CV graphic designera – sprawdź, jak powinno wyglądać
Kilkaset – tyle aplikacji przychodzi średnio w odpowiedzi na ogłoszenie o poszukiwaniu kandydatów na nowego graphic designera. W takim gąszczu ofert niejednokrotnie ciężko zostać zauważonym. Niejednokrotnie jest to także wina samego aplikanta. Oto lista najczęstszych błędów popełnianych w cv graphic designera.
Spis treści
Jak nazwać plik z CV graphic designera?
Tak, to wciąż jest spory problem i nie odnosi się jedynie do rekrutacji w tej branży. Uwierzcie, rekruter nie ma pojęcia kim jesteście, nie stworzy też specjalnego katalogu tylko na czyjeś dokumenty. Jako że wstępną selekcję przejdzie kilkadziesiąt osób o podobnych kwalifikacjach i wrzuconych do jednego folderu, warto prawidłowo nazwać swoje pliki, tak by od razu było wiadomo, do kogo należą. Jeśli załączasz CV i portfolio, pamiętaj, by nazwać je tak samo. Nazwisko_imie_CV.pdf oraz Nazwisko_imie_portfolio.pdf. Dzięki temu Twój komplet dokumentów będzie zawsze łatwy do odnalezienia na dysku pracodawcy.
Estetyka CV graphic designera
Zdaję sobie sprawę, że chcesz się zaprezentować z jak najlepszej strony. Wiemy, że jesteś wybitnie kreatywny i bardzo chcesz to wszystkim udowodnić od pierwszego zetknięcia z Twoimi dokumentami. Ale najgorsze co możesz zrobić, to festiwal wszelkiej dobroci i wodotrysków i to przy tworzeniu CV. Postaraj się więc maksymalnie ułatwić pracę osobie, która będzie je analizować.
W czytelny sposób przedstaw swoją metryczkę. Doświadczenie poukładaj chronologicznie, dodając kilka słów o tym, czym zajmowałeś się w danym miejscu, albo dla jakich Klientów pracowałeś. Jeśli chcesz zamieścić zdjęcie, dodaj takie, na którym wyglądasz sympatycznie – czy tego chcesz czy nie, podświadomie może to wpłynąć na czyjąś decyzję o tym, czy brać Cię pod uwagę w kolejnym etapie rekrutacji. Jeśli jesteś dziewczyną, pamiętaj – nie aplikujesz na modelkę, więc dziwne pozy w otoczeniu dzikiej przyrody czy niestandardowa perspektywa może zniechęcić pracodawcę. Panom przypominam, że CV to nie legitymacja szkolna, więc lepiej nie używać tego samego zdjęcia, które zrobiono Ci na szkolnym korytarzu w klasie maturalnej.
Nie przesadzaj z ozdobnikami, grafikami, dodatkami i stylizacją CV. Postaw na pewny i solidny design, ciekawy i minimalistyczny styl. Zrobienie CV w formie sztalugi malarskiej, gdzie każdy punkt będzie plamą rozchlapanej farby, nie podkreśli Twojej artystycznej natury, a jedynie zirytuje czytelnika, dając mu do zrozumienia, że doświadczenie masz ubogie i nie jesteś zorientowany na odbiorcę.
Wielu młodych, gniewnych designerów robi CV w kontrze na czarnym albo kolorowym tle. Teoretycznie nie ma w tym nic złego, jednak pamiętaj o tym, że wiele osób te CV drukuje i zabiera na spotkanie, by robić na nich odręczne notatki. Próbowałeś zanotować coś na czarnej apli, która zżarła połowę biurowego tonera? Możesz wykazać się sprytem i dodać dodatkową stronę w CV z opisem „do druku”, gdzie czarno na białym i z dużą ilością światła podasz treści z poprzedniej wersji. Pokażesz w ten sposób, że liczy się dla Ciebie nie tylko „efekt wow” Twojego niepowtarzalnego CV, ale i usability.
Zobaczcie także: TOP 5: darmowe programy graficzne online, które mogą zastąpić Photoshopa
Hiperłącza w CV graphic designera
Jesteś designerem, żyjesz w epoce cyfrowej i skandalem jest, jeśli podajesz w CV link do portfolio i nie dodajesz hiperłącza. Nikt nie będzie siedział przed komputerem przepisując ręcznie w oknie przeglądarki www.mojeportfolionajnowsze.wix.com/ostateczne_maugooshia_design_cv.pdf. To samo tyczy się adresów e-mail. Jeśli projektowałeś swoje CV i zmieniłeś tekst na krzywe, dodaj hiperlinki ręcznie. Wysłanie CV bez nich może zaowocować tym, że nikt nie zobaczy Twojego portfolio, a koniec końców nie weźmie Cię pod uwagę w procesie rekrutacji.
Portfolio graphic designera
Pomijając fakt, że o tworzeniu portfolio wiele już napisano, wiedz o tym, że nie jesteś tak wyjątkowy, jak myślisz. Brzmi okrutnie, ale jest prawdą. Portfolia designerów są do siebie bardzo podobne. Niezależnie, czy wysyłasz plik pdf czy link do swojego portfolio online, zadbaj o jego przejrzystość. Zawrzyj w nim najciekawsze projekty, najlepiej reprezentujące poziom Twoich umiejętności. Po jednym, dwóch przykładach z obszaru, który chciałbyś wyróżnić. Warto też przygotować specjalną wersję pod kątem obszaru działalności firmy do jakiej rekrutujesz, aby jak najlepiej pokazać, że świetnie odpowiadasz na zapotrzebowanie pracodawcy. Jeśli zrealizowałeś jakieś specjalne projekty, z których jesteś wyjątkowo dumny, możesz poświęcić na nie więcej miejsca prezentując case study. Jeśli byłeś częścią większego zespołu, warto dodać jaka była Twoja rola w danym projekcie.
Nie poddawaj się
Szukanie pracy to zmienny i dynamiczny proces. To, że gdzieś się nie dostałeś, niczego jeszcze nie oznacza. Pamiętaj, by modyfikować i aktualizować swoje CV i portfolio oraz wysyłać je dalej. A gdzie? No oczywiście, że na Rockecie! W końcu z pewnością trafisz do firmy, w której zakochasz się z wzajemnością 🙂
Autorem tekstu jest Przemysław Puchalski, Creative Director WebTalk.
Źródło ilustracji: unsplash.com
📢 Zapraszamy także do naszych grup:
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI
💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs
😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska
Komentarze