Główny Specjalista/Starszy Specjalista w Wydziale Świadczeń Opieki Zdrowotnej Sekcja Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej w Departamencie Świadczeń Opieki Zdrowotnej
Nowa
BI & Data

Główny Specjalista/Starszy Specjalista w Wydziale Świadczeń Opieki Zdrowotnej Sekcja Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej w Departamencie Świadczeń Opieki Zdrowotnej

Rodzaj pracy
Pełny etat
Doświadczenie
Starszy specjalista / Senior
Forma zatrudnienia
UoP
Tryb pracy
Praca hybrydowa

Wymagane umiejętności

analiza

Microsoft Office

Microsoft Office Excel

Mile widziane

świadczniea szpitalne

Microsoft Power BI

Opis stanowiska

offer-banner


GŁÓWNE ZADANIA

  • prowadzenie prac związanych z przygotowaniem założeń merytorycznych i organizacyjnych dotyczących przeprowadzania postępowań w sprawie zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w odniesieniu do ambulatoryjnej opieki specjalistycznej;

  • przygotowywanie materiałów informacyjnych niezbędnych w procesie zawierania umów o udzielanie świadczeń ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, dotyczących w szczególności warunków wymaganych od świadczeniodawców, organizacji postępowania w konkursie ofert i rokowaniach;

  • współpraca z konsultantami krajowymi i wojewódzkimi, reprezentatywnymi organizacjami świadczeniodawców oraz instytucjami właściwymi w sprawach związanych z realizacją świadczeń opieki zdrowotnej pozostającym we właściwości Sekcji;

  • udział w opracowywaniu klinicznych wskaźników jakości świadczeń opieki zdrowotnej oraz dokonywanie oceny wpływu regulacji prawnych oraz przyjętego sposobu finansowania na jakość udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;

  • współpraca z Agencją Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (AOTMiT) w zakresie ustalania taryfy świadczeń, w tym opracowywanie, w zakresie świadczeń pozostających we właściwości Sekcji opinii dotyczących skutków finansowych dla systemu ochrony zdrowia opiniowanych przez AOTMiT;

  • opiniowanie wniosków o wyrażenie zgód na zawarcie, przedłużenie lub zmianę umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zgodnie z art. 156 ustawy o świadczeniach, w zakresie świadczeń pozostających we właściwości Sekcji;

  • prowadzenie nadzoru nad realizacją świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju świadczeń pozostających we właściwości Sekcji, polegającego w szczególności na: analizie problemów zgłaszanych przez oddziały wojewódzkie Funduszu i świadczeniodawców oraz podejmowanie odpowiednich działań w celu ich rozwiązania, ocenie prawidłowości stosowania przyjętych zasad zawierania umów i udzielania świadczeń opieki zdrowotnej oraz przygotowywanie wyjaśnień i interpretacji dotyczących tych zasad;

  • merytoryczna odpowiedzialności za treść słowników Funduszu w zakresie właściwości rzeczowej Sekcji oraz za parametryzację warunków weryfikacji danych sprawozdawczych ze wskazaniem pozycji/ kodów słowników w zakresie zadań Sekcji;

  • merytoryczna odpowiedzialność za parametryzację warunków weryfikacji danych sprawozdawczych ze wskazaniem pozycji/ kodów słowników w zakresie zadań Sekcji;

  • przygotowywanie wniosków o zlecenie dostosowania systemów informatycznych Funduszu w zakresie zadań Sekcji;

  • nadzór nad realizacją zadań objętych zakresem działania Sekcji przez odpowiednie komórki organizacyjne w oddziałach wojewódzkich Funduszu;

  • współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrali Funduszu w zakresie poprawy dostępności do świadczeń.


