Wyszukiwarka Instagrama – jak działa i co niebawem się zmieni?

Wyszukiwarka Instagrama – jak działa i co niebawem się zmieni? Fot.: Unsplash@ Georgia de Lotz

Wyszukiwarka na Instagramie teraz jeszcze lepiej będzie odzwierciedlała nasze zainteresowania. Twórcy platformy zapowiadają udoskonalenia. To kolejna nowość po usunięciu funkcji „Swipe up”

Wyszukiwarka na Instagramie przez niektórych jest mylona z sekcją „Eksploruj”, która teraz zyskuje nowy wygląd. Jednak teraz mowa o tym, nie co nam się wyświetla po kliknięciu w lupkę, lecz o tym, co nam się wyświetla w podpowiedziach po wpisaniu hasła. Twórcy aplikacji potwierdzają, że w tym aspekcie również się starają, aby pokazujące się wyniki były jak najbardziej zbliżone do tego, czego oczekujemy. W tym celu ciągle monitorują i analizują to, co oglądamy w aplikacji, więc oprócz tekstu, który wpisujemy w pole wyszukiwarki, pod uwagę są brane również inne konta, hashtagi czy miejsca, które do tej pory nas interesowały na Instagramie.

Jak działa algorytm wyszukiwarki na Instagramie?

Najważniejsze informacje, które są analizowane przez Instagram, to:

  • Tekst w wyszukiwarce, czyli dokładnie to, co wpisujemy w pasku wyszukiwania. Algorytm stara się dostosować hasło do nazw użytkowników, podpisów, hashtagów i miejsc.
  • Dotychczasowa aktywność użytkownika – Instagram ma informacje o tym, jakie konta obserwujemy i jakie materiały wzbudzają nasze największe zainteresowanie, dlatego też najpierw nam poleca takie wyniki, które są spójne z interakcjami.
  • Dane o wynikach wyszukiwania – kiedy wpisana przez nas fraza ma wiele wyników, wówczas o ich prezentowaniu decydują pozostałe sygnały, takie jak polubienia, udostępnienia i ilość obserwujących dane konto, hashtag czy miejsce.
Fot.: https://about.instagram.com/

Jak zdobyć obserwujących na Instagramie? Wyszukiwarka Instagrama może nam w tym pomóc

Jeśli chcecie zdobyć popularność na Instagramie, oczywiście potrzebujecie do tego obserwatorów, a jak ich znaleźć, jeśli nie właśnie dzięki m.in. wyszukiwarce na Instagramie?

  • Nazwa konta na Instagramie – pamiętajcie o odpowiedniej nazwie profilu. Może się to wydawać banalne, ale jeśli ktoś Was zna z konkretnego pseudonimu czy imienia, to właśnie ono powinno się znaleźć w nazwie użytkownika lub profilu. Nazwa profilu też powinna odpowiadać tematyce kanału.
  • Biogram na Instagramie – zasada jest podobna jak przy nazwie – biogram powinien zawierać słowa kluczowe opowiadające działalności. Jeśli prowadzicie konto firmowe, nakierowane na konkretny obręb, wtedy warto też dodać lokalizację, która może ułatwić znalezienie Was konkretnej grupie klientów.
  • Hashtagi na Instagramie – to często podkreślana informacja, ale niezwykle kluczowa – hashtagi muszą być dopasowane do treści i warto je dodawać w opisie zdjęcia, a nie w komentarzach.

Jak się zmieni wyszukiwarka Instagrama?

Niebawem czekają nas nowości także w tej sekcji, abyśmy mogli jeszcze lepiej odkrywać zasoby Instagrama i znajdować inspiracje. Powstanie pełna wersja strony wyników wyszukiwania. Słowa kluczowe, które wpisujemy w wyszukiwarkę są coraz większe. Teraz platforma skupia się na wynikach wyszukiwania w języku angielskim, ale planowana jest także obsługa innych języków.

Fot.: https://about.instagram.com/

Po wpisaniu frazy, będziemy dostawali nie tylko nazwy użytkowników, w które się ona wpisuje, ale także zdjęcia i filmy z nią związane. Oczywiście nadal też będą odpowiednie sekcje dla każdej z fraz, takie jak „najlepsze”, „konta”, „audio”, „tagi”, „miejsca”.


Źródło informacji: https://about.instagram.com/

Więcej tekstów w tematyce marketingu tutaj.

 

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
NOWA! Praca: Project Manager, Product Owner  https://bit.ly/2Whg3QN
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

🚀 na nasz fanpage:
https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska

Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze