Do zaangażowania jeden krok. Hello News 15.09.2020 r.
Czy zastanawialiście się kiedyś nad wspólnym pierwiastkiem marketingu i branży HR? A może szukaliście sposobu na efektywne zaangażowanie? W najnowszym Hello Newsie znajdziecie odpowiedzi na te pytania i nie tylko! Polecamy m.in. artykuły O krok do przodu czy HR na obcasach.
Miłej lektury!
1. Do zaangażowania jeden krok
Instytut Gallupa poprzez analizę najbardziej znanych na świecie raportów zaangażowania stworzył listę Q12. Jest to zbiór 12 pytań, będących kluczem do zrozumienia, czy zespół ma stworzone warunki do aktywnego uczestniczenia w życiu firmy. Czy pracownik pracuje w biurze, czy z domu, jego zaangażowanie nie powinno się różnić. Jak sprawić, aby Twój wirtualny zespół był zaangażowany? Dowiesz się u O krok do przodu.
Więcej na ten temat tutaj.
2. Ni z gruszki, ni z pietruszki
Połączenie marketingu i komunikacji wewnętrznej brzmi nieco abstrakcyjnie. Bee Different w najnowszym artykule tłumaczy, jak wykorzystać real time marketing, marketing szeptany czy wirusowy w branży HR. W jaki sposób prawidłowo przedstawić nowego pracownika? To jedne z pytań, na które odpowiada autor tekstu.
Więcej na ten temat tutaj.
3. Jak wdrażać Feedback?
Feedback to trzon do rozwoju pracowników, jak i firmy. Pozwala na tworzenie efektywnych ścieżek kariery, a jego kultura zaczyna się już od procesu rekrutacji. Bez odpowiednich narzędzi wprowadzenie takiej formy komunikacji może być ciężkie. Większe zaangażowanie i kontrola, a także lepsze wyniki, to jedne z wielu plusów feedbacku. W tekście Gromar dowiesz się, jak efektywnie wprowadzać tę formę komunikacji.
Więcej na ten temat tutaj.
4. Jak robić to dobrze?
W czasie pandemii wiele firm zdecydowało się na redukcję swojej kadry. Przykładowo firma Airbnb pożegnała się ze swoimi pracownikami, której CEO transparentnie pokazuje powód zwolnień. Komunikacja i transparentność to podstawa zwolnienia pracowników. To trudny proces, jednak powinien być on przedstawiony wszystkim w klarowny sposób. Jak robić to dobrze? Dowiecie się HR na obcasach.
Więcej na ten temat tutaj.
5. Benefity to podstawa
Według badania Sedlak&Sedlak dla ponad 80% osób proponowane benefity są istotne podczas procesu rekrutacji. Dodatki pozapłacowe uatrakcyjniają pracodawców w oczach kandydatów, ale także budują bezpieczeństwo i ograniczają koszty, jakie ponosi firma. Aż 88% pracowników w firmach, w których oferowane są benefity, korzysta z nich. Z jakich dodatków najczęściej się korzysta dowiecie się z najnowszego artykułu HR News.
Więcej na ten temat tutaj.
Zestawienie przygotowała Karina Szóstakowska.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.
Komentarze