The best of 2022 – czym żyła społeczność naszych social mediów w minionym roku
Wszystkie znaki na niebie i w Internecie mówią nam, że 2022 rok nieubłaganie zbliża się do końca. Co się z tym wiąże, oprócz nowego roku budżetowego i poprawiania błędnie zapisanych z przyzwyczajenia dat? Nowy rok to przede wszystkim czas podsumowań i śmiałego wyglądania w przyszłość. W tym szczególnym okresie, chcielibyśmy wyróżnić naszą nieziemską społeczność Rocketa. To dzięki niej codziennie czujemy się jakbyśmy mogli poszybować do gwiazd. Zaangażowanie, z jakim udzielają się obserwatorzy naszych mediów społecznościowych pozwala nam dogłębnie zbadać i zrozumieć potrzeby kandydatów, żeby połączyć ich z najlepszymi pracodawcami w ramach tworzenia portalu pracy przyszłości.
Spis treści
Jesteście gotowi na wystrzałowego sylwestra? Przygotowaliście już stroje, szampany i obmyśliliście noworoczne postanowienia? W takim razie usiądźcie wygodnie i przygotujcie się na naszą mini “galę”, podczas której zaprezentujemy wam najgorętsze tematy, które królowały w 2022 roku w mediach społecznościowych RocketJobs.pl. Ostatnie dwanaście miesięcy było czasem dynamicznych przemian zawodowych. Niekiedy na rozgrzanym niczym piaski Sahary rynku pracy roiło się od ogłoszeń i kandydatów. Były też momenty, gdy spowalniająca koniunktura gospodarcza nieco przyhamowała ten proces. Niezależnie jednak od okoliczności, jako RocketJobs.pl obserwowaliśmy naszą społeczność, jej radości i frasunki, żeby przekonać się, jakie kwestie przyczyniały się do salt z ekscytacji, ale też… okrzyków oburzenia.
Społeczność Rocketa rusza w drogę do sukcesu
Pierwsze skrzypce w naszej społeczności odgrywają wysokiej klasy pracownicy z różnych branż i na wszelkich etapach kariery. Łączy ich jednak jeden wspólny mianownik – otwartość na nowe wyzwania zawodowe. Nic więc dziwnego, że nad wyraz żywo interesują ich tematy związane z rekrutacją i rozmowami kwalifikacyjnymi. Ten szczególny proces, wraz z wszystkimi swoimi osobliwościami i okazjonalnymi absurdami, stanowi dla nas nieustanne źródło cierpień, ale i okazji do śmiechu.
Wyświetl ten post na Instagramie
Forum społecznościowe to wymarzona przestrzeń, żeby pochwalić się swoimi osiągnięciami lub wyżalić z tych mniej fortunnych doświadczeń. Jest to również miejsce, w którym można się podzielić najlepszymi metodami i poradami dla początkujących. Wśród pracowników występują różne typy postaci: od tych przejętych, próbujących usilnie zwiększyć swoje szanse, po luzaków, dla których chodzenie na rozmowy jawi się jako hobby. Wreszcie są z nami i HR-owcy, którzy czasem uchylą rąbka tajemnicy, jak wyglądają arkana tego procesu okiem rekrutera.
Jak przełamać pierwsze lody?
Niemniej, wszystkie te grupy spotykają się w pewnym szczególnym punkcie zwrotnym. Jest on nieunikniony i decyduje o dalszych losach aplikacji. Ten moment, to publikacja ogłoszenia o pracę. Wypowiedzi, którymi przez ostatnie miesiące częstowała nas społeczność Rocketa zainspirowały nas do stworzenia kampaniii edukacyjnej #jakpisaćspokoogłoszeniaopracę, łączącej w sobie zarówno merytoryczną wiedzę ze strony branży HR-owej, jak i rzeczywiste potrzeby oraz aspiracje kandydatów.
Wyświetl ten post na Instagramie
Wszystko to w celu, żeby później uniknąć takich “smaczków” jak te, na które poskarżyliście nam się w październiku.
Błądzenie jest rzeczą ludzką, ale niektóre hasła definitywnie nie powinny mieć miejsca w procesie rekrutacyjnym. Chociaż warto tu wyszczególnić intymne pytania o stan cywilny lub posiadanie dzieci w najbliższej przyszłości, to niektóre pomysły rekruterów mogą wywołać znaczną salwę śmiechu
Co Pana skłoniło do starania się tu o pracę?
Warto jednak zaznaczyć, że trochę dystansu i poczucia humoru też nie zaszkodzi, o ile tylko nie są one wymuszone. Takie podejście pozwoli każdemu poczuć się swobodniej i równie szczerze przedstawić się z jak najlepszej strony.
Społeczność Rocketa łączy w sobie wiele branż i pasji
Jesteśmy pod niesamowitym wrażeniem, że tak zróżnicowane grono może jednocześnie tworzyć równie zgraną ekipę. Nawet jeśli nie zawsze wzajemnie się rozumiemy, jak w przypadku języka branżowego, to pewne kwestie łączą ludzi z każdego środowiska zawodowego.
Chociażby spędzanie wolnego czasu i czerpanie z niego pełnymi garściami. Jeżeli bowiem ktoś tego nie robi, to powinien się ponownie zastanowić nad swoimi wartościami. Odpoczynek od pracy jest niezbędny w celu zachowania prawidłowego work-life balance oraz redukcji ryzyka wystąpienia wypalenia zawodowego czy też poważnych powikłań zdrowotnych. Na szczęście społeczność Rocketa dobrze wie, jak należy się bawić.
W okresie letnim mijającego roku staraliśmy się wspierać ich w tym działaniu z nieziemską werwą. Kampania Misja: Rowerem do pracy dążyła do zaprezentowania pracownikom umysłowym, że nawet siedząc cały dzień przed ekranem komputera, warto pozostawić sobie pole do odrobiny ruchu.
Jesteśmy niezmiernie wdzięczni, że społeczność Rocketa ma w sobie tyle zaufania, żeby podzielić się z nami tym, co budzi wśród ludzi największy niepokój.
Lecz również, że panuje w niej radosna atmosfera, w której zawsze znajdzie się miejsce na ten jasny promyk nadziei, przebijający się przez burzowe chmury zmęczenia i przygnębienia.
I w całej swojej różnorodności doceniamy, że społeczność Rocketa stawia przede wszystkim na rozwój i godne warunki pracy. Nasza pierwsza kampania w 2022 roku – GenZ – dotyczyła przede wszystkim najmłodszego pokolenia pracowników, które obecnie tłumnie zalewa rynek pracy. Nie bez powodu doczekała się ona licznych wyróżnień, nagród oraz nominacji. Przedstawione w ramach krótkich klipów postulaty posiadają liczne, uniwersalne wartości, w których odnajdzie się przedstawiciel każdej generacji. Nie chodzi bowiem o prezentację ulotnych trendów, lecz stworzenie wspólnie środowiska pracy, wyzutego z toksycznej atmosfery, a przy tym równolegle umożliwiającego specjalistom zarobki, na które zasługują.
Jaka praca, taka płaca
W ramach naszych postów i publikacji, wielokrotnie poruszaliśmy tematykę wynagrodzeń. Może i pieniądze szczęścia nie dają, ale nie ukrywajmy, że to hasło sprawdza się głównie w przypadku prawdziwych bogaczy. W końcu lepiej jest płakać w Mercedesie niż w PKS-ie. Żeby jednak mówić o porządnych zarobkach, należy najpierw określić, jak wyglądają obecne oczekiwania rynkowe. Szczególnie uwzględniając, z jakimi potrzebami finansowymi zmagają się polskie white collary. Dokonaliśmy tego, pytając społeczność Rocketa o ich poglądy odnośnie zarobków pozwalających na godne życie.
W przypadku, gdy zawiodą wszystkie metody przejścia do lepiej płatnej pracy, pozostaje zabieganie o wyższe stawki w obecnym miejscu zatrudnienia. W kwestii podwyżek jest niestety podobnie jak w innych dziedzinach życia. Często trzeba upomnieć się o swoje. Sama ciężka praca nie gwarantuje zostania docenionym:
Kiedy już przychodzi co do czego, to warto wiedzieć, jak negocjować o podwyżkę. Ważne, żeby współpraca była obopólnie korzystna zarówno dla pracownika, jak i dla pracodawcy. Dlatego każdą dyskusję najlepiej oprzeć o swoje najsilniejsze atuty i wartość wnoszoną do firmy. Społeczność Rocketa miała okazję bliżej zapoznać się z tym tematem na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie
Pieniądze to jednak nie wszystko. Czasem bardziej niż gruba koperta z wypłatą liczy się ogólne zadowolenie z pracy i z życia. Chociaż „rodzinna atmosfera” z ogłoszeń rzadko może się ziścić w rzeczywistości, warto zatroszczyć się o to, by w firmie wszyscy czuli się komfortowo. Nasza społeczność wypowiedziała się w sposób zdecydowany, że preferuje pracę w której mogą poczuć dobry nastrój. Ciężko nie przyznać im racji w tym temacie.
Niezależnie od pensji, każdemu przydadzą się dodatkowe oszczędności. W ramach naszej kampanii #DrugaSzansa rozmawialiśmy o tym jak ograniczyć wydatki na ubrania w biurze korzystając z nieprzebranych zasobów mody vintage second hand. Dyskutowaliśmy również o wielu nieoczywistych znaczeniach tego wyrażenia, dotyczących dawania swoistej drugiej szansy w życiu zawodowym. Być może powrót do dawnego pracodawcy będzie niepowtarzalną okazją dla obu stron? Zarówno ze strony pracowników, jak i pracodawców warto czasami odrzucić zaszłości z dawnego życia i pozwolić sobie żwawym tempem wkroczyć w nową przyszłość.
Jak społeczność Rocketa zmienia rynek pracy
Chcemy aby portal RocketJobs był czymś więcej niż tylko kolejnym job boardem. Dążymy do tego, żeby była to także siła napędowa dla pozytywnych zmian na rynku pracy. Dlatego nasze social media nie zajmują się jedynie suchym marketingiem. Angażujemy się w inicjatywy takie jak #jakpisaćspokoogłoszeniaopracę; #DrugaSzansa; Misja: Rowerem do pracy czy kampania Gen-Z. Ponadto, są one przestrzenią dla dyskusji i powstawania niezależnej społeczności Rocketa. Jest to wyjątkowa grupa, która już teraz zrzesza dziesiątki tysięcy utalentowanych kandydatów. To właśnie jej wpływ pozwala nam na zrozumienie potrzeb i oczekiwań ludzi, żeby być w stanie połączyć ich z rekruterami oraz pracodawcami. Jesteśmy pewni, że w nadchodzącym 2023 roku, nasze grono wciąż będzie się prężnie rozwijać i pomagać wyznaczać najlepsze standardy.
Źródło zdjęcia:
Komentarze