Chatboty oraz AI – jak wykorzystać je w HR? Hello News 18.08.2019 r.

Chatboty oraz AI – jak wykorzystać je w HR? Hello News 18.08.2019 r.

Chatboty funkcjonują w wielu dziedzinach, pora wykorzystać sztuczną inteligencję także w HR. Pozwoli to na usprawnienie zadań i zwolni czas na skupienie większej uwagi nad projektami wymagającymi dużego nakładu pracy. Chatboty mogą wchodzić w interakcję z ludźmi i stawać się bardziej zwinne w każdej interakcji. Jeśli kiedykolwiek „rozmawiałeś” z Amazon’s Alexa, Apple’s Siri lub Microsoft’s Cortana, wchodziłeś w interakcję z chatbotem. Dowiedz się w jaki sposób usprawnić swoje działania przy pomocy sztucznej inteligencji w najnowszym wydaniu Hello News!

1. Chcesz przyciągnąć uzdolnionych specjalistów? Zadbaj o rozwój cyfrowych doświadczeń swoich pracowników. Z najnowszego raportu firmy VMware wynika, iż te firmy, które dbają swobodę wyboru cyfrowych narzędzi pracy, znacznie łatwiej osiągają cele biznesowe oraz przyciągają najlepsze talenty. Aby czerpać maksymalne korzyści z technologii cyfrowego miejsca pracy, należy zwiększyć poziom współpracy między działami HR oraz IT. W Polsce, czynnik ten wymienia – jako zachętę do podjęcia pracy – aż ponad 75% pracowników, co stanowi wynik średnio o 15% wyższy niż w Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii. Przeczytaj, co dokładnie oznacza rozwój cyfrowych doświadczeń dla pracowników.

Więcej na ten temat tutaj.

2. Analiza efektywności – 8 najważniejszych czynników. “Mądrzej, szybciej, lepiej” – co jest sekretem efektywności? Na to pytanie odpowiada w swojej książce Charles Duhigg. Swoje rozdziały opisuje tak, aby można było je czytać osobno i wracać do wybranego tematu w miarę potrzeby. Porusz tematy bliskie wszystkim specjalistom Employer Brandingu. Jak łączyć teorię z praktyką? Jakie są najważniejsze lekcje płynące z książki? Czy warto ją przeczytać?

Więcej na ten temat tutaj.

3. Przyciągnąć talenty to jedno, lecz jak zatrzymać je w organizacji? Zarządzanie talentami to proces, który obejmuje parę etapów. Naturalnie, w pierwszej kolejności jest zachęcenie specjalistów, aby chcieli dołączyć do firmy. Niezbędny do tego jest dobry employer branding oraz odpowiednie warunki do rozwoju kariery. Jednak w jaki sposób sprawić, aby nie zrezygnowali po pierwszych kilku miesiącach? 

Więcej na ten temat tutaj.

4. Fundusze na nowe biznesy – prawie 100 tysięcy zł. Rządowy program „Pierwszy biznes – wsparcie w starcie”, w tym roku ma do rozdania 110 mln zł. Program skierowany jest do bezrobotnych, studentów oraz świeżo upieczonych absolwentów. Założeniem inicjatywy jest udzielanie atrakcyjnie oprocentowanych pożyczek osobom, które myślą o własnym biznesie, ale brakuje im kapitału na start. Sprawdź jakie warunki musisz spełniać oraz ile pieniędzy możesz dostać na rozkręcenie swojego biznesu. 

Więcej na ten temat tutaj.

5. Stwórz formularz aplikacyjny, który odróżni Cię od konkurencji! Pierwszym etapem w każdej rekrutacji jest formularz aplikacyjny, którą muszą wypełnić wszyscy kandydaci. Jest to także pierwszy etap, w którym rezygnują z własnej woli. O co trzeba zadbać, żeby nie zniechęcić potencjalnych pracowników do aplikowania, a jednocześnie zebrać informacje, które będą dla nas niezbędne? Co w projektowaniu formularza aplikacyjnego jest najtrudniejsze? Co powinien zawierać?

Więcej na ten temat tutaj.

6. Bierność zawodowa wśród młodych Polaków – jak wpływa na kondycję rynku pracy? Sam wskaźnik bezrobocia nie jest wystarczający, by jednoznacznie określić stan w jakim znajduje się rynek pracy. Znaczącą rolę w tej ocenie odgrywają: współczynnik zatrudnienia oraz skala bierności zawodowej. Dlaczego nie pracują? Co skłoni młode pokolenie, aby podjąć pracę?

Więcej na ten temat tutaj.

7. Dzień Pracoholika – czy Polacy potrafią znaleźć work-life balance? Ostatnie święto może być pretekstem, aby przyjrzeć się jak wygląda podejście Polaków do pracy. Psycholodzy zwracają jednak uwagę, że pracoholizm to nie tylko liczba godzin spędzonych w biurze, lecz w większej mierze nastawienie do wykonywanych obowiązków. Czy dostrzegają to także pracodawcy? Ile godzin przeciętny Polak spędził w pracy?

Więcej na ten temat tutaj.

8. Chatboty oraz AI – wykorzystaj je w HR! Chatboty wykorzystywane są już dość powszechnie w wielu dziedzinach. Większość z nas wchodziła w interakcję z botem na przykład na czacie jako konsument. Coraz częściej zaczyna się wykorzystywać sztuczną inteligencję także w świecie HR. Dzięki rozpowszechnieniu tego innowacyjnego rozwiązania oraz automatyzacji niektórych procesów, pracownicy i managerowie HR będą w stanie poświęcać więcej czasu na bardziej angażujące zadania. W jaki sposób wprowadzić nowe technologie? Na ile będą w stanie usprawnić pracę?

Więcej na ten temat tutaj.

9. Popraw swoją wydajność w pracy – poznaj kluczowe czynniki. Istnieje wiele czynników, które wpływają na wydajność i skuteczność naszych mózgów w ciągu dnia pracy. Niestety, struktura większości organizacji jest przeciwieństwem tego, czego potrzebujemy, aby działać jak najlepiej. Nasze mózgi są naszym kluczowym narzędziem pracy. Jeśli potrafimy zrozumieć ich mechanizmy działania, możemy zarówno lepiej wykorzystać to narzędzie, jak i utrzymać je w dobrym stanie. Poznaj wyniki badań neurobiologicznych i dowiedz się, co wzmacnia naszą wydajność, a co wpływa na nią negatywnie.  

Więcej na ten temat tutaj.

10. Sherlock Waste – nowa aplikacja, która ma poprawić jakość pracy. Jedną z głównych przyczyn niezadowolenia pracowników, jest brak możliwości zgłaszania i rozwiązywania problemów. Wyżej wymieniane są tylko: nieatrakcyjne wynagrodzenie oraz nieprzyjazna atmosfera w pracy. Z tego powodu stworzono aplikację, która zapewni swobodną komunikację w całej organizacji. Dzięki niej pracownicy będą mieli poczucie wpływu czy ułatwiona zostanie możliwości bycia wysłuchanym. Dowiedz się w jaki sposób działa aplikacja oraz jak wpływa na komunikację w przedsiębiorstwach, w których wdrożono to rozwiązanie.

Więcej na ten temat tutaj.


Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze