Posty sponsorowane na grupach?
W odpowiedzi na potrzebę społeczności Facebook zdecydował się oznaczać posty sponsorowane w grupach tematycznych. Ma to być sposób nie tylko na promocję marki, ale także na zwiększenie przychodów administratorów tychże grup.
– Facebook zbudował narzędzia do monetyzacji na różnych poziomach, aby wesprzeć ludzi i organizacje w generowaniu trwałych i wiarygodnych przychodów rozłożonych w czasie – można wyczytać z komunikatu firmy. – Jesteśmy podekscytowani, że możemy uruchomić zestaw narzędzi, pozwalających społecznościom po raz pierwszy zarabiać na zaangażowanej grupie odbiorców, poprzez współpracę z markami, pozwalając im na tworzenie postów sponsorowanych.
Większa przejrzystość na grupach
Promocja na grupach społecznościowych jest standardową praktyką, której podejmują się praktycznie wszystkie firmy. Facebook, postanowił wyjść im naprzeciw i wprowadził możliwość dodawania płatnych postów. Tym samym, zapewnił większą przejrzystość w działaniu firm, ale także udostępnił administratorom grup nowe możliwości. To właśnie oni będą decydowali, które posty mają trafić z oznaczeniem, że są sponsorowane.
Na jakich grupach możemy spodziewać się takiego rozwiązania? Muszą one:
- być grupą publiczną,
- spełniać wymagania Facebooka pod względem monetyzacji,
- być zlokalizowane w kraju zakwalifikowanym w Programie Partnerskim,
- być połączone ze fanpagem Facebooka.
Co myślicie o takim rozwiązaniu? Facebookowe grupy pozwalają promować się nie tylko rozwiniętym już firmom, ale także tym rozwijającym się, które mogą nie mieć budżetu na takie posty sponsorowane. Czy to rozwiązanie nie zwiększy monopolu bogatych firm, spychając na bok te świeże, z mniejszymi finansami?
Autorem artykułu jest Adam Zamczała.
Źródło ilustracji: unsplash.com
Komentarze