Jak skutecznie wykorzystać swój profil na LinkedInie? Sprawdź te wskazówki

Jak skutecznie wykorzystać swój profil na LinkedInie? Sprawdź te wskazówki fot. Zamrznuti tonovi / Shutterstock.com

LinkedIn jest kluczowym narzędziem w budowaniu sieci kontaktów zawodowych, poszukiwaniu nowych możliwości kariery oraz promowaniu swoich umiejętności i osiągnięć. Jak w pełni wykorzystać potencjał tej platformy? Należy odpowiednio przygotować swój profil tak, żeby po pierwsze wyglądał profesjonalnie, a po drugie żeby dać się odnaleźć rekruterom.

Oto kilka wskazówek prosto z rekruterskiego podwórka, które podpowiedzą ci na czym należy się skupić uzupełniając profil, żeby zwiększyć swoje szanse na rynku pracy.

Profil na LinkedInie. Jak go zbudować?

Zdjęcie profilowe na LinkedInie. Czy faktycznie jest to must have?

Tak! To właśnie zdjęcie profilowe rzuca się w oczy jako pierwsze. Zadbaj o to, aby było aktualne, profesjonalne, ale też niech oddaje ducha branży, w której pracujesz (lub chcesz pracować). Uśmiech? Absolutnie! Nic tak nie otwiera drzwi jak pozytywne pierwsze wrażenie.

Przyciągający uwagę nagłówek

Nagłówek to twoja wizytówka. Powinien nie tylko zawierać aktualne stanowisko, ale także krótko opisywać twoje główne umiejętności lub cele zawodowe. Użyj słów kluczowych, dzięki którym łatwiej cię znajdą potencjalni pracodawcy.

Dodaj podsumowanie – krótko, z energią, od siebie

Profil na LinkedInie warto warto wzbogacić również o podsumowanie. Sekcja podsumowania daje ci możliwość zaprezentowania swojej kariery i aspiracji w bardziej osobisty sposób. Opowiedz swoją historię, wskaż, co cię wyróżnia i jakie masz cele zawodowe. Użyj tej przestrzeni, aby pokazać swoją pasję i motywację oraz największe osiągnięcia. Możesz również zaznaczyć jakimi wartościami kierujesz się w pracy, jakim pracownikiem jesteś i na czym ci najbardziej zależy u potencjalnego pracodawcy.

Profil na LinkedInie. Opisz szczegółowo swoje doświadczenie zawodowe

Wymień swoje poprzednie role i projekty, opisując nie tylko zakres obowiązków, ale przede wszystkim osiągnięcia i wpływ twojej pracy. Pamiętaj, że często ta sama nazwa stanowiska w różnych organizacjach może oznaczać zupełnie inną rolę. Zadbaj o to, żeby rekruter dobrze zrozumiał czym aktualnie się zajmujesz i jakie masz doświadczenie.

Uzupełnij sekcje umiejętności i rekomendacje

Sekcja umiejętności pozwala innym potwierdzić twoje kompetencje. Dbaj o to, by lista twoich supermocy była zawsze na czasie (jak zdobędziesz nową kompetencję śmiało ją dodaj!) i zachęcaj ludzi, z którymi świetnie ci się współpracowało, by dali ci cyfrowe brawa w postaci potwierdzenia twoich skilli. Rekomendacje są równie ważne – są dowodem twoich osiągnięć i dobrego charakteru pracy. Nie wahaj się prosić o nie swoich współpracowników.

Edukacja i kursy – nie zapomnij o nich!

Koniecznie pamiętaj o sekcji edukacji w swoim profilu na LinkedInie. Wymień szkoły wyższe, kursy i certyfikaty, które ukończyłeś. Jest to szczególnie ważne, gdy stawiasz swoje pierwsze kroki na rynku pracy. Śmiało dopisz do profilu na LI temat pracy magisterskiej, czy najciekawsze kursy/zajęcia z toku studiów. Bardzo ważny jest również poziom języka obcego, więc pochwal się nim jeśli jest na poziomie minimum komunikatywnym. Jeśli dopiero się uczysz to super, ale wiadomo poziom A1 czy A2 to jeszcze nie ten etap, który pozwoli ci na swobodną rozmowę.

Czy aktywne działania na platformie LinkedIn przynoszą rezultat?

Odpowiedź brzmi: zdecydowanie TAK! Bycie aktywnym na LinkedInie przede wszystkim zwiększa twoją widoczność. Publikuj posty, dziel się ciekawymi artykułami lub komentuj aktualności branżowe. To buduje twój osobisty brand i pokazuje, że jesteś na bieżąco z trendami w swojej dziedzinie, ale też pozwala dotrzeć do jeszcze większej liczby ciekawych treści od innych ekspertów.

Spersonalizowany adres URL profilu na LinkedInie

LinkedIn pozwala na spersonalizowanie adresu URL twojego profilu, co ułatwia jego znajdowanie i dzielenie się nim. Upewnij się, że twój adres jest prosty i zawiera twoje imię i nazwisko.

I na koniec… po polsku czy po angielsku?

Dezycja tak naprawde należy do ciebie. Jeśli jednak chcesz celować w zagraniczne firmy lub te o międzynarodowej strukturze, warto prowadzić swój profil na LinkedInie w języku angielskim.

Pamiętaj, że czym lepiej uzupełniony profil na LinkedInie i czym więcej haseł kluczowych, tym większe prawdopodobieństwo, że pojawisz się w short liście rekrutera. Jeśli poszukiwany jest na przykład specjalista ze znajomością narzędzia Excel, a ty choć go znasz, nie wpiszesz go do profilu, nie pojawisz się wśród wyszukiwanych osób.

Dobrą praktyką jest sprawdzenie profili koleżanek i kolegów, ale również ekspertów z branży. Możesz zerknąć i zobaczyć jakie są dobre praktyki i o czym jeszcze, uzupełniając profil, zapomnieliśmy.

Budowanie widocznego profilu na LinkedInie wymaga czasu i przemyślanej strategii. Postępując zgodnie z powyższymi wskazówkami, zwiększasz swoje szanse na wyróżnienie się w tłumie i otwierasz przed sobą nowe możliwości kariery. Pamiętaj, że LinkedIn to nie tylko wirtualne CV, ale platforma umożliwiająca nawiązywanie wartościowych kontaktów i budowanie swojej marki osobistej.

Talent Acquisition Team Leader

Ewelina Jezierska na co dzień jako Talent Acquisition Team Leader prowadzi zespół rekruterski w największej niesieciowej grupie mediowej - Group One. Rekrutuje talenty, szkoli Hiring Managerów, rozwija ludzi i dba o to, żeby rekrutacja była dla kandydata wyjątkowym doświadczeniem, a dla biznesu jak najbardziej skutecznym procesem ;)

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze