Reklama Emirates jedną z najwyżej nagranych produkcji

Reklama Emirates jedną z najwyżej nagranych produkcji

Nowy spot reklamowy linii lotniczych Emirates nagrany na wysokości 828 metrów nad ziemią, na samym czubku Burj Kalifa, to doskonały przykład na to, jak zrobić niezapomnianą produkcję. Reklama została opublikowana z okazji ogłoszenia decyzji o podróżowaniu pomiędzy Wielką Brytanią a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi bez odbywania kwarantanny.

Klip promujący Emirates ma zaledwie 30 sekund, a zapada w pamięć na długie godziny. Na początku nic nie zapowiada spektakularnego efektu. Widzimy na nim bowiem kobietę ubraną w klasyczny strój stewardessy linii. W rękach trzyma ona tablice z napisami – motyw ten doskonale znamy z filmu „Love Actually”.
Jednak to po 20 sekundach zaczyna się „dziać”. Kamera się oddala, a naszym oczom ukazuje się… panorama Dubaju!

Zobaczcie także:  „Drink more water” – marka alkoholowa zapewnia, że warto pić więcej… wOdy

Reklama linii lotniczych Emirates na szczycie Burj Khalifa

Aby stworzyć ten materiał trzeba było się nieźle nagimnastykować – dosłownie! Począwszy od dokładnego zaplanowania, po wiele prób i szkoleń z największym skupieniem na realizacji ścisłego protokołu bezpieczeństwa. Za jego opracowanie odpowiadał wewnętrzny zespół ds. marki Emirates oraz Prime Productions AMG z siedzibą w Dubaju.
Akcja była o tyle utrudniona, że oprócz niebanalnej wysokości, ekipa mogła się poruszać na powierzchni wynoszącej tylko 1,2 m. Jak możemy zobaczyć na materiale dokumentującym przygotowanie reklamy, na szczycie budynku stworzono specjalną platformę z drążkiem, co umożliwiało stewardessie bezpieczne stanie w trakcie nagrywania. Nie mogło się obyć również bez specjalnej uprzęży, która została ukryta pod mundurem.

Co ciekawe, po publikacji samego spotu wiele osób nie wierzyło, że reklama naprawdę była nagrywana na szczycie najwyższego budynku na świecie, dlatego też zdecydowano się na opublikowanie materiału dokumentującego przygotowanie. Cóż, nie ma co ukrywać, że u niektórych to video może zmrozić krew w żyłach.

Spot reklamowy nagrywano o wschodzie słońca. Wspinaczka zespołu tworzącego materiał rozpoczęła się z 160 poziomu budynku Burj Khalifa i trwała 75 minut.
Prace nad reklamą trwały ok. 5 godzin, a ujęcia zarejestrowano za pomocą drona. Nie zobaczymy w  niej też żadnych efektów specjalnych, co zresztą przy takich widokach naprawdę byłoby zbędne.

Dzięki temu przedsięwzięciu reklama Emirates na pewno nie zostanie zapomniana. To jeden z najwyżej nagrywanych spotów.

Nagrania z wieżowca Burj Khalifa w Dubaju

Do tej pory na szczycie wieżowca w Dubaju mogliśmy oglądać m.in. Toma Cruise’a, który nagrywał tam sceny do jednej z części „Mission: Impossible”. Co ciekawe, aby to zrobić, aktor nawet zwolnił swojego ubezpieczyciela, który chciał, aby do tych scen wykorzystać dublera. Tom Cruise jednak lubi adrenalinę i nie miał zamiaru rezygnować z wyzwania.

Oprócz aktora na szczycie budynku stanął też książę Dubaju oraz szejk Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum.


Autorką tekstu jest Agnieszka Pulikowska.

Źródło grafiki ilustrującej wpis: YouTube

Więcej tekstów w tematyce marketingu tutaj.

 

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
NOWA! Praca: Project Manager, Product Owner  https://bit.ly/2Whg3QN
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

🚀 na nasz fanpage:
https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska

Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze