Twitter Shops – nowa funkcja na Twitterze będzie hitem e-commerce?

Twitter Shops - nowa funkcja na Twitterze będzie hitem e-commerce?

Na Twitterze pojawiła się nowość – Twitter Shops, czyli miejsce, gdzie można robić zakupy online. Czy użytkownicy będą zainteresowani tą nową funkcją?

Funkcja robienia zakupów z poziomu Facebooka czy Instagrama już chyba nikogo nie dziwi. Meta prześciga się w dostosowywaniu narzędzi e-commerce do użytkowników i sprzedawców. Tym razem z nowością w e-commerce postanowił wyjść również Twitter z funkcją Shops.

Twitter Shops pojawił się w aktualizacji oprogramowania

Niektórzy użytkownicy Twittera po ostatniej aktualizacji mogli zobaczyć, że pojawiła się nowa funkcja, czyli Twitter Shops, którą platforma właśnie testuje. Dzięki niej, jak sama nazwa wskazuje – można przeglądać i nabywać produkty.

Zobaczcie także: Co to jest headless e-commerce?

Jak działa Twitter Shops?

Pilotażowy program zakłada, że sprzedawcy mogą ręcznie umieścić 50 produktów, aby pojawiały się one użytkownikom platformy. Jak czytamy na blogu Twittera, to bezpłatna funkcja, która daje możliwość przeglądania asortymentu z profili marek, które obserwujemy.
Kiedy wchodzimy na profil sprzedawcy korzystającego z Twitter Shops, nad jego tweetami wyświetla się przycisk „Wyświetl sklep”. Po jego kliknięciu otwiera się sklep, w którym możemy przewijać produkty, a po wyborze konkretnego otworzy się przeglądarka, która dostarcza nam więcej informacji o produkcie, jak również daje możliwość zakupu.

Twitter shops

 

W ramach tego eksperymentu platforma chce się dowiedzieć, jak jej społeczność zareaguje na asortyment wywołujący emocje, np. gadżety sportowe, oraz ten po który sięgamy codziennie, np. kosmetyki. Ma to też pomóc w sprawieniu, aby sklepy były bardziej widoczne i udoskonaleniu sposobu wystawiania produktów przez handlowców. Zespół platformy chce też dopracować ilość dodawanych produktów.

Na razie ta funkcja jest dostępna dla wybranych użytkowników w Stanach Zjednoczonych, korzystających z iPhonów.

________________________________________________________________________________________________

Źródło informacji: blog Twitter

Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@freestocks

Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze