My też zadawaliśmy sobie pytanie, gdzie widzimy się za 5 lat. I znamy już odpowiedź

My też zadawaliśmy sobie pytanie, gdzie widzimy się za 5 lat. I znamy już odpowiedź fot. RocketJobs.pl / materiały własne

Czy wiecie, ile lat ma wasz ulubiony portal pracy? Już pięć! Mało kto pamięta, że RocketJobs.pl powstał w zamierzchłych czasach, kiedy chodzenie do biura było jeszcze normą, a praca zdalna wydawała się dziwną fanaberią. Od tego czasu stał się liderem w rekrutacji w branżach white collar. Przewinęły się przez niego przeszło miliony CV, pomagając połączyć najlepszych pracodawców z wyśmienitymi ekspertami i aspirującymi adeptami kariery zawodowej. Jest więc co świętować!

Jak one szybko rosną! Mogłoby się wydawać, że raptem dopiero wczoraj Just Join IT wyrosło z niewielkiej kawalerki na gdańskiej Żabiance. Następnie w sierpniu 2018 roku, niczym Atena z głowy Zeusa, narodził się z niego portal pracy dla specjalistów z branż white collarRocketJobs.pl. Dziś, 9 sierpnia 2023 roku, ta mała rakietka przemierzająca przestrzenie rynku pracy obchodzi swoje 5-te urodziny. Zobaczmy, ile wydarzyło się przez te lata w życiu firmy i wiernego składu, który ją tworzył.

Infografika przedstawiająca historię marki RocketJobs.pl
fot. RocketJobs.pl / materiały własne

5. urodziny RocketJobs.pl. Nowa nadzieja rynku pracy

Stało się – pamiętna data! 9 sierpnia 2018 roku justjoinowa rodzina powiększyła się o nowego członka. RocketJobs.pl, którego znacie i lubicie, postawił swoje pierwsze kroki na polskim rynku pracy, żeby następnie przez lata pomagać wam w tym samym. Od koncepcji do finalnej wersji wiele się zmieniło. Łącznie z nazwą, która początkowo miała brzmieć inaczej. A znacie może naszego brand hero – Rocket Johnsa? Cóż, nie wszystkie pomysły się sprawdzają. Grunt, że minione 5 lat z pewnością nie poszło na marne. Od tego czasu na fanpage’u RocketJobs.pl pojawiło się ponad 2 tys. memów! A wy, jakim chlebem jesteście?

Portal również aktywnie rozszerzał swoją działalność o inne media: Instagrama czy TikToka. Ponadto, już we wrześniu 2019 roku fanów portalu czekała kolejna niespodzianka – rejestracja domeny magazynu RocketSpace.pl, który nieprzerwanie stara się zapewnić wam maksimum ciekawych i angażujących intelektualnie materiałów w zakresie najnowszych trendów oraz ogólnej wiedzy na temat rynku pracy.

Tak, ten osesek wszedł w życie niezwykle dynamicznie. Pierwsze płatne ogłoszenie zostało opublikowane raptem po 7 miesiącach, 1 marca 2019 roku, a już w lutym 2023 roku można było pochwalić się aż 10 tys. aktywnych ogłoszeń na portalu jednocześnie! Do dnia dzisiejszego witryna została wyświetlona aż 85 mln razy oraz wygenerowaliśmy miliony CV!

2020 rok

To z pewnością nie był łatwy czas dla nikogo. Pandemia wirusa COVID-19 wymusiła na świecie przystosowanie się do zupełnie nowej rzeczywistości. Chociaż firmy masowo się zamykały, a o zatrudnianiu nowych pracowników nawet nie było mowy ze względu na cięcia kosztów, naszej rakiecie udało się wyjść z tej sytuacji obronną ręką. Co więcej, już w październiku mogła pochwalić się całym tysiącem followersów na Instagramie, mimo iż pierwszy post został tam wrzucony raptem w marcu 2019 roku.

2021 rok

W tym okresie również nie zabrakło wrażeń. RocketJobs.pl prężnie zaczął przybierać znaną wam dzisiaj formę. Zaczęło się od przebicia pułapu miliona wyświetleń w skali miesiąca. Natomiast pewnego mroźnego dnia lutego na facebookowym fanpage’u pojawił się nietypowy wpis. Za autora podawała się niejaka Adminka Rocketa. Ta tajemnicza postać przez lata spędzała sen z powiek fanom, którzy spekulowali kim może być rakietowa enigma. Jej szacunkowy obraz, wiek i głos pewnie wielu wryły się w pamięć jak przeświadczenie, że „Dumka na dwa serca” stanowi część ścieżki dźwiękowej filmu „Ogniem i mieczem”. I chociaż niektórzy zapewne już poznali rozwiązanie zagadki, mało kto mógłby się spodziewać, że jej pierwszy wieczorny wpis napisał… mężczyzna!

To jednak nie koniec reformacji. Chociaż obyło się bez przybijania tez na drzwiach, to zmiany były nie mniej poważne. 31 grudnia 2021 roku to pamiętna data, zatem „zapamiętajcie ten dzień, bo jest on początkiem wieczności”. Wcześniej RocketJobs.pl był portalem wyłącznie dla marketingu i nowoczesnej sprzedaży. Nastała jednak nowa era.

2022 rok

Zaczęło się z hukiem. Zarówno tym z sylwestrowych fajerwerków, jak i spowodowanego faktem, że RocketJobs.pl stał się oficjalnie portalem horyzontalnym dla branż white collar. Marketing i sprzedaż nie muszą się obawiać, gdyż zawsze będą zajmowały szczególne miejsce w sercu firmy, jednak nastała pora, by poświęcić więcej uwagi również reszcie pracowników umysłowych. Z czasem dołączyły również kolejne kategorie ogłoszeń, takie jak inżynieria czy prawo.

Nie spoczęliśmy jednak na laurach, cały czas dbając o rozwój naszej społeczności. Wraz z nastaniem marca mogliśmy pochwalić się wygenerowaniem ponad miliona aplikacji! W tym czasie nie spały także nasze media społecznościowe. Marcowe wejście na TikToka było raptem początkiem dobrej passy. Raptem po miesiącu nasza roztańczona platforma zyskała najwięcej follersów w branży, już nigdy nie ustępując tej pozycji konkurencji, a do grudnia przebijając pułap 10 mln wyświetleń naszych tiktoków. W sukcesy obfitował także nasz Facebook osiągnąwszy przez trzy miesiące z rzędu, zaczynając od maja, TOP #1 we wszystkich kluczowych kategoriach raportu Sotrender.

Na Instagramie wakacje natomiast przebiegały bardzo pracowicie, ale trud się opłacił. Osiągnięcie największego zaangażowania w branży i utrzymanie tego tytułu miesiąc w miesiąc w połączeniu z byciem największym profilem w branży to nagroda warta swojej ceny. Zresztą na koniec roku ponownie zaskoczył nas niesamowitym wyróżnieniem w postaci 7. miejsca w Polsce pod względem wszystkich profili firmowych. Przy takich zasięgach nic dziwnego, że zaufało nam prawie 10 tys. firm – to tyle, ile wynosi światowa populacja żubrów!

Wierni fani, którzy obserwują nas od lat z pewnością zauważyli, że pojawiły się u nas zupełnie nowe kolory. To zasługa nie tylko rumieńca uśmiechu na widok tak zaangażowanej społeczności, ale również przeprowadzonego w lipcu rebrandingu.

Najlepsze kampanie RocketJobs.pl

2022 rok obfitował także całą kompanią kampanii. Chociaż mogłoby się wydawać, że pierwsze kroki nigdy nie są łatwe, wydana w lutym kampania „Gen Z – rozmowy o pracy” osiągnęła spektakularny sukces, który objawiał się stopniowo w skali roku wraz z kolejnymi zdobytymi nagrodami. W dalszym ciągu jest to nasza najlepiej nagradzana akcja, która zaowocowała między innymi brązem zarówno w Konkursie Klubu Twórców Reklamy, jak i podczas gali Mixx Awards 2022, jak i nominacją w plebiscycie Noizz Zmiany 2022.

Nadszedł jednak czas na podbicie również tradycyjnych mediów za sprawą kampanii telewizyjnej „Misja: Praca”. Była to pierwsza tak duża produkcja filmowa z naszej strony. Niemniej nie tylko wygląd się liczy. Z tego względu w lipcu 2022 roku ruszyliśmy z autorską serią podcastów we współpracy z newonce.radioDruga Szansa. W kampanii nie zabrakło informacji nie tylko o modzie i urodzie, ale również problemach społecznych, zdrowiu i kwestii dawania sobie i innym drugiej szansy w życiu.

