Specjalista w Wydziale Współpracy Transnarodowej i Międzyregionalnej w Katowicach w Departamencie Współpracy Terytorialnej

Praca biurowa

Specjalista w Wydziale Współpracy Transnarodowej i Międzyregionalnej w Katowicach w Departamencie Współpracy Terytorialnej

Praca biurowa
Pełny etat
UoP
Specjalista / Mid
Praca hybrydowa
8 279 PLN
Brutto miesięcznie - UoP

Wymagane umiejętności

skuteczna komunikacja
dobra organizacja pracy
Pakiet Office
angielski

Opis stanowiska

Stanowisko: Specjalista

ds. wdrażania, promocji i informacji

Wydział Współpracy Transnarodowej i Międzyregionalnej w Katowicach 

Departament Współpracy Terytorialnej nr ref.: 86 DWT rodzaj umowy: zastępstwo wynagrodzenie zasadnicze: 8 279,91 zł brutto Aplikuj do: 3 listopada 2025 r. 

 

 

Czym będziesz się zajmować

Osoba na tym stanowisku:

  •          wdraża program współpracy transnarodowej Region Morza Bałtyckiego i wspiera realizację programu Interreg Europa Środkowa, m.in. prowadzi konsultacje i uzgodnienia, przygotowuje interpretacje i stanowiska Ministerstwa, przygotowuje i opiniuje dokumenty wdrożeniowe oraz uczestniczy w przygotowaniu nowej edycji ww. programów
  • organizuje i prowadzi szkolenia, seminaria lub konferencje, m.in. dobiera grupy docelowe i rekrutuje uczestników, definiuje cele oraz bada potrzeby szkoleniowe, zapewnia logistykę wydarzenia, informuje o ofercie programów podczas wydarzeń organizowanych przez inne instytucje
  •          uczestniczy w ocenie i wyborze projektów, m.in. opracowuje kryteria oceny, monitoruje, weryfikuje i usprawnia proces wyboru projektów, prowadzi konsultacje i uzgodnienia, potwierdza status prawny beneficjentów
  • buduje strategię działań informacyjnych i promocyjnych, m.in. opracowuje i aktualizuje dokumenty dotyczące informacji, promocji i szkoleń w zakresie działania Krajowego Punktu Kontaktowego programu, opiniuje i konsultuje dokumenty programowe w zakresie informacji i promocji

 

Kogo poszukujemy

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne):

Wykształcenie: wyższe

Doświadczenie zawodowe: minimum 1 rok w jednostkach sektora finansów publicznych i/lub  w obszarze realizacji projektów UE i/ lub w obszarze współpracy międzynarodowej

 

Pozostałe wymagania niezbędne:

·         znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie C1

·         wiedza o programach Europejskiej Współpracy Terytorialnej.

·         znajomość zasad wydatkowania środków unijnych.

·         sprawne posługiwanie się programami pakietu Office (Power Point, Excel, Word)

·         umiejętność opracowywania tekstów/materiałów dla różnych odbiorców

·         organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność, kreatywność, myślenie analityczne, wystąpienia publiczne

 

 

Co oferujemy

Jesteśmy nowoczesną i przyjazną organizacją dbającą o wysokie standardy pracy. Nasze wysiłki w zakresie budowania przyjaznego środowiska pracy docenił w 2021 i 2023 r. Szef Służby Cywilnej przyznając nam nagrodę za praktyki work-life balance. W 2022 roku uzyskaliśmy Certyfikat Friendly Workplace.  

 

Co jest dla nas ważne: 

 

·                Wspólne wartości 

Dbamy o to, by Polska rozwijała się w sposób zrównoważony i równomierny, czyli tak, by z owoców wzrostu korzystali wszyscy mieszkańcy Polski – ci obecni i przyszłe pokolenia. Jesteśmy miejscem, gdzie powstaje jutro!

 

·                Relacje i atmosfera 

Zależy nam na tworzeniu otwartego, dostępnego dla wszystkich i współpracującego środowiska pracy, w którym przepływ informacji będzie swobodny i efektywny.  Rozwijamy narzędzia komunikacji wewnętrznej, szkolimy naszych menadżerów w zakresie zarządzania zespołem, dbamy o rzetelny system ocen pracowniczych i organizujemy szkolenia teambuildingowe.

 

·                Rozwój 

Jesteśmy organizacją uczącą się. Dostosowujemy się do zmiennych uwarunkowań. Pracownikom oferujemy dostęp do szkoleń, dofinansowanie studiów podyplomowych i refundację kosztów nauki języka obcego, a także wsparcie coacha. Dzielimy się swoją wiedzą – mamy grupę trenerów i lektorów wewnętrznych. Na co dzień uczymy się obserwując w pracy ekspertów różnych specjalności.  

 

·                Stabilność i wynagrodzenie 

Oferujemy umowy o pracę w strukturze służby cywilnej. To dobry początek kariery zawodowej! Nawet umowa na zastępstwo może być początkiem wieloletniej współpracy. Cenimy doświadczonych pracowników - do wynagrodzenia zasadniczego doliczamy dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20%.

