"FaceTime Content" to nowy trend, który kocha pokolenie Z. Dlaczego takie treści działają na TikToku?

Jesteś social media managerem, albo dopiero myślisz o karierze w tym zawodzie i zastanawiasz się, jak rozwijać swoje kompetencje? Oprócz czerpania wiedzy od doświadczonych osób, którzy dzielą się umiejętnościami w social mediach, warto również zwrócić uwagę na specjalistyczne kursy, których na rynku nie brakuje. Pojawia się jednak pytanie, który kurs wybrać i czym się kierować podczas swojej decyzji. O porady w tej kwestii zapytaliśmy eksperta, Daniela Kotlińskiego, Marketing Expert Tigers.
Spis treści
Uważam, że osoba początkująca w roli specjalisty social media powinna przede wszystkim zwrócić uwagę na zdobywanie praktycznego doświadczenia oraz na odrobienie lekcji z podstaw marketingu jako takiego. Szkolenia w klasycznym wydaniu mają to do siebie, że wyciągamy z nich najwięcej, jeśli „wiemy, czego nie wiemy” (jesteśmy na etapie świadomej niekompetencji w 4-stopniowym modelu Burcha), dlatego – zanim w nie zainwestujesz, zetknij się z praktyczną materią!
Bardzo pomocna na tym etapie będzie przynależność do społeczności specjalistów (choćby Tygrysy Socialu czy podobne), nawiązywanie relacji na LinkedIn i własny research źródeł w sieci (wszystkie portale społecznościowe mają swoje bazy wiedzy i inspiracji).
Równolegle, warto sięgnąć po lekturę poradników, które w ustrukturyzowany sposób pomagają połapać się w środowisku paneli reklamowych – klasykiem jest „Księga Adsów” (dostępna w druku), warto też poznać książki Artura Jabłońskiego w temacie Facebooka czy LinkedIna.
Ogólna zasada odnośnie szkoleń będzie taka, aby sięgać po to, co w perspektywie najbliższych miesięcy może pomóc nam wykonywać naszą pracę lepiej. Zamierzasz skręcić w rejony content marketingu, performance, konkretnych mediów społecznościowych? Dobierz do tego pasujący program – choćby na stronie www.tigers.pl/szkolenia, gdzie propozycje zróżnicowane tematycznie i poziomem trudności. Udział w takim szkoleniu to doskonała okazja, żeby zetknąć się z praktykami na co dzień pracującymi w temacie.
Szkolenia są aktualizowane zawsze wtedy, gdy wymaga tego przedmiot szkolenia – zmiany w danym panelu reklamowym czy medium społecznościowym, o ile mają istotny wpływ na program szkolenia, są uwzględniane na bieżąco. Co ciekawe, nasze kursy on-line są równocześnie materiałami onboardingowymi dla nowych pracowników dołączających do Tigers – więc w naszym najlepszym interesie jest dbać o ich aktualność i jakość 🙂
Dziś szkolenie u nas stanowi zamkniętą całość, tzn. przychodzisz po konkretny kawałek wiedzy i sposób myślenia o danym zagadnieniu, co pozwala Ci w praktyce zastosować wiedzę nawet tego samego dnia.
Pracujemy aktualnie nad nową formułą edukacyjną, która faktycznie będzie miała kształt ścieżek rozwoju w konkretnych specjalizacjach. Zachęcam do śledzenia @TigersPL w social mediach, gdzie będziemy aktualizować info 🙂
________________________________________________________________________________________________
Zastanawiacie się, czy aby na pewno to praca dla Was i ile możecie zarabiać w tej branży? Na podstawie ogłoszeń opublikowanych na RocketJobs.pl można wywnioskować, że pensja junior social media managera może wynosić od 3300 do 4700 zł brutto. Z kolei senior social manager może liczyć na pensję rzędu 8-10 tys. zł
Pamiętajcie też, że nic nie zastąpi ciągłej praktyki. Warto również na bieżąco śledzić newsy z branży, a ponadto rozwijać się samodzielnie. Próbujcie zgłębiać wiedzę z zakresu chociażby tworzenia ciekawych grafik. Nie zawsze muszą one być tworzone za pomocą Photoshopa. Zobaczcie TOP 5: darmowe programy graficzne online, które mogą zastąpić Photoshopa.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Tigers.
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Charles Lamb
Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska
Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.
Komentarze