2023 rok

Trudno uwierzyć, że od sylwestra minęło już ponad pół roku i nieubłaganie przemierzamy już trzeci kwartał. Łatwo zatracić rachubę czasu, gdy na RocketJobs.pl wiele się dzieje. Już w lutym zaczęliśmy intensywnie od przekroczenia bariery 50 tys. followersów na TikToku. Współpraca z tak twórczą i zaangażowaną społecznością jest dla nas niezwykle inspirująca. Nie był to jednak koniec lutowych sukcesów, gdyż firma została wyróżniona za jeden z najlepszych postów wszystkich marek na Instagramie. Wszystkie te działania marketingowe miały realne przełożenie na efektywne świadczenie usług. W walentynkowym prezencie na 14 lutego, RocketJobs.pl osiągnął po raz pierwszy poziom 10 tys. aktywnych ogłoszeń o pracę. Wśród tak wielkiej puli każdy pracownik white collar z pewnością znajdzie coś dla siebie! Dla RocketSpace.pl był to równie znaczący sezon. Wasz ulubiony magazyn internetowy, opisujący rynek pracy, przeżył w lutym prawdziwą rewolucję ukazując się szerokiemu audytorium w zupełnie nowym wydaniu. Mamy nadzieję, że rezultaty są odczuwalne.

Biuro RocketJobs.pl w Gdańsku
fot. RocketJobs.pl / materiały własne

Były to jednak dopiero pierwsze z kamieni milowych, które przekroczyliśmy śmiało podążając tam, gdzie nie dotarł jeszcze żaden portal pracy. Już w maju fanpage na Facebooku przekroczył symboliczną granicę 100 tys. polubień. Natomiast w lipcu Instagram znowu wrócił na pierwszy plan, gdy posty naszego firmowego konta były wyświetlane przez 20 mln użytkowników. Z początkiem sierpnia mogliśmy natomiast pochwalić się przekroczeniem 50 tys. obserwujących na LinkedInie, w tym wielu ekspertów z dziedziny HR i przedsiębiorców. Uznanie należy się również osobom odpowiedzialnych za prowadzenie zawodowych grup na Facebooku, obecnie należy do nich aż ćwierć miliona członków, ponad 50 tys. więcej niż w styczniu. Wszystkie te działania miały jeden wspólny cel – połączenie wybitnych specjalistów ze swoich branż z najlepszymi pracodawcami na rynku!

Jak pracować, by nie żałować? – HR Community Meeting x RocketJobs.pl

Okres, kiedy kwitną bzy i kasztany dla RocketJobs.pl zaowocował również wydarzeniem jedynym w swoim rodzaju. Wtedy właśnie zorganizowaliśmy specjalny event dla społeczności HR. W dodatku dla nas pierwszy autorski – aż łezka pociekła. HR Community Meeting był jedyną taką konferencją i personalizowanym spektaklem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi w Polsce. A sadzonką do tego projektu był nasz wyjątkowy, pierwszy raport branżowy „Jak pracować, by nie żałować?”, który jak dotąd był cytowany w mediach ponad sto razy. W tym roku już chyba dostaliśmy dość prezentów na urodziny.

Urodzinowe życzenia

Czego można życzyć na urodziny rakietowemu portalowi pracy przyszłości? Udanej eksploracji kosmicznej przestrzeni rynku pracy? Terraformacji nowych kategorii? Galaktycznych zasięgów i konstelacji innowacyjnych ofert? A może więcej wyśmienitego contentu na naszych nieziemskich socialach? Odpowiedź należy już tylko do was! My natomiast możemy zapewnić jedynie, że dołożymy wszelkich starań, żeby te życzenia się spełniły. Dziękujemy, że z nami jesteście!

Redaktorka

Z wykształcenia filolog języka francuskiego, jednak od najmłodszych lat emocjonalnie związana z dziennikarstwem i działalnością literacką. Interesuje się szerokim wachlarzem tematycznym, zaczynając od kwestii językowych, kulturowych i społecznych, poprzez finanse i ekonomię, aż po naukę i prawo. Można powiedzieć, że w życiu podąża za iście renesansową definicją bycia "humanistą".

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze