Digital marketing – 8 najważniejszych pojęć

Digital marketing – 8 najważniejszych pojęć

Marketing cyfrowy – nie dość, że jest środowiskiem konkurencyjnym, to w dodatku bardzo dynamicznym. Marketerzy muszą stale reagować na postępujące w szybkim tempie zmiany i trendy oraz rozwijać umiejętności marketingu cyfrowego, żeby nadążyć za popytem w branży. Zapoznaj się z tym artykułem, jeśli zastanawiałeś się nad podstawowymi rolami czy umiejętnościami, które liczą się w zawodzie marketingowca.

Czym właściwie jest digital marketing?

Jest to promowanie produktu lub usługi, korzystając przy tym z narzędzi internetowych oraz z pozostałych platform, takich jak telefony komórkowe czy display advertising. Poprawnie przeprowadzona strategia marketingowa pozwala na zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki, klienta czy produktu. Żeby odnieść sukces w tym zakresie, będziesz potrzebować umiejętności w wielu kwestiach. Oto najważniejsze z nich:

1. SEO w digital marketingu

SEO (Search Engine Optimization) to jedno z podstawowych pojęć, które powinien znać każdy digital marketer. Posiadając dobrze zoptymalizowaną pod SEO witrynę, będziesz mógł zwiększyć widoczność biznesu swojego lub klienta w wyszukiwarkach internetowych, a także powiększyć zasięg i potencjalną sprzedaż.

W zakres SEO wchodzi właściwie wszystko. Od wiedzy o tym, jak dobrze pisać czy generować słowa kluczowe tak, aby skutecznie ulokować swoją stronę, aż do właściwego kodowania i implementowania dobrych praktyk SEO. Podczas gdy dojście do tej drugiej części może zająć trochę czasu, to aby ją dobrze zrozumieć (zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę), zapoznanie się z podstawowymi zasadami SEO jest fundamentalne przy budowaniu swojej pozycji.

Jeśli potrzebujesz przewodnika traktującego o międzynarodowym SEO i wdrażaniu dobrych praktyk, to warto zapoznać się z centrum edukacyjnym SEO w Moz.

2. Social Media

Kochasz przeglądać Facebooka, Instagrama i Twittera? Pewnie więc zastanawiałeś się, kto tworzy te wszystkie “klikogenne” posty Twoich ulubionych firm czy influencerów? Jest spora szansa, że zajmuje się tym Social Media Manager.

Oprócz regularnego publikowania treści oraz współpracy ze społecznością utworzoną wokół Twojego klienta, to stanowisko wymaga sporej kreatywności, a także bycia na bieżąco z trendami. Co więcej, będziesz musiał nauczyć się, jak zbierać i analizować informacje pozostałych cyfrowych kampanii marketingowych. Pomoże Ci to w wymyślaniu strategii, które mógłbyś zaimplementować w przyszłości.

Aby się tego nauczyć, warto zapoznać się z internetowymi kursami, które są dostępne na portalach takich jak Udemy. Dobrą, darmową alternatywą tej strony jest HubSpot.

3. Analytics

Jeśli chodzi o tworzenie ogólnych kierunków kampanii marketingowych, marketingowcy potrzebują przydatnych informacji zebranych z poprzednich projektów. Z kolei firmy potrzebują kogoś, kto potrafi prawidłowo zinterpretować wykresy i liczby; to właśnie jest zadanie dla Analytics Managera.

Dane zebrane z social mediów, kampanii mailingowych oraz ruchu na stronach internetowych muszą zostać dokładnie przeanalizowane, aby móc później wykorzystać je na korzyść klienta. Marketingowcy polegają właśnie na tych danych, aby na ich podstawie każdego dnia opracowywać przynoszące lepsze wyniki kampanie.

Przydatne informacje odnośnie tego, jak nauczyć się powyższej umiejętności, możesz znaleźć w Analytics Academy, opracowanej przez Google.

4. Digital Content

Digital Content Writerzy troszczą się o treści, które widzisz na stronach internetowych, w mailach i social mediach. To oni wymyślają wszystkie chwytliwe hasła i podpisy, które zachęcają czytelnika do odwiedzenia strony oraz sprawdzenia Twojego produktu. Mogą również wychodzić z inicjatywą atrakcyjnych kampanii mailingowych, które znajdujesz w swojej skrzynce pocztowej. Aby sprawdzić się w tej roli, kluczowymi cechami są kreatywność oraz znajomość branży. Pozwalają one na tworzenie wciągającego contentu marketingowego.

I w tym przypadku z pomocą przychodzi Udemy, które ma w swojej ofercie darmowy kurs o content writingu.

7. Performance Marketing a digital marketing

Performance marketer w ogólnym zarysie tej profesji zajmuje się szeregiem działań marketingowych, podejmowanych w celu spełnienia wszystkich potrzeb reklamowych klienta. Aby efektywnie spełniać się w tej roli, trzeba umieć tworzyć strategie cyfrowe. Ponadto, zarządza on cyfrowymi kontami i dywersyfikuje miks kanał za pomocą płatnych kanałów społecznościowych. Pozwala to napędzać wyniki handlowe działu marketingu.

Kluczową umiejętnością, którą trzeba posiadać na tym stanowisku, będzie zatem analiza dostarczanych danych. Pozwala ona na szacowanie budżetów czy chociażby targetowanie produktu do grupy docelowej. Innymi umiejętnościami, które trzeba posiąść, to zdolność strategicznego myślenia, czy podejmowania decyzji w imieniu całego zespołu. Ale szczególnie ważne jest, aby umieć się efektywnie komunikować i współpracować ze swoim teamem. To właśnie opanowanie tej ostatniej umiejętności pozwoli Twojemu zespołowi rozwijać firmę.

Szczęśliwie w dobie internetu łatwo jest skutecznie rozwijać swoje umiejętności w zakresie marketingu. O tym, jak sprawdzić się w roli specjalisty od performance marketingu, możesz poczytać chociażby w tym miejscu.

8. UX Design

Często spotykasz się z takim określeniem, a nie wiesz, co ono właściwie znaczy? Termin “UX” jest skrótem od “user experience”, co w przełożeniu na język polski tłumaczy się na “wrażenia użytkownika”. Ale czy to nadal nie brzmi enigmatycznie?

W praktyce praca projektanta UX polega na tworzeniu oprogramowania, stron internetowych i aplikacji dla klientów. Cały proces polega na tym, aby stworzyć program tak łatwy w użyciu, aby można było korzystać z niego całkowicie intuicyjnie. Czyli najogólniej rzecz ujmując, projektant UX zajmuje się wszystkimi aspektami interakcji użytkownika z firmą, jej usługami i produktami.

Wśród wymogów takiego produktu jest to, aby konsument mógł z nich korzystać bez żadnych zbędnych problemów, a także prostota i elegancja produktów. Przydatne będzie zatem opanowanie odpowiednich narzędzi, które pozwolą Ci na realizowanie się na tym stanowisku. Dobrze mieć skończone studia związane z grafiką, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z dostępnych kursów i zdobyć doświadczenie inną drogą. Z pomocą w tej kwestii przychodzą wspomniane wcześniej Udemy. W ramach poszukiwania inspiracji oraz poznania zawodu od środka ciekawą lekturą może być polska edycja UX Storytellers.

Autorem artykułu jest Adam Zamczała.

Źródła:

https://www.influencive.com/5-key-roles-to-know-when-you-enter-the-digital-marketing-world/

https://www.quora.com/What-are-the-difference-between-Digital-Sales-and-Digital-Marketing

https://blog.hubspot.com/sales/cold-calling-vs-social-selling-infographic#sm.0000wjg6ejrjtdzczv824remas9io

https://www.martechadvisor.com/articles/performance-and-attribution/5-critical-skills-for-a-performance-marketing-manager/

Źródło zdjęcia ilustrującego wpis: unsplash.com

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze