Nowość na Instagramie – pojawi się funkcja „Take a Break”
Instagram wprowadza nowe funkcje, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo, że nastolatki natkną się na szkodliwe treści. Co więcej, nie będzie się bał również pokazywać użytkownikom, że czas na przerwę od social mediów.
Spis treści
Nowość na Instagramie zapowiedział wiceprezes Facebooka ds. globalnych, Bick Clegg w wywiadzie w CNN: Wprowadzimy funkcję, która naszym zdaniem przyczyni się do zmian. Nasze systemy będą w stanie ocenić, czy nastolatek przegląda te same treści w kółko, czy mogą one negatywnie wpływać na jego samopoczucie. Wtedy algorytm zacznie wyświetlać inne treści, sprzyjające zdrowiu psychicznemu.
Nowość na Instagramie – teraz aplikacja nas zniechęci do jej oglądania?
To jednak nie koniec zapowiedzianych zmian. Szykuje się także kolejna nowość na Instagramie w postacji funkcji roboczo nazwanej „Take a Break”, która nas poinformuje o tym, że na przeglądaniu aplikacji spędzamy zbyt wiele czasu. W takiej sytuacji pojawi się komunikat skierowany do nas przez Instagram, który będzie nas zachęcał do odpoczynku. Na razie jednak Clegg nie powiedział, kiedy możemy się tej funkcji spodziewać.
Czy Facebook jest szkodliwy?
Ostatnio było głośno o wywiadzie, którego udzieliła Frances Haugen. Była menadżerka Facebooka zarzucała firmie, że przedkłada zysk nad dobro i przede wszystkim bezpieczeństwo użytkowników. Stwierdziła nawet, że obecna wersja Facebooka dzieli społeczeństwo i wywołuje przemoc etniczną. Padło także oskarżenie o to, że Instagram szkodzi wizerunkowi nastolatków.
Jak widać, Facebook szybko postanowił odpowiedzieć na zarzuty i wprowadzić znaczące zmiany.
Nowości w social mediach
Instagram nie zwalnia tempa i co chwilę zaskakuje nas nowościami. Takie działania zupełnie nas nie dziwią, ponieważ jego największy konkurent, czyli TikTok również mocno stawia na nowości i udoskonalenia. Kilka dni temu zapowiedział np. ułatwienie użytkownikom dodawanie oryginalnej muzyki do swoich materiałów. Instagram z kolei ostatnio zmienił sposób prezentowania video. Co więcej, Instagram wystartował z nową kampanią „Yours to make”, która mówi o tym, jak aplikacja pozwala młodym odkrywać siebie. Warto też zwrócić uwagę na fakt, ze Facebook wprowadził Reels.
Jak oceniacie nowości na Instagramie i nie tylko?
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Georgia de Lotz
Komentarze