Dlaczego Adidas pokazuje kobiece piersi? Nowa kampania marki odzieżowej
Kampania Adidasa wystartowała dopiero dzisiaj, a już wszyscy o niej mówią. Celem akcji „Wsparcie to podstawa” jest uświadomienie kobietom, jak ważne jest odpowiednie dobranie biustonosza sportowego i promocja najnowszej kolekcji staników dopasowanych do potrzeb. Największym zaskoczeniem dla wielu osób jest jednak to, w jaki sposób postanowiono zwizualizować kampanię. Kiedy wchodzimy na stronę główną marki Adidas: adidas.pl, naszym oczom ukazują się kobiece piersi bez cenzury.
Kampania Adidasa „Wsparcie to podstawa”
Po wejściu na stronę marki Adidas, naszym oczom ukazuje się grafika, na której widzimy naturalne kobiece piersi. Ma ona odzwierciedlać różnorodność kobiet, pokazywać, że każde ciało jest inne, piersi mogą być małe, duże, asymetryczne, ze znamionami, ale każde są piękne i każde zasługują na uwagę. To kampania, która odwołuje się do ruchu bodypositive.
Skąd taki krok? Marka zauważyła, że kobiety noszą niedopasowane biustonosze, przez co nie mają one odpowiedniego wsparcia podczas swoich aktywności. Na dodatek dla wielu z nich najlepszą częścią treningu bywa… zdjęcie stanika.
Wyświetl ten post na Instagramie
Ponad 90% kobiet nosi biustonosz sportowy w nieodpowiednim rozmiarze, przez co nie otrzymują potrzebnego wsparcia. Stworzona z myślą o każdym rodzaju aktywności i dopasowania nowa kolekcja biustonoszy sportowych w rozmiarach dla wszystkich kobiet zmienia zasady gry. Została stworzona we współpracy z wieloma kobietami i przetestowana przez sportsmenki podczas treningów i biegania. Bez względu na rozmiar czy wybraną dyscyplinę sportu – mamy to, czego potrzebujesz. Wsparcie to podstawa – czytamy na stronie producenta.
Część osób jednak nie rozumie przesłania tej kampanii i uważa, że jest to po prostu epatowanie nagością. Tymczasem marka zapewne miała na celu o zwrócenie uwagi na fakt, że każdy jest inny i każdy zasługuje na komfort w ciągu dnia. Nieodpowiednio dobrany stanik może bowiem skutkować nie tylko otarciami, czy odciskami, ale również bólem kręgosłupa.
Trzeba przyznać, że publikując zdjęcia bez cenzury, Adidas zdecydował się na odważny krok wychodząc naprzeciw potrzebom kobiet, które od dawna podkreślają, że marki powinny rezygnować z Photoshopa.
Wiele komentarzy na jej temat możemy przeczytać chociażby na Facebooku, ale nie brakuje już pierwszych opinii także na LinkedIn. Oto przykłady:
#adidas ruszył z ciałopozytywną kampanią promującą nową kolekcję sportowych staników. Już lata temu w badaniach rynkowych kobiety podkreślały, że oczekują od marek mniej fotoszopa, więcej naturalności, różnorodności, wsparcia i akceptacji. Wiele marek podąża tym tropem decydując się na #femvertising i komunikując się w oparciu o wartości. Ja jestem za! Sądzicie, że rynek jest na to gotowy? – napisała na swoim profilu Justyna Bakalarska, Twórczyni treści, konsultantka i trenerka biznesowa, wykładowczyni akademicka, twórczyni książek z dziedziny marketingu.
*********
Nowa kampania na stronie Adidas, pokazująca różnorodność damskiego ciała oraz wskazująca na problem z doborem biustonoszy wśród kobiet. Reklama z fajnym ciekawym przekazem, na pewno odważna, ale czy polski rynek, gdzie tematy naszych ciał i seksualności są często tematem taboo jest na to gotowa?
Moim zdaniem kampania ryzykowna, ale bardzo ciekawa i bardzo potrzebna. Niosąca za sobą fajne przesłanie wsprcia w nie tylko dosłownym znaczeniu. Ten odważny krok giganta zadziała w kierunku łamania taboo i dewulgaryzacji ludzkiego ciała. Może przekona wahające się wcześniej marki do podobnych kroków lub wznieci większą kampanię czy ruch. Zobaczcie i dajcie znać co Wy uważacie!
www.adidas.pl – skomentował akcję Krzysztof Okuniewski, Koordynator Operacyjny w Lime oraz Dyrektor ds. Ekspansji Zagranicznej Innovations Hub.
________________________________________________________________________________________________
Źródło zdjęcia głównego: Adidas.pl
Komentarze