„To, co najważniejsze” – świąteczna reklama Allegro ponownie wzrusza
„Pierwsze wrażenie nie musi być słuszne. Czasem potrzeba chwili, żeby dostrzec w sobie to, co najważniejsze” – tak została opisana świąteczna reklama Allegro 2021, za której kreację odpowiadała agencja Ogilvy.
Na świąteczną reklamę Allegro przyszło nam poczekać do 1 grudnia, ale było warto. Po raz kolejny zaprezentowany materiał wzrusza, co potwierdzają oceny użytkowników na YouTube mówiące o tym, że oglądają ją już kolejny raz i nawet pojawiają się łzy.
Świąteczna reklama Allegro ukazuje młodą parę oraz jej relacje z rodzicami. Kiedy dziewczyna przedstawia swojego chłopaka ojcu, ten go powierzchownie ocenia na podstawie… tatuaży. Brak akceptacji wywołuje nawet nieporozumienia w trakcie rodzinnych spotkań.
Sytuacja ulega zmianie, kiedy okazuje się, że ten sam wytatuowany młody mężczyzna pracuje na oddziale dziecięcym w tym samym szpitalu co ojciec dziewczyny i bardzo pomaga małym pacjentom. Dlaczego dopiero podczas świąt ojciec zauważa, że pielęgniarz ze szpitala i chłopak jego córki to ta sama osoba? W reklamie nawiązano również do aktualnej sytuacji epidemiologicznej i obowiązku noszenia maseczek.
Zobaczcie także: Reklama świąteczna 2021: Sklep Very już teraz ruszył ze świąteczną kampanią
W reklamie wykorzystano utwór ,,The Never Ending Story”.
Już kilka razy, w okresie świąt, udało nam się wzruszyć Polaków. Podobnie jak w poprzednich latach zależało nam na tym, żeby za emocjonującą opowieścią kryło się jeszcze coś ważnego. Właśnie dlatego, wspólnie z naszą agencją kreatywną Ogilvy, szukaliśmy historii, która opowie o tym, co nas łączy i co sprawia, że w święta możemy być naprawdę razem. Jak pokaże nasza historia, nie warto oceniać książki po okładce. Można się pięknie różnić, a chęć poznania drugiej strony i dostrzeżenie jej piękna, nawet jeśli nie wszystko nas łączy, jest najważniejszą wartością – opowiada o reklamie Joanna Kobylińska-Andrzejak, senior brand management specialist w Allegro, cytowana przez Wirtualne Media.
Postprodukcją obrazu zajął się TELEVISOR, a za postprodukcję dźwięku odpowiadało JUICE. Z kolei Agencją Social Media było Hand Made.
Warto zaznaczyć, że zarówno TELEVISOR, jak i Hand Made są laureatami tegorocznych nagród KTR.
Świąteczne reklamy Allegro z poprzednich lat
Czy tegoroczna reklama pobije sukcesy poprzednich? Przypominamy, że materiał z 2016 był najbardziej wzruszającą świąteczną reklamą na YouTube i został doceniony przez jury festiwalu reklamowego Cannes Lions 2017 – otrzymał Brązowego Lwa w kategorii Entertaiment.
W następnym roku postawiono na materiał: „Talizman. Podziel się tym, co masz cennego”, w którym ukazano magię dzielenia się z innymi tym, co jest dla nas ważne. Jego akcja rozgrywała się na przestrzeni kilku miesięcy, a nie tylko w okresie przedświątecznym.
W 2018 Allegro nie zaprezentowało świątecznej reklamy stawiając na promocję Allegro Smart. W 2019 z kolei pojawiła się reklama pt: „Album”, w której pokazano, że „Czasem łączy nas więcej niż się spodziewamy. Wystarczy, że znajdziemy to, co najważniejsze”.
W 2020 zmieniono formę komunikacji. Zamiast wzruszającej reklamy pojawił się teledysk z udziałem gwiazd: Mary Spolsky, Julią Wieniawą oraz Arkiem Kłusowskim. Poza tym postawiono na spoty i świąteczne podcasty.
Źródło zdjęcia głównego: YouTube
Komentarze