Tylko 5 polskich marek w raporcie Brand Finance Europe 500
W raporcie Brand Finance Europe 500 znajdziemy pięćset marek o najwyższej wartości w Europie. Do tego zestawienia trafiło tylko 5 firm z Polski. Konrad Jagodziński z Brand Finance mówi, że taki stan rzeczy może wynikać z faktu, że za mało inwestuje się w międzynarodowy marketing.
Spis treści
W zestawieniu – jak sama nazwa wskazuje – znalazło się 500 najbardziej wartościowych marek. Jak mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Konrad Jagodziński, dyrektor ds. komunikacji Brand Finance, obecność 5 marek z Polski nie jest złym wynikiem, ale mogłoby być ich więcej. W czym więc tkwi problem?
Głównym problemem jest ciągle jeszcze niedostateczna inwestycja w budowę i wspieranie marek, jak również niedostateczna ekspansja tych marek na rynki zagraniczne. Gdy marka operuje na wielu rynkach, jest to prostsze; jeżeli operuje tylko na jednym, wówczas jest po prostu ograniczona do wielkości i nasycenia tego rynku – twierdzi Konrad Jagodziński, dyrektor ds. komunikacji Brand Finance w rozmowie z Newseria Biznes.
Zobaczcie także: Myśl lokalnie, działaj globalnie! Jak warszawska agencja pomogła zrewolucjonizować globalny rynek piwa
5 polskich marek, które się znalazły w raporcie Brand Finance Europe 500
Wśród 500 najbardziej wartościowych marek w Europie, Polskę na pierwszym miejscu reprezentuje Biedronka, która w rankingu zajęła 272 pozycję, plasując się o 13 oczek wyżej niż rok temu. Dalej jest PKO Bank Polski, który zajął dopiero 304 miejsce, spadając z zeszłorocznej, 250 pozycji.
Dalej znalazło się PZU, które zajęło 359 miejsce. Kolejno widzimy tam PKN Orlen na 375 pozycji oraz debiutanta w rankingu – Asseco Poland– który się uplasował na 453 miejscu.
Konrad Jagodziński, dyrektor ds. komunikacji Brand Finance jednocześnie zwraca uwagę na fakt, że Asseco jest firmą, która naprawdę ma zasięg międzynarodowy, a dywersyfikacja ma również pozytywny wpływ na jej wizerunek.
Od lat w Polsce i w Europie patrzymy z podziwem na gospodarkę Stanów Zjednoczonych. Co innego ją zbudowało niż właśnie bardzo silne, rozpoznawalne na całym świecie marki, takie jak McDonald’s czy Coca-Cola w dawnych czasach, a dzisiaj Amazon, Apple czy Google? – pyta retorycznie Konrad Jagodziński. – Te marki są ambasadorami amerykańskiego snu i przynoszą niepodważalne korzyści dla tamtejszej gospodarki. W taki sam sposób coraz częściej zaczynają myśleć inne kraje, które do tej pory nie budowały swoich marek.
Zobaczcie także: Chcesz podbić serca klientów z całego świata? Pracuj w Customer Support!
Raport Brand Finance Europe 500 – kto jest na czele rankingu?
Prym wiodą Amerykanie, ale w pierwszej 25-tce znalazło się aż 11 brandów z Państwa Środka. Przez ostatnie 10 lat Chiny zainwestowały ogromne pieniądze zarówno w rozwój, jak i rozpoznawalność marek.
Wartość marki jest niezwykle istotna dla funkcjonowania biznesu. Im silniejsza, im bardziej wartościowa, tym biznes może odnosić większe i łatwiejsze sukcesy. I vice versa, im ten biznes lepiej się rozwija, tym większe ma to znaczenie dla marki, która potem może być licencjonowana i używana tak jak każde inne aktywa należące do firmy (…) Nasze badania pokazują, że najsilniejsze marki na świecie są w stanie generować o wiele większe przychody dla swoich udziałowców, cieszą się większym zaufaniem inwestorów, klientów, rządzących i regulatorów – podkreśla dyrektor w Brand Finance w rozmowie z Newseria Biznes.
Autorką tekstu jest Agnieszka Pulikowska.
Źródło grafiki ilustrującej wpis: Unsplash@Carlos Muza
Źródło informacji: Newseria Biznes
Więcej tekstów w tematyce marketingu tutaj.
📢 Zapraszamy także do naszych grup:
NOWA! ➡ Praca: Project Manager, Product Owner ➡ https://bit.ly/2Whg3QN
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI
🚀 na nasz fanpage:
➡ https://www.facebook.com/RocketJobsPolska
💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs
😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska
Komentarze