WYMAGANIA KONIECZNE

  • wykształcenie: wyższe: medyczne, zdrowie publiczne;

  • prawo do wykonywania zawodu, jeżeli dotyczy; 

  • Lata pracy zawodowej:

    • na stanowisko głównego specjalisty: minimum 5 lat pracy zawodowej; 

    • na stanowisko starszego specjalisty: minimum 4 lata pracy zawodowej

  • doświadczenie zawodowe w administracji publicznej lub w jednostkach związanych z ochroną zdrowia,

  • bardzo dobra znajomość obowiązujących przepisów i zagadnień związanych z funkcjonowaniem krajowego systemu opieki zdrowotnej, w tym dotyczących funkcjonowania i zadań realizowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia,

  • znajomość innych aktów prawnych mających zastosowanie w ochronie zdrowia;

  • bardzo dobra znajomość pakietu Microsoft Office.


WYMAGANIA DODATKOWE

  • mile widziane doświadczenie w zakresie prowadzenia rozliczeń świadczeń szpitalnych,

  • mile widziana znajomość narzędzi do wizualizacji, np. Microsoft PowerBI, 

  • umiejętność kierowania zespołem,

  • umiejętność strategicznego myślenia,

  • umiejętność analitycznego i logicznego myślenia,

  • orientacja na jakość,

  • umiejętność planowania i organizowania pracy,

  • umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach.


WYMAGANE DOKUMENTY

  • CV w formie elektronicznej lub podpisane w formie papierowej,

  • Kwestionariusz osobowy w formie elektronicznej lub podpisany w formie papierowej,

  • Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

  • Kopie dokumentów potwierdzających lata pracy zawodowej z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenie lub prowadzenia działalności gospodarczej (świadectwa pracy, zaświadczenia o trwającym zatrudnieniu),

  • Kopie innych dokumentów zgodnie z wymaganiami stanowiskowymi,

  • Oświadczenia i zgody zatwierdzone w formie elektronicznej lub podpisane w formie papierowej.


PRACOWNIKOM OFERUJEMY

  • pracę w sprawnie zarządzanej organizacji zatrudniającej powyżej 5500 pracowników

  • stabilne zatrudnienie na umowę o pracę

  • możliwość pracy zdalnej okazjonalnej do 24 dni w roku

  • pracę w systemie hybrydowym

  • elastyczny czas pracy

  • nagrodę jubileuszową za staż pracy

  • dodatkowy urlop stażowy

  • profesjonalny system szkoleń

  • możliwość dofinansowania nauki języka do 100%

  • możliwość dofinansowania studiów do 100%

  • opiekę mentora/ mentorki

  • atrakcyjne wsparcie socjalne (zakładowy fundusz świadczeń socjalnych) m in.:

  • dofinansowanie do wypoczynku - „wczasy pod gruszą”

  • dofinansowanie do wypoczynku dla dzieci

  • dofinansowanie karty sportowej

  • Kasa Zapomogowo Pożyczkowa

  • ubezpieczenie na życie na atrakcyjnych warunkach

  • inicjatywy dbające o zdrowie (#NaszeFirmoweZdrowie)


W przypadku dodatkowych pytań, jesteśmy dla Ciebie dostępni pod adresem e-mail: rekrutacja@nfz.gov.pl.


Kandydatki i Kandydatów prosimy o składanie dokumentów do 19.08.2025r.: elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznego systemu rekrutacyjnego lub w formie papierowej w zamkniętych kopertach, bezpośrednio w siedzibie Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia (kancelaria czynna w godzinach 8.00 – 16.00) lub przesłać na adres:


Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia

ul. Rakowiecka 26/30

02-528, Warszawa

z dopiskiem: oferta pracy DSOZ/25/117


Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Narodowy Fundusz Zdrowia wdrożył „Procedurę zgłoszeń wewnętrznych”. Sygnalista może dokonać zgłoszenia pisemnie z wykorzystaniem internetowego formularza zgłoszenia, dostępnego na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Narodowego Funduszu Zdrowia. Wszystkie informacje są dostępne pod adresem: https://www.nfz.gov.pl/bip/sygnalisci/