Niemal wszyscy uprawiamy go w pracy. Czym jest cyberloafing?

Od czasu swojego wejścia na światowe rynki w 2018 TikTok błyskawicznie zawojował serca użytkowników. Chińska platforma dąży do przekucia nabytej popularności w trwałe źródło przychodów wykorzystując w tym celu segment reklamowy. Z tego względu serwis w ostatnim czasie wprowadził nowe formaty reklamowe oraz dokonuje testów innych modeli ogłoszeń na wybranych rynkach.
Spis treści
Przy wprowadzaniu daleko idących zmian TikTok stosuje podejście etapowe, podobne do Instagrama lub Facebooka. Medium wstępnie testuje rozwiązania na wybranych grupach reklamodawców lub określonych rynkach geograficznych. Pozwala to na skuteczne zbieranie informacji zwrotnych od wszystkich zainteresowanych oraz dopracowania funkcjonalności przed jej szerszą implementacją. Obecnie rozpoczęto testy następujących funkcjonalności:
Chociaż z perspektywy globalnej nowe formaty reklamowe, które TikTok zaproponował użytkownikom, wydają się innowacją, na rynku chińskim funkcjonują one już od dłuższego czasu. Jest to model sprzedażowy, który w rodzimym środowisku cieszy się ogromną popularnością. Niemniej, warto zauważyć, że niekoniecznie musi się to przełożyć na osiągnięcie podobnego sukcesu na skalę światową. Wielu internautów postrzega platformę wyłącznie przez pryzmat ludycznego charakteru, tym samym nie wykazując zainteresowania przejęciem przez niego dodatkowych funkcji marketingowych i handlowych.
Zobacz także: TikTok Inventory Filter – platforma wprowadza nowość, która zrewolucjonizuje działania marketingowe?
Chociaż na pełną ocenę wyników zmian trzeba będzie jeszcze poczekać do światowej implementacji, plany zakładają dodanie wartościowych elementów dla wszystkich uczestników procesu reklamy na TikToku. Platforma obiecuje, że ogłaszający otrzymają szerszy dostęp do grup docelowych. Natomiast one skorzystają z lepiej dobranych pod ich zainteresowania ofert. Dodatkowo, sam serwis zarobi dzięki zwiększonym wpływom z tytułu opłat za reklamy. Musi jednak uważać, żeby utrzymać odpowiedni balans pomiędzy treściami autorskimi, a reklamowymi, aby nie zniechęcić użytkowników przesadną komercjalizacją.
________________________________________________________________________________________________
Źródło zdjęcia: Unsplash@Collabstr
Redaktorka
Z wykształcenia filolog języka francuskiego, jednak od najmłodszych lat emocjonalnie związana z dziennikarstwem i działalnością literacką. Interesuje się szerokim wachlarzem tematycznym, zaczynając od kwestii językowych, kulturowych i społecznych, poprzez finanse i ekonomię, aż po naukę i prawo. Można powiedzieć, że w życiu podąża za iście renesansową definicją bycia "humanistą".
Komentarze