Content marketing: Skuteczne narzędzia, które pomagają w pracy
Pracujesz jako content manager i zastanawiasz się, jak bardziej usprawnić swoją pracę? Być może z pomocą przyjdą ci narzędzia, które ułatwiają wykonywanie codziennych zadań w zakresie content marketingu. Mogą one dotyczyć sposobów na przeprowadzenie skutecznej burzy mózgów, narzędzi do optymalizacji treści, czy narzędzi analitycznych.
Spis treści
Darmowe narzędzia SEO
Answer The Public to narzędzie, dzięki któremu po wpisaniu szukanej frazy pojawiają się różne wersje słów kluczowych oraz pytania, które pojawiają się w Google. Sprawdzi się ono, kiedy szukamy pomysłów na ciekawy i skuteczny content.
Google Trends prezentuje, jakim zainteresowaniem dany temat (fraza) cieszy się w ujęciu zarówno czasowym, jaki i geograficznym. To narzędzie pozwala nam na określenie, kiedy dana fraza jest najczęściej wyszukiwana i zaplanowanie w czasie publikacji. Dzięki Google Trends możemy także porównać, jakim zainteresowaniem cieszą się poszczególne hasła względem siebie.
Senuto – dzięki temu narzędziu bez problemu sprawdzimy frazy, które warto wykorzystać w swoich materiałach oraz zaplanujemy treści na najbliższe tygodnie. Poza tym przeanalizujemy, jak wypadamy na tle konkurencji, jak pozycjonujemy się na frazy, na których nam zależy.
Narzędzia do sprawdzania tekstu
Grammaly to aplikacja, która będzie przydatna osobom pracującym z językiem angielskim. Skutecznie sprawdza pisownię i gramatykę języka angielskiego. Po założeniu konta mamy wgląd do poprawek, które wprowadzamy, jak i wyjątków, które zapisujemy. Możemy z niej korzystać w wersji bezpłatnej i płatnej.
Ortograf.pl to z kolei system, który pozwala nam na sprawdzenie poprawności tekstu w języku polskim. Wprowadzony materiał jest sprawdzany pod kątem ponad 1000 reguł.
iKorektor.pl – to również strona (można też zainstalować wersję wtyczki), która analizuje tekst i zaznacza miejsca, które warto poprawić.
Narzędzia, które pomagają w promocji tekstu
Buffer to z kolei narzędzie, które pozwala nam na planowanie treści, które chcemy opublikować w social mediach. Dzięki temu treści będą rozsądnie rozplanowane na godziny, w których mają największe szanse na dobrą konwersję, a my nie musimy pamiętać o tym, aby w środku dnia, albo wieczorem dodać nowy materiał na social media.
Later to kolejna darmowa platforma, która pozwala nam na planowanie, publikowanie, jak również analizowanie swojej pracy w social mediach. Wszystko w bardzo przejrzystym układzie.
BuzzSumo z kolei pomaga w monitorowaniu tego, jakie treści spotykają się z największym zaangażowaniem, a co za tym idzie – zainteresowaniem – użytkowników na podstawie udostępnień w social mediach. Dzięki niemu też możemy śledzić trendy w content marketingu.
Google PageSpeed Insights to z kolei narzędzie, które pozwoli nam w prosty sposób sprawdzić, jak długo nasza strona ładuje się na komputerach i smartfonach. Poza tym pozwoli nam zbadać, jakie niedociągnięcia ma nasza strona sprawiające, że użytkownicy nie zostają na niej dłużej. Dlaczego może się przydać content managerowi? Ponieważ wpływa na widoczność treści w wyszukiwarce oraz daje informacje o tym, czy np. warto poprawić grafiki.
Poza tym, w codziennej pracy content marketing managera na pewno przydadzą się darmowe programy graficzne, które mogą zastąpić Photoshopa (przynajmniej przy prostych projektach).
Warto też znać darmowe banki zdjęć, a w efektywnej pracy na co dzień pomogą nam aplikacje, które pomagają zarządzać czasem.
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Christin Hume
Komentarze