Płatność odroczona – nowa forma płatności zostanie wprowadzona też w sklepach stacjonarnych?
Płatność odroczona to opcja, z której coraz chętniej korzystają konsumenci zamawiający online, choć w polskich sklepach internetowych nie jest ona tak spopularyzowana, jak płatności BLIK-iem, płatność przy odbiorze, czy sprzedaż ratalna. Jednak zainteresowanie tą funkcją rośnie z roku na rok. Z badań zleconych przez szwedzką firmę Klarna, która oferuje rozwiązania płatności odroczonej i właśnie wkracza na rynek polski wynika, że aż 29% Polaków użyłoby tej opcji przy ostatnim zakupie, jeśli byłaby ona dostępna.
Spis treści
Polska jako rynek e-commerce od lat rośnie bardzo szybko, a teraz z powodu COVID-19 nawet szybciej. Dlatego uważamy, że jest tu dla nas duży potencjał – mówi agencji Newseria Biznes Sebastian Siemiątkowski, mający polskie korzenie prezes i współzałożyciel szwedzkiej Klarny. – Widać też, że jest wśród ludzi bardzo duże zainteresowanie tym, aby płacić już po otrzymaniu zakupów zamówionych online, ale jeszcze nie wszystkie sklepy internetowe oferują dziś takie rozwiązanie.
Zobaczcie także: Jak zaplanować niskokosztową kampanię e-commerce z wykorzystaniem Google Ads?
Jakie zalety dla klienta ma płatność odroczona?
Dzięki tej usłudze klient może zapłacić za nabyty przedmiot nawet 30 dni po jego odebraniu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. To doskonałe rozwiązanie szczególnie w momencie, kiedy widzimy atrakcyjną promocję, a nie braliśmy pod uwagę tego wydatku w budżecie na dany miesiąc. Na dodatek, jeśli w międzyczasie rozmyślimy się z zakupu, to i tak nie ponosimy kosztów. Prowizja za usługę pojawia się dopiero wtedy, kiedy klient przekroczy określony termin spłaty.
Czy to bezpieczne rozwiązanie dla sklepów? Tak. E-sklep otrzymuje pieniądze niemal od razu i nie musi się obawiać ryzyka związanego z brakiem wpłaty.
Według badania „Koszyk Roku 2020”, przeprowadzonego przez Twisto, ING Bank Śląski, Mastercard i Edisondę, płatności odroczone obecnie udostępnia jedynie co trzeci sklep. Zdecydowany prym wiedzie BLIK – 95%, płatność przy odbiorze – 83%, tradycyjny przelew – 62% i raty – 44%. To jednak nie znaczy, że nie otwieramy się na nowe opcje.
W raporcie e-Izby „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021” za to możemy przeczytać, że już 12% klientów decyduje się na płatność odroczoną, przez co być może niebawem będzie ona standardem i zapisze się w naszej świadomości zakupów on-line jako jedna z chętniej wybieranych opcji. Co więcej, z badania Klarny wynika też, że aż 62% kupujących chętniej by wracała do sklepu, który taką usługę oferuje!
Dopiero co zaczęliśmy współpracę z H&M i widać, że sprzedaż się zwiększa, bo klienci czują się bardziej spokojni z tym, że mogą zamawiać w internecie i zapłacić po tym, jak już dostali i wypróbowali produkt – mówi prezes Klarny.
Zobaczcie także: Analiza rynku, czyli biznes oparty na danych
Płatność odroczona w sklepach stacjonarnych
Jak się okazuje, ten rodzaj płatności sprawdza się nie tylko w e-commerce, ale może być ciekawą formą również podczas zakupów stacjonarnych.
W ciągu miesiąca lub półtora zaczniemy oferować tę usługę nie tylko w e-commerce, ale i w stacjonarnych sklepach. W Polsce wprowadzimy to rozwiązanie jako pierwsi. Chcemy sprawdzić, czy konsumenci będą tym zainteresowani – zapowiada Sebastian Siemiątkowski.
Klarna tę funkcję wprowadziła już w 78 tys. sklepów stacjonarnych na 10 różnych rynkach.
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Emil Kalibradov
Źródło informacji: Newseria Biznes
📢 Zapraszamy także do naszych grup:
NOWA! ➡ Praca: Project Manager, Product Owner ➡ https://bit.ly/2Whg3QN
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI
🚀 na nasz fanpage:
➡ https://www.facebook.com/RocketJobsPolska
💪 na naszego LinkedIna:
Komentarze