Obserwacja i analiza rynku kluczem do zrozumienia branży? Hello News 16.06.2020 r.

Obserwacja i analiza rynku kluczem do zrozumienia branży? Hello News 16.06.2020 r.

Czy Wy również macie takie poczucie, że notorycznie pojawiające się zmiany przestają nas już dziwić, a nawet zaczęliśmy je traktować jako stały element? Czy zatem warto obserwować i analizować zachodzące zmiany – zarówno te zachodzące na rynku pracy, jak i w naszych organizacjach? Czy czas pandemii to dobry okres do poprawienia naszego wizerunku i budowania mądrego employer brandingu? Choć pytań jest naprawdę wiele i można się w tym wszystkim pogubić, to jesteśmy zdania, że każdy moment na poprawę i usprawnienie swoich działań jest dobry. Garść inspiracji do działania przestawiamy Wam w dzisiejszym wydaniu Hello News.

1. Czy zdjęcie profilowe na LinkedIn ma znaczenie? 

Profil na portalu społecznościowym LinkedIn jest bardzo często nieodłącznym elementem w branży HR, głównie dlatego, że wykorzystywany jest m.in. jako narzędzie pracy. Poradników na temat tego, jak uzupełnić ciekawie swój profil i jak wykorzystać w pełni wszystkie dostępne funkcjonalności, jest w sieci stosunkowo dużo. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, jak na odbiór Twojej osoby wpływa zdjęcie profilowe? Czy też jak skutecznie zaangażować pracownika w promowanie marki przy wykorzystaniu np. zdjęcia w tle?

Więcej na ten temat tutaj

2. Jak wykorzystać NPS również w HR?

Czy słyszeliście już o Employee Net Promoter Score (w skrócie eNPS)? Jest to jeden z wariantów wykorzystania wskaźnika NPS do pomiaru zadowolenia czy lojalności pracowników. Sam NPS polega na obliczeniu proporcji pomiędzy osobami, które chętnie poleciłyby produkt lub firmę, a takimi, które takiego polecenia nie udzielą. O tym, dlaczego warto wykorzystywać to narzędzie również w HR, pisze w swoim najnowszym artykule Olga Żółkiewicz

Więcej na ten temat tutaj.

3. Czy kompetencje miękkie mogą być kartą przetargową podczas procesu rekrutacyjnego?

Nieustannie mówi się o tym, że pandemia oraz wywołany przez nią kryzys gospodarczy wpłynęły znacząco na rynek pracy, co przekłada się na przykład na mniejszą ilość ofert. Choć liczba ogłoszeń z pracą w ostatnim miesiącu z powrotem zaczęła wzrastać, to w jeszcze szybszym tempie rośnie ilość osób poszukujących zatrudnienia. O tym, co zrobić, aby zwiększyć swoje szanse podczas poszukiwań nowych wyzwań zawodowych, Marta Osuch rozmawiała z Agnieszką Ciećwierz, autorką książki “Daj się zrekrutować”.

Więcej na ten temat tutaj

4. Zmiany na rynku pracy wywołane wybuchem pandemii

Ostatnie miesiące to czas wielu zmian do których większość z nas zdążyła się już przyzwyczaić. Co ciekawe, blisko dwie trzecie polskich pracowników jest również gotowa na zmiany w sferze zawodowej, a mowa tu o przekwalifikowaniu się i przejście do zupełnie innej branży. Jesteście ciekawi, kto myśli o zmianie zawodu i gdzie widzi swoją zawodową przyszłość?

Więcej na ten temat tutaj.

5. “Udawajmy martwych”. Podcast o employer brandingu w czasach COVID-19

Podcast “Na zdrowie organizacji” to cykl dyskusji prowadzony przez Macieja Sasina, którego celem jest wspieranie firmy w rozwoju. Gościem siedemnastej już odsłony jest Daria Siwka, a rozmowa poświęcona jest Employer Brandingowi. W niej między innymi o utrzymaniu balansu między rzeczywistością i składaną kandydatom i pracownikom obietnicą, kulturze organizacji, spójnej komunikacji czy Agile w HR.

Więcej na ten temat tutaj.


Zestawienie przygotowała Paulina Płoska. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze