, sprawdza dokonane wpływy, sprawdza wpływy na rachunek dochodów budżetowych i terminowe odprowadzanie ich do Ministerstwa finansów, weryfikuje i uzgadnia stan środków na rachunkach z bankiem,
- dokonuje oceny formalno-rachunkowej umów,
- prowadzi obsługę w zakresie obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych,
- inwentaryzuje aktywa.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne):
- Wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obsłudze finansowo-księgowej.
- Pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość ustawy o finansach publicznych w szczególności zasad gospodarowania środkami publicznymi
- Wiedza z zakresu rachunkowości, w tym znajomość rachunkowości budżetowej
- Znajomość przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Podstawowa znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność, myślenie analityczne
- Niepracowanie lub niepełnienie służby zawodowej w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów ( Dz. U z 2023 r. poz. 342, 497 i 1195), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Co oferujemy
Jesteśmy nowoczesną i przyjazną organizacją dbająca o wysokie standardy pracy. Nasze wysiłki
w zakresie budowania przyjaznego środowiska pracy docenił w 2021 r. i 2023 r. Szef Służby Cywilnej przyznając nam nagrodzę za praktyki work-life balance. W 2022 roku uzyskaliśmy zaś Certyfikat Friendly Workplace.
Co jest dla nas ważne:
Wspólne wartości
- Dbamy o to, by Polska rozwijała się w sposób zrównoważony i równomierny, czyli tak, by z owoców wzrostu korzystali wszyscy mieszkańcy Polski – ci obecni i przyszłe pokolenia. Jesteśmy miejscem, gdzie powstaje jutro!
Relacje i atmosfera
- Zależy nam na tworzeniu otwartego, inkluzywnego i współpracującego środowiska pracy, w którym przepływ informacji będzie swobodny i efektywny. Rozwijamy narzędzia komunikacji wewnętrznej, szkolimy naszych menadżerów w zakresie zarządzania zespołem, dbamy o rzetelny system ocen pracowniczych i organizujemy szkolenia teambuildingowe.
Rozwój
- Jesteśmy organizacją uczącą się. Dostosowujemy się do zmiennych uwarunkowań. Pracownikom oferujemy dostęp do szkoleń, dofinansowanie studiów podyplomowych i refundację kosztów nauki języka obcego, a także wsparcie coacha. Dzielimy się swoją wiedzą – mamy grupę trenerów i lektorów wewnętrznych. Na co dzień uczymy się obserwując w pracy ekspertów różnych specjalności.
Stabilność i wynagrodzenie
- Oferujemy umowy o pracę w strukturze służby cywilnej. To dobry początek kariery zawodowej! Nawet umowa na zastępstwo może być początkiem wieloletniej współpracy. Cenimy doświadczonych pracowników - do wynagrodzenia zasadniczego doliczamy dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20%.
Benefity
- Udostępniamy Platformę MyBenefit, a także dofinansowujemy karty sportowe i zajęcia sportowo-rekreacyjne. Pracownicy mogą skorzystać z dodatkowego ubezpieczenia grupowego i medycznego, jak również z dofinansowania do wypoczynku. W naszej siedzibie – lokalizacja w samym centrum Warszawy - znajduje się sala sportowa i organizowane są zajęcia sportowe. Dla rowerzystów mamy rowerownię, stojaki na rowery i szatnię z prysznicami. Wspieramy rozwijanie pasji w ramach programu „Inicjatywy pracownicze”.
- Well-being - stawiamy na dobrostan naszych pracowników
- Ułatwiamy godzenie obowiązków zawodowych i rodzinnych. W zależności od charakteru stanowiska pracujemy stacjonarnie lub hybrydowo (częściowo w siedzibie, częściowo zdalnie). Zapewniamy możliwość rozpoczynania pracy w przedziale 7.00-9.00 w miarę możliwości organizacyjnych Wydziału czy skorzystania z wcześniejszych wyjść z pracy (połączone z późniejszym odpracowaniem). Rodzice mają do dyspozycji pokój do pracy z dzieckiem, jeśli zmuszeni są przyjść z dzieckiem do pracy. Rozumiemy, że zdrowie jest najważniejsze – prowadzimy webinary i spotkania profilaktyczne, a także organizujemy rokrocznie akcje szczepień.
Dostępność
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami
- Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
- Umożliwiamy osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z własnych urządzeń i rozwiązań wspomagających pracę (np. pomoc asystenta lub trenera pracy)
- Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych)
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%
Warunki pracy
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
- Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie ministerstwa https://www.gov.pl/web/fundusze-regiony/informacja-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
Dodatkowe informacje
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu
- Jeśli dokumenty składasz elektronicznie, przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie ich oryginałów (do wglądu)
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca
- Dodatkowe informacje nt. zadań można uzyskać dzwoniąc pod nr tel. 22 273 87 04, zaś
- w zakresie przebiegu procesu rekrutacyjnego pod nr tel.: 22 273 83 16.
- Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej
- Przed wysłaniem aplikacji prosimy o upewnienie się, że spełnienie wymagań jednoznacznie wynika z przesłanych dokumentów
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
- weryfikacja ofert (sprawdzamy czy dokumenty wpłynęły w terminie, czy załączono dyplom
- potwierdzający wymagane wykształcenie, czy z dokumentów wynika długość i rodzaj wymaganego doświadczenia)
- rozmowa kwalifikacyjna
Możemy przeprowadzić dodatkowe etapy naboru. m.in. z użyciem następujących metod i technik:
test/praca pisemna,
- studium przypadku (case study),
- test kompetencji,
- zadania symulacyjne,
- assessment center (AC),
- testów psychologicznych lub innych.
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)
- Dokumenty należy przygotować w języku polskim. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski.
- CV
- Kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie – w przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii pisemnej informacji o zagranicznym dyplomie wydanej przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej
Najpóźniej w dniu rozmowy kwalifikacyjnej, kandydaci przekazują/uzupełniają u rekrutera wszystkie wymagane prawem oświadczenia, w tym własnoręcznie podpisane: oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych, oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. Aktualny wzór oświadczeń jest dostępny pod adresem: https://www.gov.pl/web/fundusze-regiony/jak-do-nas-aplikowac
Niedostarczenie tych dokumentów w wyznaczonym terminie jest jednoznaczne z rezygnacją z naboru
Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów.
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów.
Prosimy o przysyłanie aplikacji online. To szybszy, prostszy i tańszy sposób komunikacji z nami.
Dopuszczamy również tradycyjną/papierową formę składania aplikacji.
Dokumenty można wówczas przynieść lub wysłać na adres:
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Biuro Zarządzania Zasobami Ludzkimi
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
z dopiskiem na aplikacji: 62 BDG
Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15
Dokumenty należy złożyć do: 30.06.2025r.
Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Administratorem Państwa danych osobowych jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej.
Minister zbiera i przetwarza Państwa dane osobowe w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w celu udziału w kolejnych naborach, w celach archiwizacyjnych oraz w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit a, c i f oraz art. 9 ust. 2 lit b RODO. Pełna informacja dotycząca zasad przetwarzania Państwa danych osobowych w tym przysługujących Państwu uprawnień dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa (a bezpośrednio pod adresem): https://www.gov.pl/web/fundusze-regiony/jak-do-nas-aplikowac.