Ruszy nowa akcja „One Shoe Project”, aby niepełnosprawni mieli lepszy dostęp do obuwia
Nowa kampania chińskiej platformy zakupowej Tmall stworzonej przez grupę Alibaba, która powstała z myślą o festiwalu zakupów ruszającym już 11 listopada ma na celu umożliwienie osobom niepełnosprawnym, posiadającym jedną nogę zakup jednego buta.
Zauważono, że zakup obuwia w Chinach przez osoby niepełnosprawne do tej pory niektórym sprawiał trudności. Wielu z nich musiało ponosić koszty pełnej pary, podczas gdy tak naprawdę potrzebowały tylko jednego. Skutkowało to z jednej strony niepotrzebnymi wydatkami, jak również marnotrawstwem, ponieważ jeden but zawsze był nieużywany.
W tym roku platforma Tmall, oprócz klasycznej przeceny obuwia o 50% postanowiła również nawiązać współpracę z markami sportowymi, aby zainicjować projekt dla osób niepełnosprawnych z jedną nogą – #theoneshoeproject.
W efekcie współpracy chińskiej platformy e-commerce z markami zostało zaprojektowane pudełko, które mieści jednego buta i uruchomiona zostanie sprzedaż pojedynczych sztuk. Oczywiście cena też została proporcjonalnie obniżona o połowę.
Zobaczcie także: Sprzedaż na Pintereście – platforma rozwija e-commerce
Akcja „One Shoe Project” spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem przez media. Co więcej, także marki, które wzięły w nim udział, takie jak ECCO, Reebok czy Skecher spotkały się z uznaniem konsumentów.
Projekt One Shoe to coś więcej niż tylko para butów, które są dzielone i sprzedawane. Nawet jeśli nasza praca związana z łańcuchami dostaw, projektami, zapasami, magazynowaniem i innymi dostosowaniami znacznie wzrośnie, to wszystko jest tego warte – czytamy w wypowiedzi członka zarządu firmy Reebok cytowanej na en.people.cn.
Działania w ramach tego projektu mają długoterminowy potencjał, co jest oczywiste nie tylko dla Tmall, ale również dla marek, które podjęły z nią współpracę. Platforma zamierza rozwijać projekt i wprowadzić do niego jeszcze więcej marek.
Jak oceniacie takie działanie?
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe
Komentarze