Przed nami nowy sposób wyświetlania InstaStories? Czy dobrze wpłynie na materiały reklamowe?

Przed nami nowy sposób wyświetlania InstaStories? Czy dobrze wpłynie na materiały reklamowe?

Nowości na Instagramie zaskakują nas coraz bardziej. Platforma co jakiś czas zmienia swoje funkcje. Niedawno wszyscy użytkownicy dostali możliwość dodawania linków czy muzyki do swoich InstaStories. Teraz się okazuje, że zmianie ulegnie sposób prezentowania InstaStories.

Krótkie formy, jakimi są na Instagramie Storiesy cieszą się ogromną popularnością zarówno wśród użytkowników, jak i samych marketerów. Na dodatek umożliwienie dodawania w nich linków każdemu użytkownikowi sprawiło, że jeszcze więcej osób mogło m.in. nawiązywać współprace. Jednak twórcy platformy postanowili i ten mechanizm „poprawić”. Według tego co opublikowano na Twitterze, Instagram właśnie testuje poważne zmiany w InstaStories. Istnieje szansa, że wpłyną one na mniejszą ilość wyświetleń tych materiałów, a co za tym idzie – na konwersję.

Nowość na Instagramie: automatyczne zwijanie slajdów na InstaStories

Wspomnianą nowością na Instagramie ma być zakończenie prezentowania slajdów na InstaStories. Co to oznacza w praktyce? Jeśli np. influencer doda kilka filmików, użytkownik go obserwujący zobaczy tylko 3 z nich. Aby zobaczyć resztę, będzie musiał kliknąć w niewielki przycisk „pokaż wszystko”. Na razie jednak tę funkcję testuje niewielu użytkowników.

Cóż, po zobaczeniu takiej nowości, od razu pojawiają się obawy przed tym, na ile użytkownicy będą zainteresowani oglądaniem większej ilości Stories, kiedy te będą trudniej dostępne. Z drugiej strony na pewno wpłynie to na bardziej przemyślane tworzenie materiałów na to medium, aby już w pierwszych filmikach maksymalnie zainteresować użytkownika.

W każdym razie, taka platforma jak Instagram, nie robi niczego bez odpowiednich danych. Być może zauważono, że zainteresowanie użytkowników maleje po zobaczeniu 3 materiałów na jeden temat i stąd test ograniczenia widoczności pozostałych InstaStories.

Na razie nie pozostaje nam nic innego, jak poczekać na wyniki testów. Być może będą one tak mało obiecujące, że jednak twórcy platformy zrezygnują z takiego rozwiązania. Co o tym sądzicie?

________________________________________________________________________________________________________________

Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Nathana Rebouças

Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze