Za starzy na "slay", za młodzi na "bywaj" (o komunikacji międzypokoleniowej)

Nie tylko Instagram i TikTok pomaga swoim klientom w rozwijaniu sprzedaży własnych produktów. Teraz jeszcze łatwiejsza będzie sprzedaż na Pintereście. Sprawdźcie, jakie nowe opcje wprowadza ta platforma.
Spis treści
Social media muszą walczyć o użytkowników. Najbardziej to widać wśród gigantów – Facebooka i TikToka – którzy co chwilę wprowadzają nowe udoskonalenia dla swoich klientów. Ostatnio TikTok ułatwił dodawanie oryginalnej muzyki do materiałów marek. Teraz z nową ofertą startuje również Pinterest.
Pinterest też nie zwalnia tempa w rozwoju, szczególnie jeśli chodzi o sprzedaż. To dość logiczne, ponieważ kupujący na tej platformie mają aż 85% większe koszyki i wydają dwa razy więcej miesięcznie od osób kupujących w innych miejscach.
Jedną z opcji, którą aktualnie wprowadza Pinterest jest pokaz slajdów do kolekcji. Celem jest zwrócenie uwagi użytkownika nie tylko na konkretny produkt, który aktualnie przegląda, ale również na inne, które znajdują się w kolekcji klienta. Slajdy do kolekcji będą generowane automatycznie na podstawie przesłanego katalogu.
Pokaz slajdów do kolekcji został opracowany przez platformę na podstawie dwóch najważniejszych spostrzeżeń na temat kupujących w tym miejscu.
Jak czytamy na blogu pinterest.com, kupujący na Pintereście zakochują się przede wszystkim w markach. To miejsce, gdzie szukają nowych produktów, pomysłów lub usług, którym mogą zaufać.
Te dane sprawiły, że teraz prezentacja informacji o sprzedawcy będzie mu pozwalała na pokazanie swoich wartości na koncie na Pintereście, które w łatwy sposób zostaną zakomunikowane klientowi.
Kolejną formą wsparcia sprzedaży na Pintereście jest Idea Ads, czyli reklamy opierające się na przypinaniu pinezek. Twórca w ten sposób oznacza markę, która może potem ją promować jako reklama pomysłu. Ten rodzaj współpracy pomaga zarówno firmom, jak i twórcom w zwiększeniu grona odbiorców.
Badania platformy pokazują, że osoby, które korzystają z Pinteresta, są aż o 40% bardziej skłonne stwierdzić, że kochają zakupy od osób, które nie zaglądają w to miejsce.
To co odróżnia Pinterest od innych platform to to, że tam nie przychodzą osoby, które liczą na jak największą liczbę „lajków”, czy chcą sprawdzić, co słychać u znajomych czy celebrytów. To osoby, które chcą znaleźć inspiracje, to co naprawdę kochają.
Źródło informacji: business.pinterest.com
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Charles Deluvio
Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska
Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.
Komentarze