Unikaj frazesów w ogłoszeniach o pracę! Hello News 10.03.2020 r.
Czytając oferty pracy, bardzo często trafiamy na powtarzające się, sztampowe frazesy. “Praca w młodym, dynamicznym zespole”, “możliwość rozwoju”, stabilne zatrudnienie” – to jedne z najczęściej spotykanych wyrażeń w ogłoszeniach, które nie niosą za sobą żadnego konkretnego przekazu. Zdają sobie z tego sprawę nie tylko pracodawcy, ale również kandydaci, którzy po prostu naśmiewają się z takich sformułowań. Dlaczego w takim razie wciąż umieszczamy takie hasła? M.in. o tym dowiecie się z dzisiejszego Hello News!
- Mierniki komunikacji wewnętrznej.
Korzystanie z mierników jest niezbędne do określenia skuteczności działań, dlatego też powinniśmy się skupić na mierzeniu nie tylko wyników komunikacji zewnętrznej, ale również wewnętrznej. Największymi “blokerami” w mierzeniu naszej skuteczności jest brak czasu i zasobów, brak odpowiednich narzędzi oraz niskie zainteresowanie biznesu. Jak sobie z tym poradzić i jak zacząć odpowiednio korzystać z mierników komunikacji wewnętrznej?
Więcej na ten temat tutaj.
- Profil na LinkedIn.
LinkedIn to platforma, która zyskuje coraz większą popularność w profesjonalnym budowaniu wizerunku pracodawcy i pracownika. Służy jako narzędzie do nawiązywania kontaktów biznesowych, prezentowania działalności firmy oraz szukania i umieszczania ofert pracy. Jak stworzyć skuteczne konto na LinkedIn? Na co zwrócić największą uwagę?
Więcej na ten temat tutaj.
- Niestosowne zachowania w miejscu pracy.
Zarządzanie różnymi typami osobowości w miejscu pracy jest wyzwaniem. Dział HR powinien przeprowadzić “audyt” złych zachowań u pracowników, zwracając szczególną uwagę na to, jak zachowują się managerzy i team leaderzy. Zmiana zachowań na lepsze powinna zaczynać się u osób na najwyższym szczeblu – to oni w późniejszym etapie wywrą wpływ na pracowników.
Więcej na ten temat tutaj.
- Koronawirus uderza w pracodawców.
Wiele firm szykuje się na możliwy kryzys gospodarczy spowodowany koronawirusem. Zawirowania z jego powodu mogą odbić się również na rynku pracy – zdecydowana większość pracodawców twierdzi, że już teraz odczuwa tego skutki. Rząd pracuje nad rozwiązaniami, które mają na celu zmniejszyć problem epidemii dla polskich firm.
Więcej na ten temat tutaj.
- Frazesy w ogłoszeniach o pracę.
“Praca w młodym i dynamicznym zespole” – jak często spotykacie się w ogłoszeniach z taką informacją? To jeden z najczęściej powtarzających się frazesów, które nie niosą za sobą żadnego konkretnego przekazu. Zdają sobie z tego sprawę nie tylko pracodawcy, ale przede wszystkim kandydaci, którzy coraz częściej po prostu naśmiewają się z takich sformułowań. Jak więc napisać ogłoszenia, aby uniknąć pustosłowia i przyciągnąć ofertą kandydatów?
Więcej na ten temat tutaj.
Autorką artykułu jest Karolina Frącek. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.
Komentarze