Pracownik najważniejszą wartością firmy. Hello News 12.05.2020 r.
Wyobrażacie sobie wtorkową kawę bez Hello Newsa? My nie, dlatego przedstawiamy Wam cotygodniową prasówkę z najważniejszymi artykułami skierowanymi do branży HR z minionego tygodnia. Pozostajemy dalej przy tematyce rozwiązania współpracy, przybliżając temat offboardingu. Zapraszamy także do zapoznania się z raportem agencji Insight Lab z Grupy Komunikacja+, a co za tym idzie, zwrócenie uwagi na panujące nastroje wśród pracowników i dbanie o kulturę organizacji. W naszym przeglądzie znajdziesz także informacje o kolejnych zmianach na rynku pracy oraz o tym, na co zwrócić uwagę planując powrót do biura.
Merytorycznej lektury!
- Rola offboardingu w procesie budowania doświadczeń i wspomnień związanych z pracodawcą.
W ostatnim wydaniu Hello News mówiliśmy o trudnej, lecz koniecznej, nauce zwalniania oraz o tym, jak dbać o doświadczenia pracowników, nawet w momencie rozwiązania współpracy. W tym tygodniu chcemy polecić Wam kolejny artykuł Mai Gojtowskiej na temat offboardingu, czyli procesu rozstania pracownika z organizacją. W publikacji znajdziecie informację o tym, dlatego koniec jest ważniejszy niż początek, jak prawidłowo przeprowadzić proces offboardingu oraz dlatego warto inwestować w takie działania.
Więcej na ten temat tutaj.
- Raport: Polscy pracownicy i pracodawcy w czasie epidemii – wyniki badania nastrojów.
Ciągłe zmiany, a także brak jednoznacznych odpowiedzi i analiz związanych z rozwojem pandemii, wywołuje niepewność nie tylko wśród pracodawców, ale również wśród ich pracowników. Z badań przeprowadzonych przez agencję Insight Lab z Grupy Komunikacja+ dowiecie się między innymi o aktualnej sytuacji przedsiębiorstw oraz narzędziach najczęściej wykorzystywanych do komunikacji i zarządzania zespołem podczas pandemii, nastrojach pracodawców oraz pracowników, a także o opinii pracowników biurowych na temat pracy zdalnej.
Więcej na ten temat tutaj.
- Jak w czasach pandemii pielęgnować kulturę firmy?
Jesteśmy zgodni, że pandemia koronawirusa nie powinna wpłynąć na kulturę firmy, ale jak jest w rzeczywistości? Kiedy kryzys gospodarczy wpływa na rynek, a także być może na Twoją branżę czy firmę, (poza wysokimi moralami) kultura organizacji może okazać się jeszcze bardziej skutecznym motorem napędowym. W czasie pandemii, to właśnie pracownicy mogą okazać się najważniejszym zasobem. Jak więc inwestować i pielęgnować kulturę firmy w obecnym czasie?
Więcej na ten temat tutaj.
- Koronawirus zmienia rynek pracy, a także oferowane benefity.
O ile budowanie kultury organizacji jest czymś, co kosztuje nas jedynie nasz czas i zaangażowanie, to już w przypadku benefitów są to konkretne koszty na liście wydatków, które stosunkowo łatwo można obciąć. Lockdown gospodarki wpłynął znacząco nie tylko na liczbę ogłoszeń, ale również na ich zawartość, w tym na oferowane benefity pozapłacowe. Jak pokazują analizy, średnia liczba oferowanych przez pracodawców benefitów w ogłoszeniach o pracę spadła w marcu z 5,8 do 4,9.
Więcej na ten temat tutaj.
- Nowa “normalność”, czyli jak w 5 krokach przygotować firmę na powrót pracownika do firmy.
Wraz z kolejnym etapem odmrażania gospodarki, kolejne organizacje będę ponownie wracać do pracy w przestrzeniach biurowych. Należy jednak pamiętać, że obostrzenia związane z COVID-19 zostaną z nami na dłużej, dlatego należy uwzględnić to również podczas planowania powrotu z pracy zdalnej. W artykule przeczytacie o doświadczeniach firm, które już zetknęły się z powrotem do nowej, biurowej rzeczywistości. To gotowy plan działania, który mówi o tym, jak przygotować przestrzeń, samych pracowników, a także co robić w przypadku pojawienia się zakażenia w biurze oraz gronie najbliższych znajomych.
Więcej na ten temat tutaj.
Zestawienie przygotowała Paulina Płoska. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com
Komentarze