Black Friday 2021: 3/4 sklepów internetowych obniży ceny
Według badania Shoper, z okazji Black Friday 2021 aż 3/4 właścicieli sklepów internetowych na platformie planuje obniżenie cen. Co ciekawe, spora grupa sprzedawców nie poprzestanie jedynie na rabatach. Planowane są także usprawnienia, które zaowocują zyskami nie tylko w listopadzie, lecz również w pozostałych miesiącach.
Spis treści
Kiedy wypada Black Friday 2021?
Tegoroczna zakupowa gorączka jest zaplanowana na 26 listopada. To właśnie wtedy, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online zaplanowane są największe obniżki cenowe. Wiele osób na ten dzień, który u niektórych marek trwa nawet cały weekend, czeka przez cały rok. Black Friday to też doskonała okazja do zrobienia świątecznych zakupów w okazyjnych cenach.
Ten zakupowy zwyczaj przyszedł do nas ze Stanów zjednoczonych, ale doskonałą okazję do zwiększenia swoich zysków dzięki temu dniu zauważają również sprzedawcy w Polsce. Idealnie to potwierdza badanie sprzedawców działających na platformie Shoper.
Jakie działania planują sprzedawcy z okazji Black Friday 2021?
Okazuje się, że prawie połowa właścicieli sklepów widzi w Black Friday nie tylko możliwość uzyskania zwiększonych przychodów. Jest to dla nich również motywacja do tego, aby usprawnić swoje serwisy i dokonać inwestycji, które mogą być skuteczne długofalowo.
Jak wynika z badania sprzedawców działających na platformie Shoper:
- co trzeci sprzedawca wprowadzi system rekomendacji – kupujący będzie otrzymywał podpowiedzi, jakie jeszcze produkty, które są powiązane z jego wybranym zakupem, również mogłyby mu się przydać,
- co piąty sprzedawca zdecyduje się na program lojalnościowy, dzięki któremu klienci będą mogli do niego wrócić także w pozostałych miesiącach,
- co piąty sprzedawca planuje zwiększyć nacisk na działania SEO, aby klienci szukający okazji związanych z frazą Black Friday mogli do niego trafić. Większość planuje też stworzenie specjalnej podstrony sklepu związanej z listopadowymi promocjami.
- 10% sprzedawców planuje uruchomić dodatkowe metody płatności,
- 7% sprzedawców chce wprowadzić nowe metody dostawy,
- co dziesiąty sprzedawca też chce skorzystać z aplikacji usprawniających sprzedaż,
- połowa badanych stwierdziła też, że z okazji Black Friday planuj wysłać specjalny newsletter do klientów,
- 10% sprzedawców zamierza uruchomić też kampanię SMS.
Widzimy, że Black Friday dla właścicieli sklepów internetowych na platformie Shoper jest nie tylko sposobem na osiągnięcie nadzwyczajnych zysków, ale też okazją do rozwoju sklepu i wprowadzenia nowych funkcjonalności usprawniających sprzedaż w internecie. Na pytanie, co zamierzasz wprowadzić w swoim sklepie na Black Friday 2021, najwięcej wskazań padło na dodatkowe metody płatności, dostawy, uruchomienie programu lojalnościowego oraz rekomendacji produktowych, do których mają dostęp wszystkie sklepy pracujące na naszej platformie. Warto podkreślić, że dużą grupę wśród badanych stanowią właściciele nowo otwartych e-sklepów, założonych w czasie pandemii. Oni także chcą stawiać na rekomendacje produktowe i lojalizację klientów, a także kampanie reklamowe w Google i na Facebooku, które pozwalają zdobyć klientów i zamówienia – mówi Paweł Rybak, Chief Commercial Officer w Shoper.
Zyski sprzedawców z okazji Black Friday
Black Friday cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. W naszej świadomości coraz mocniej osadza się fakt, że to właśnie tego dnia możemy sporo zaoszczędzić na zakupach. Doskonałym tego odzwierciedleniem jest fakt, że z roku na rok padają kolejne rekordy sprzedaży.
W ubiegłym roku na platformie Shoper kupujący wydali w czasie Czarnego Piątku o 53% więcej niż rok temu, a w całym w listopadzie aż o 93% więcej niż rok wcześniej.
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Charles Deluvio
Komentarze