Niemal wszyscy uprawiamy go w pracy. Czym jest cyberloafing?
![Magdalena Desperak](https://rocketjobs.pl/blog/storage/2023/02/magdalena-desperak-100x100.jpg)
Odpowiadacie za kanał na Instagramie i zastanawiacie się, ile hashtagów dodawać, aby wasze materiały miały duże zasięgi? Aplikacja pozwala na dodawanie 30 hashtagów, ale czy aby na pewno ta liczba jest najlepsza? Later.com przeprowadził analizę aż 18 milionów wpisów na Instagramie opublikowanych przez aplikację Later i ocenił, ile hashtagów dodawać, aby przynosiły one najlepsze efekty.
Spis treści
Niedawno na koncie @creators na Instagramie pojawiła się publikacja mówiąca o tym, że warto dodawać od 3 do 5 hashtagów. Było to o tyle zaskakujące, że zaledwie w czerwcu mówiło się o tym, jakoby warto było dodawać 8-15 hashtagów.
Mimo wszystko powinniśmy się po prostu przyzwyczajać do zmiennych i je obserwować, ponieważ Instagram coraz mocniej stawia na narzędzia zarówno wyszukiwania, jak i SEO.
Aby sprawdzić, jak to naprawdę działa, Later.com przeanalizował aż 18 mln postów aby ocenić, jak ich liczba wpływa na zasięg. Stwierdzono, że mimo wszystko, im więcej hasthagów, tym lepsze wyniki.
Najlepsze wyniki osiągają bowiem posty z 20 hashtagami, a zaraz potem są te z 30. Co jeszcze zaskakujące, kiedy użyjemy więcej niż 5 hashtagów, wzrasta także średni zasięg. Przekłada się to także na wskaźnik zaangażowania użytkowników. Kiedy dodamy ok. 30 hashtagów, wówczas posty mają więcej komentarzy oraz polubień.
Zobaczcie także: Social media manager – kursy, które rozwijają kompetencje w tym zawodzie
Oczywiście najbardziej wartościowe hashtagi to te, które naprawdę odpowiadają treściom, które umieszczamy na Instagramie. Jak podaje Later.com, hashtagi warto podzielić na 5 różnych kategorii:
Szukać ich możecie dzięki m.in. specjalnym narzędziom typu „Later”, obserwując, co się znajduje w waszej sekcji „eksploruj” oraz samemu szukając hashtagów w wyszukiwarce Instagrama.
Tak naprawdę nie ma jednego, skutecznego rozwiązania na to, jakie hashtagi na pewno sprawdzą się w przypadku naszego konta. Należy po prostu je sprawdzać – metoda prób i błędów jest w tym momencie niezwykle przydatna.
Nie możecie przy tym zapominać o wnikliwej analizie. Oprócz zakładki ze statystykami, którą każdy może łatwo znaleźć na swoim koncie, możecie również skorzystać z takich narzędzi, jak np. Later Analytics.
Należy mieć na uwadze, że hashtagi, które krótkoterminowo dały nam spory zasięg to nie wszystko. Na sukces konta na Instagramie wpływa również wartościowa treść oraz stałość w częstotliwości publikowania materiałów. To właśnie dzięki tym wartościom tak naprawdę możemy dotrzeć do zaangażowanej społeczności.
Źródło zdjęcia głównego: Mat. własne
Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska
Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.
Komentarze