 

·                 Benefity 

Udostępniamy Platformę MyBenefit, a także dofinansowujemy karty sportowe i zajęcia sportowo-rekreacyjne. Pracownicy mogą skorzystać z dodatkowego ubezpieczenia grupowego i medycznego, jak również z dofinansowania do wypoczynku. Oferujemy też maksymalny 4% poziom dofinasowania do Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). Wspieramy  rozwijanie pasji  w ramach programu „Inicjatywy pracownicze”.  

 

·                Well-being - stawiamy na dobrostan naszych pracowników

Ułatwiamy godzenie obowiązków zawodowych i rodzinnych. W zależności od charakteru stanowiska pracujemy stacjonarnie lub hybrydowo (częściowo w siedzibie, częściowo zdalnie). Zapewniamy możliwość rozpoczynania pracy między godz. 7.00 a 10.00 oraz korzystania z wcześniejszych wyjść z pracy (połączonych z późniejszym odpracowaniem).

 

Dostępność

·                Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

·                Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.

·                Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.

·                Umożliwiamy osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z własnych urządzeń i rozwiązań wspomagających pracę (np. pomoc asystenta lub trenera pracy).

·                Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych).

·                Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

·                W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

 

Warunki pracy

·         Częste wyjazdy i udział w pracach międzynarodowych komitetów monitorujących, grup roboczych i udział w spotkaniach online - średnio kilka razy na kwartał

·         Liczne kontakty mailowe i telefoniczne z instytucjami polskimi i zagranicznymi, w tym z przedstawicielami instytucji rządowych i samorządowych

·         Wystąpienia publiczne po polsku i angielsku.

·         Zagrożenie korupcją

·         Praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie

 

Dodatkowe informacje

W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."

·           Informacje dot. procedury zgłoszeń wewnętrznych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. poz. 928) znajdują się na stronie ministerstwa: https://www.gov.pl/web/fundusze-regiony/zgloszenie-sygnalistyczne

 

·           Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.

·           Jeśli dokumenty składasz elektronicznie, przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie ich oryginałów (do wglądu).

·           Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.

·           Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.

Dodatkowe informacje nt. zadań można uzyskać dzwoniąc pod nr tel. 22 273 81 75 lub 783 933 464 , zaś w zakresie przebiegu procesu rekrutacyjnego pod nr tel.: 22 273 73 19.

Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej.

Przed wysłaniem aplikacji prosimy o upewnienie się, że spełnienie wymagań jednoznacznie wynika z przesłanych dokumentów.

 

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

  • weryfikacja ofert (sprawdzamy czy dokumenty wpłynęły w terminie, czy załączono dyplom potwierdzający wymagane wykształcenie, czy z dokumentów wynika długość i rodzaj wymaganego doświadczenia)
  • rozmowa kwalifikacyjna

Możemy przeprowadzić dodatkowe etapy naboru. m.in. z użyciem następujących metod i technik:

  • test/praca pisemna/przedstawienie zadanego tematu w formie prezentacji,
  • sprawdzian znajomości języka obcego,
  • studium przypadku (case study),
  • test kompetencji,
  • zadania symulacyjne,
  • assessment center (AC),
  • testów psychologicznych lub innych.

 

Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)

Dokumenty należy przygotować w języku polskim. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski.

·           CV

·           Kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie – w przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii pisemnej informacji o zagranicznym dyplomie wydanej przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej

·         Najpóźniej w dniu rozmowy kwalifikacyjnej, kandydaci przekazują/uzupełniają u rekrutera wszystkie wymagane prawem oświadczenia, w tym własnoręcznie podpisane: oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych, oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. Aktualny wzór oświadczeń jest dostępny pod adresem: https://www.gov.pl/web/fundusze-regiony/jak-do-nas-aplikowac

·           Niedostarczenie tych dokumentów w wyznaczonym terminie jest jednoznaczne z rezygnacją z naboru

 

Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)

Kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

 

Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze

 

Przetwarzanie danych osobowych

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

Administratorem Państwa danych osobowych jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej.

Minister zbiera i przetwarza Państwa dane osobowe w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w celu udziału w kolejnych naborach, w celach archiwizacyjnych oraz w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit a, c i f oraz art. 9 ust. 2 lit b RODO. Pełna informacja dotycząca zasad przetwarzania Państwa danych osobowych w tym przysługujących Państwu uprawnień dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa (a bezpośrednio pod adresem): https://www.gov.pl/web/fundusze-regiony/jak-do-nas-aplikowac

 


Wymagane umiejętności

skuteczna komunikacja
dobra organizacja pracy
Pakiet Office
angielski

Lokalizacja biura

Oferta dodana: 27.10.2025

O firmie

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej – miejsce, w którym tworzymy jutro. Jesteśmy nowoczesną instytucją administracji rządowej. Zarządzamy funduszami europejskimi i koordynujemy realizację polityki spójności. W t...

Zobacz profil firmy