Ekomarketing: Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na ekologiczne rozwiązania

Ekomarketing: Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na ekologiczne rozwiązania Fot.: Unsplash@ Artem Beliaikin

Konsumenci są coraz bardziej świadomi tego, jak działania producentów i sieci handlowych wpływają na nasze środowisko. Dlatego też rosną ich oczekiwania co do podejmowanych przez nich działań. Stąd też można podejrzewać, że niebawem ekomarketing będzie ważną gałęzią.

W raporcie Inquiry o zrównoważonym rozwoju w handlu aż 41% osób wskazało, że ważne jest dla nich niemarnowanie żywności dzięki np. obniżce cen produktów z krótką datą ważności i ich eksponowanie na specjalnej półce. 38% zaznaczyło, że liczy się dla nich również współpraca z bankami żywności.

Bardzo ważne dla konsumentów jest również ograniczanie ilości plastiku. Niemal 4 na 10 badanych chciałoby wprowadzenia takich działań, jak kaucja na butelki plastikowe, czy zwrot szklanych butelek bez potrzeby posiadania paragonu. Konsumenci oczekują również szerszego wykorzystywania toreb z materiałów biodegradowalnych i to nie tylko w dyskontach, ale również w przypadku opakowań produktów odzieżowych czy przemysłowych.

Eko marketing: torby biodegradowalne
Fot.: Unsplash@ Marcell Viragh

32% badanych chciałoby mieć też możliwość oddawania do sklepów za niewielką cenę art. przemysłowych, mebli czy odzieży, które jeszcze się nadają do użytku lub recyklingu, ale których już nie potrzebują. Co ciekawe, aż 24% osób stwierdziło, że oczekuje lepszej jakości produktów, aby te dłużej służyły.
30% badanych zwróciło też uwagę na działania, które mogą podjąć sieci handlowe w kontekście ochrony środowiska i transportu. Zauważają, że dzięki współpracy z lokalnymi dostawcami można znacząco ograniczyć zanieczyszczenie spalinami.

Wyżej wymienione kwestie są najpopularniejsze, ponieważ najwięcej się o nich mówi. Mniejszy odsetek badanych zwraca uwagę na budowanie nowych sklepów przyjaznych środowisku, które np. będą zużywały mniej energii, czy będą korzystały z odnawialnych źródeł.

Konsumentom więc najbardziej zależy na działaniach, które codziennie mogą przynieść wymierny efekt.

Zobaczcie także: Nowa akcja Procter&Gamble! Koncern posadzi 60 tys. drzew oraz robi ławki z butelek z recyklingu

Ekomarketing sieci handlowych – Lidl, Biedronka, Ikea

W badaniu Inquiry zapytano konsumentów także o to, jak oceniają działania sieci w zakresie zrównoważonego rozwoju. Okazuje się, że na 1. miejscu znalazł się Lidl, który szczególnie zapadł w pamięć m.in. akcją „ratowania krzywych buraków”. Kolejno doceniono Biedronkę za m.in. redukcję plastikowych toreb.
15% badanych doceniło także działania na rzecz środowiska prowadzone przez IKEA. Kolejno w zestawieniu pojawił się Rossmann, Kaufland, Żabka czy Carrefour.
Niestety, 33% badanych nie potrafiło wymienić żadnej sieci handlowej w kontekście działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Jak wynika z badania, Polacy coraz większą uwagę zwracają na działania ekologiczne, jednak przed nimi jeszcze wiele wiedzy do zdobycia. Polscy konsumenci swoją wiedzę czerpią głównie z telewizji i internetu.

O jakich działaniach polski konsument słyszy najczęściej? Aż 65% osób styka się z kampaniami o ograniczeniu plastiku i walki ze smogiem. 56% stanowią też badani stykający się z kampaniami o ograniczeniu zużycia wody. Tyle samo osób spotyka się z działaniami na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności.

Te statystyki jednoznacznie pokazują, że klienci coraz większą uwagę zwracają na ekologiczne działania marek, uważają je za potrzebne i będą się nimi kierować w trakcie swoich decyzji zakupowych.

Więcej informacji na temat ekologicznych działań poszczególnych sieci znajdziecie w raporcie Inquiry o zrównoważonym rozwoju w handlu.


Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Artem Beliaikin

 

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI

💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska

Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze