Lush Cosmetics znika z social mediów
26 listopada marka Lush Cosmetics zawiesiła swoje działania w social mediach, tj. na Facebooku, Instagramie, TikToku i Snapchacie. Skąd taka decyzja? Chodzi o bezpieczeństwo użytkowników.
Firma Lush Cosmetics, która jest znana głównie z musujących kul do kąpieli i mydeł, właśnie zawiesiła swoje działania w social mediach. To dość nietypowa decyzja, zważywszy na to, jak duże zasięgi, a co za tym, idzie – również zyski można dzięki nim generować. Szczególnie warto zauważyć, że firma zgromadziła na swoim koncie na Instagramie 4 mln obserwujących, a na Facebooku 1,2 mln. Zdziwienie taką decyzją jest tym większe, że brand zrobił to w okresie przedświątecznym, kiedy to popyt na kampanie świąteczne w social mediach jest największy.
Dlaczego Lush Cosmetics zniknął z social mediów?
Rezygnacja z prowadzenia kont we wszystkich krajach, w których działa Lush Cosmetics, a jest ich 48, została podjęta w trosce o klientów. Lush Cosmetics poinformowało, że w ten sposób protestuje przeciwko problemom z bezpieczeństwem w mediach społecznościowych.
Spędziłem całe życie unikając umieszczania szkodliwych składników w moich produktach. Obecnie istnieją przytłaczające dowody, że jesteśmy narażeni na ryzyko podczas korzystania z mediów społecznościowych – podał w oświadczeniu dyrektor generalny Lush, Mark Constantine.
Dyrektor marki podkreślił również, że nie chce narażać w ten sposób zdrowia swoich klientów, nawet jeżeli wiąże się to ze spadkami sprzedaży.
Aktualne działania firmy związane z social mediami są efektem zeznań byłej pracownicy Facebooka – Frances Haugen, która opowiedziała, że Facebook ponad bezpieczeństwo użytkowników stawia własny interes i nie chroni ich przez niebezpiecznymi treściami.
Brand czekał na wytyczne platform i międzynarodowe przepisy w tej sprawie, ale ponieważ na razie się one nie pojawiają, postanowiono podjąć radykalne kroki, z pełną świadomością, że może się to wiązać ze spadkami sprzedaży kosmetyków.
Nie możemy się na to doczekać. Czujemy się zmuszeni do podjęcia własnych działań, aby chronić naszych klientów przed krzywdą i manipulacją, jakiej mogą doświadczyć, próbując połączyć się z nami w mediach społecznościowych – podaje Lush Cosmetics.
To nie pierwszy raz, kiedy marka zdecydowała się na takie działania. Już w 2019 roku brytyjski oddział Lush Cosmetics zamknął swoje konta na Instagramie i Facebooku argumentując swą decyzję tym, że są zmęczeni walką z algorytmami, jednak pandemia spowodowała, że wrócono do działań na tych kanałach. Czy teraz również możemy liczyć na powrót?
Na razie fani marki mogą ją obserwować na YouTube i Twitterze.
Have you heard the n-n-news!?
✨ New ✨ at Lush, a selection of delightful bath bombs to kick those Monday blues 👉 https://t.co/2ggU5UmrtF
Which brand new Lush bath bomb is your favorite!? 😍 pic.twitter.com/hx2ehjTTdE
— Lush North America (@lushcosmetics) November 29, 2021
Co sądzicie o takich krokach?
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Sara Kurfeß
Komentarze