Reels na Facebooku – funkcja działa na iOS i Androidzie

Reels na Facebooku – funkcja działa na iOS i Androidzie

Reels na Facebooku na razie działa w Stanach Zjednoczonych. Testy tej funkcji trwały od sierpnia 2021. Wcześniej Reels wprowadzono na Instagramie. Czy ta forma sprawi, że użytkownicy docenią możliwości wykazania się kreatywnością również na Facebooku?

Reels na Facebooku w USA – kiedy w Polsce?

Z funkcji Facebook Reels będzie można korzystać zarówno w aktualnościach, jak i w grupach. Rolki będą mogły się składać z m.in. muzyki, dźwięków i efektów. Video stworzone za pomocą Facebook Reels będzie też mogło być udostępniane na Instagramie, co pozwoli zwiększyć zasięg materiałów.
Video stworzone dzięki tej funkcji będzie się wyświetlało w górnym panelu. Powstanie także nowa sekcja Reels. Dzięki filmikowi będzie można łatwo trafić na twórczość konkretnej osoby, polubić jej materiał, lub podzielić się nim ze znajomymi.
Jednak osoby, które cenią swoją prywatność, będą mogły zastrzec ich widoczność np. dla swoich znajomych.

Na razie jednak platforma nie podała informacji, kiedy Reels pojawią się dla użytkowników w Polsce.

Facebook Reels
Fot.: https://about.fb.com/

Dlaczego warto robić Reels na Facebooku?

  • Dzięki swoim rolkom będziecie się pojawiać w aktualnościach, a co za tym idzie, macie możliwość dotarcia nie tylko do swoich obecnych obserwatorów, ale także do innych użytkowników platformy, którzy mogą być zainteresowani Waszym sposobem przekazu.
    Rolki będą wyświetlane na podstawie zainteresowań i tego, co jest popularne.
  • Rolki stworzone w grupach pozwolą na lepsze angażowanie się i pokazanie swoich zainteresowań w społeczności.
  • Platforma testuje również możliwość polecania rolek z Facebooka osobom korzystającym z Instagrama.

Jak zarabiać na Reels na Facebooku?

Facebook uruchomił program premiowy, dzięki któremu twórcy będą zarabiać, kiedy inni będą oglądać ich rolki. Program Reels Play na początku będzie dostępny tylko dla zaproszonych do niego użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, ale potem będzie się rozszerzał.

Co sądzicie o pomyśle wprowadzenia tej funkcji na Facebooku? Takimi posunięciami, platforma ewidentnie stara się zatrzymać, a nawet przyciągnać użytkowników, którzy wybierają TikToka.


Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Firmbee.com

 

Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze