Jak w zgodzie rozstać się z pracownikiem? Hello News 28.01.2020 r.

Jak w zgodzie rozstać się z pracownikiem? Hello News 28.01.2020 r.

Odpowiednia komunikacja w firmie, szczególnie podczas restrukturyzacji, zwolnień grupowych czy zakończenia współpracy z pracownikami jest niezwykle ważna dla zachowania dobrego PR organizacji oraz pozytywnych relacji z podwładnymi. Istnieje kilka działań, które warto podjąć, aby uniknąć negatywnych opinii w internecie. 

To właśnie niezadowoleni, byli pracownicy są główną przyczyną takich publikacji. Najczęściej wpływa na to sposób, w jaki przekazano im informacje o utracie pracy, a nie sytuacja, która ich do tego doprowadziła. Przeczytaj jak uniknąć czarnego PR!

1. Jak w zgodzie rozstać się z pracownikiem?
Praktycznie w każdej firmie przychodzi czas, kiedy żegnamy się z pracownikiem. Właśnie wtedy popełniane są jedne z największych błędów, jeśli chodzi o komunikację między pracodawcą a byłymi już pracownikami. Jak powinien wyglądać okres zwolnień lub wprowadzania zmian w firmie, aby uniknąć czarnego PR i rozstać się w zgodzie z pracownikiem?

Więcej na ten temat tutaj.

2. Jaki jest pracownik 55+?
O starszych osobach na rynku pracy nie mówi się za wiele. Są to osoby, które największe zawodowe doświadczenie zdobywały w latach 90, czyli w czasie dynamicznie rozwijającego się polskiego kapitalizmu. Zmiany, zdobywanie nowych kwalifikacji oraz szybkie tempo pracy nie jest im obce. Pracowników 55+ nazywa się “Silversami” – co tak naprawdę o nich wiesz? 

Więcej na ten temat tutaj.

3. Co to jest team branding?
Dobra atmosfera i zżyci współpracownicy utrzymują osoby w firmie oraz przyciągają do pracy nowych kandydatów. Warto wykorzystać ich markę do bieżących działań rekrutacyjnych, bo tworzy ją nie tylko pojedyncza osoba, ale cały zespół. Od czego zacząć budowanie marki zespołu? Sprawdź świetny artykuł Maji Gojtowskiej!

Więcej na ten temat tutaj.

4. Dokumentacja pracownicza w 2020.
Czy wiesz, jakie masz obowiązki jako pracodawca, podczas tworzenia i prowadzenia dokumentacji pracowniczej? W artykule znajdziesz szczegółowe informacje na temat tego, co powinny zawierać takie dokumenty, jak powinny być prowadzone oraz jak je dobrze uporządkować.

Więcej na ten temat tutaj.

5. Czy przyszedł czas na dłuższy urlop wypoczynkowy?
Według OPZZ, które powołuje się na dance OECD, Polska jest jednym z najbardziej zapracowanych narodów. Coraz więcej czasu prywatnego poświęcamy na wykonywanie zadań służbowych. OPZZ twierdzi, że aktualny wymiar dni urlopowych nie daje właściwej regeneracji sił pracownika. Czy w końcu przyszedł czas na zmiany i zostanie wprowadzona propozycja 35 dni urlopowych?

Więcej na ten temat tutaj.

6. Korporacja czy startup? Zarówna praca w startupie, jak i w korporacji ma swoje wady i zalety. Jednym zależy na stabilności i pracy według schematu, natomiast drugim na dynamicznie rozwijającym i zmieniającym się środowisku pracy. Coraz więcej osób wybiera karierę w startupie, który na pewno daje większą możliwość realizowania własnych pomysłów. A Ty jaką drogę wybierzesz?

Więcej na ten temat tutaj.

7. “Płeć” mózgu w miejscu pracy.
Istniejąca kultura pracy nastawiona jest przede wszystkim na uzyskiwanie wyników z typowo “męskiego” mózgu. Dzięki lepszemu wykorzystaniu różnorodności mózgów pod względem płci, pracodawcy mogą uzyskać świetnie wyniki od wszystkich swoich pracowników, niezależnie od płci. Jak nie zmarnować tego potencjału?

Więcej na ten temat tutaj

8. Powrót po urlopie macierzyńskim.
Na rynku pracy panuje przekonanie, że powrót kobiety do pracy po urlopie macierzyńskim nie jest łatwy, a chcąc utrzymać stanowisko musi konkurować z “młodymi wilkami”. Jak inwestować w siebie oraz jaką drogę wybrać podczas i po urlopie macierzyńskim, aby wrócić na rynek pracy bez zbędnego stresu?

Więcej na ten temat tutaj.

9. Jak zorganizować imprezę firmową?
Wigilia, integracja, otwarcie nowych biur, a aktualnie bal karnawałowy to czas dobrej zabawy dla większości pracowników, ale również wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za ich organizację. Jak sprawnie zaplanować organizację eventu dla firmy? Poznaj 5 kroków, które ułatwią te działania!

Więcej na ten temat tutaj.

10. Kryzys wizerunkowy.
Firmy w Polsce nie są gotowe na kryzys wizerunkowy. Aż 95% dyrektorów komunikacja, uważa, że reputacja ma zdecydowany wpływ na wyniki finansowe oraz chroni markę w sytuacjach kryzysowych. W tym samym czasie, 44% z nich, przewiduje, że w ciągu kilku następnych lat ich firmę może spotkać kryzys wizerunkowy.</span style=”font-weight: 400;”>

Więcej na ten temat tutaj. 

 

Autorką artykułu jest Karolina Frącek. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze