Nowa funkcja na Twitterze
Twórcy Twittera uruchamiają „Fleets” – narzędzie umożliwiające publikację treści, które automatycznie znikają z feeda po upływie 24 godzin. Brzmi znajomo? Zgadza się – mimo starań, nie doszukamy się w tym rozwiązaniu wielkiego powiewu świeżości.
Przedstawiciele serwisu na swoim blogu piszą, że rozszerzenie funkcjonalności podyktowane jest specyfiką ich produktu. Ich zdaniem wiele nieopublikowanych tweetów „umiera”, gdy autorzy w ostatnim momencie rezygnują z wrzucenia konkretnej treści w formie tradycyjnego, „permanentnego” postu. Jak sami piszą: „Celem Twittera jest wspomaganie debaty publicznej – to miejsce, w którym można dyskutować o tym, co aktualne. Jednak niektórzy z Was zwracają nam uwagę, że tweetowanie nie zawsze jest wygodne – wydaje się zbyt publiczne, trwałe i prowokuje do dyskusji czy retweetowania. Niestety, z tego powodu wiele tweetów pozostało w wersjach roboczych!”
Przeznaczenie „Fleets” streścili w swoim tweecie:
That thing you didn’t Tweet but wanted to but didn’t but got so close but then were like nah.
We have a place for that now—Fleets!
Rolling out to everyone starting today. pic.twitter.com/auQAHXZMfH
— Twitter (@Twitter) November 17, 2020
Twitter liczy, że Fleets zachęcą użytkowników do wrzucania spontanicznych postów bez możliwości publicznego komentowania. Trudno oprzeć się wrażeniu, że nowe rozwiązanie jest tak naprawdę kopią tego, co konkurencja w postaci Snapchata, Facebook Stories czy najpopularniejszych Instagram Stories oferuje od lat (a od niedawna także LinkedIn).
Możliwości funkcji, jak na dzisiejsze standardy, także nie robią wrażenia. Ograniczają się do:
– fleetów tekstowych z możliwością zmiany koloru tekstu i tła,
– udostępniania na 24 godziny standardowych tweetów,
– publikacji zdjęcia lub krótkiego klipu wideo.
Nie ma tutaj żadnych efektów specjalnych czy narzędzi korzystających z rozszerzonej rzeczywistości, dostępnych na przykład w rozwiązaniu Instagrama. Twórcy Twittera zapowiadają wprowadzenie naklejek i funkcji transmisji na żywo w przyszłości, jednak nadal są to opcje oferowane przez konkurencję już od dłuższego czasu.
Nowy „feature” będzie z pewnością ciekawym dodatkiem dla codziennych użytkowników serwisu, jednak trudno uznać go za rewolucję.
Twitterowe „stories”, testowane w wybranych krajach od marca tego roku, trafiły do głównego obiegu wczoraj, więc użytkownicy Androida i iOS powinni otrzymać aktualizacje w najbliższych dniach.
Aktualizacja treści, 20.07.2021 r.: Twitter ogłosił, że 3 sierpnia br. Fleets zniknie z serwisu. Jako powód serwis podaje niewielką popularność tej funkcji.
Autorem artykułu jest Mateusz Berg.
Źródła informacji: SocialMediaToday, Twitter Blog
Źródło grafiki: canva.com
📢 Zapraszamy także do naszych grup:
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI
💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs
😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska
Komentarze