Wykorzystaj cały potencjał YouTube’a w rekrutacji. Hello News 26.08.2019 r.

Wykorzystaj cały potencjał YouTube’a w rekrutacji. Hello News 26.08.2019 r.

Coraz częściej korzystasz z wideo rekrutacyjnego? Ta nowa forma zaskarbia serca coraz większej liczbie rekruterów. Jednak YouTube to nie tylko wideo rekrutacyjne! Istnieje szeroki potencjał, który można wykorzystać przy działaniach zarówno rekrutacyjnych, jak i employer brandingowych. Ponad połowa użytkowników deklaruje, że serwis pomaga im w nabywaniu nowej wiedzy, odkrywania nowych, interesujących rzeczy, o których wcześniej nie wiedzieli. Podobno co piąta osoba korzystająca z YouTube’a podejmuje decyzję o zakupie konkretnego produktu czy usługi. Jak wykorzystać ogromny potencjał serwisu w działaniach HR-owych? Zainspiruj się wraz z nowym wydaniem HelloNewsa!  

1. Awans w bok jest lepszy niż w górę? Mimo iż awans pionowy często kojarzony jest z pewnego rodzaju prestiżem, lepszymi warunkami finansowymi oraz rozwojem, nie zawsze okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Coraz więcej firm dostrzega pozytywne aspekty awansów poziomych – zmiany typu aktywności, rejonów działania, które pozwolą na jeszcze lepsze wykorzystanie i dostosowanie umiejętności pracowników. Najlepszy handlowiec nie zawsze okaże się równie świetnym szefem zespołu handlowców, wybitny inżynier może nie sprawdzić się w roli kierownika produkcji. Jak w tych przypadkach może pomóc awans wewnętrzny? Jakie są szanse i zagrożenia z nim związane? 

Więcej na ten temat tutaj.

2. Nastawienie managera – klucz do rozwiązywania konfliktów w zespole. Jeśli jesteś osobą na kierowniczym stanowisku lub pracujesz w obszarze HR, najprawdopodobniej nie raz spotkałeś się z trudnymi sytuacjami w zespole, które musiałeś skutecznie rozwiązać.  Według badań prawie połowa czasu pracy osób zarządzających właśnie polega na tego typu działaniach! Jakich narzędzi używać, by skutecznie radzić sobie w codziennych konfliktach bądź nieporozumieniach? W jaki sposób łagodzić naładowaną emocjami atmosferę w sposób bezpieczny? Jak zacząć zapobiegać takim sytuacjom? Jaką strategię obrać?

Więcej na ten temat tutaj.

3. Jak stać się doskonałym liderem – poznaj 5 poziomów przywództwa. Dobry lider to kluczowy czynnik sukcesu zespołu, zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych. Jego misja balansuje na pograniczu przywództwa i zarządzania. Jaka jest różnica między jednym, a drugim? Czym powinien charakteryzować się lider, aby uznawać go za naj najskuteczniejszego? Poznaj 5 poziomów przywództwa według Johna Maxwella i oceń, jakim liderem jesteś. 

Więcej na ten temat tutaj.

4. Czy algorytmy zastąpią człowieka? Wiele mówi się o rewolucji w świecie rekrutacji, a sprawcą całego zamieszania jest sztuczna inteligencja. Jednak branża HR zmuszona jest działać w świecie niezwykle dynamicznym oraz wykazywać się kompetencjami miękkimi. Czy naprawdę technologia zastąpi rekruterów, a agencje rekrutacyjne znikną? Co musi się zmienić w dotychczasowych działaniach? 

Więcej na ten temat tutaj.

5. Wykorzystaj YouTube w rekrutacji! Wykorzystywanie wideo w procesach rekrutacyjnych gromadzi coraz większą liczbę sympatyków. W tym celu bardzo często wykorzystywany jest YouTube. Czas na wykorzystanie pełnego potencjału tego serwisu – YouTube to nie tylko wideo rekrutacyjne. Mówi się, że w obecnych czasach kandydata traktuje się jak klienta. W jaki sposób wykorzystać współczesne platformy internetowe w działaniach rekrutacyjnych i employer brandingowych? Kiedy warto sięgnąć po YouTube?

Więcej na ten temat tutaj.

6. Kobiety w branży finansowej – czy przebiły szklany sufit? Mimo przyjaznego dla pracowników rynku pracy, kobiety nadal nie mają najłatwiej. Dane i badania pokazują, że kobiety wciąż napotykają wiele barier przy podjęciu pracy, awansu czy wejściu do zarządów firm. W sektorze finansowym w Polsce kobiety stanowią tylko ok. 30% dyrektorów i ok. 10%. członków zarządów. Co najbardziej hamuje je w sięganiu po wysokie stanowiska? Jakie konkretne rozwiązania pozwolą zwalczyć problem? 

Więcej na ten temat tutaj.

7. Oryginalne gadżety karierowe – jakie powinny być? Prowadząc działania w zakresie strategii employer brandingu, czy nawet pojedyncze działania HR-owe, często pojawia się temat gadżetów. Jakie powinny być – użyteczne, tanie, drogie, kreatywne? Wybór nie jest prosty, tym bardziej jeśli zależy nam na oryginalności. Czym warto kierować się, aby gadżety skutecznie wspierały komunikację marki pracodawcy? Poznaj nowe inspiracje. 

Więcej na ten temat tutaj.

8. Zmiany w obowiązkach pracodawcy – wstępne badania lekarskie. Profilaktyczne badania lekarskie związane z chęcią podjęcia nowego stanowiska pracy muszą przechodzić wszyscy nowo zatrudnieni. Jednak w związku ze zmianą przepisów od 4 maja 2019 roku, pracodawcy nie będą mieli możliwości żądania od kandydatów informacji o adresie zamieszkania ani numeru PESEL. Jak uzyskać potrzebne dane od kandydatów? Kiedy pracownik nie musi przechodzić badań? Co jeszcze się uległo zmianie?

Więcej na ten temat tutaj.

9. Nowy sposób budowania kadr – jak robią to zachodni zasiędzi? Niemiecki minister pracy zapowiada ustawę o pracy jutra. Podstawą założeń ma być rozwoju gospodarki opartej na wiedzy, a to wiąże się z koniecznością wykształcenia kompetencji cyfrowych wśród przedstawicieli wszystkich grup wiekowych w społeczeństwie. Jakie rozwiązania zaproponują?

Więcej na ten temat tutaj.

10. Personalize Work – klucz do efektywnej pracy. Każda organizacja pragnie, aby pracownicy pracowali mądrzej. Co więcej, oni sami również chcą pracować mądrzej – lecz co to właściwie oznacza? Albert Einstein mówi, że szaleństwem jest robienie tego samego w kółko, przy jednoczesnym oczekiwaniu różnych wyników. Co stoi za pojęciem “personalize work”? W jaki sposób sprawić, aby praca stała się bardziej efektywna? Sprawdź co trzeba zrobić, żeby przedsiębiorstwo osiągnęło jeszcze lepsze wyniki.

Więcej na ten temat tutaj.


Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze