Zmiany na Instagramie. Znika IGTV

Zmiany na Instagramie. Znika IGTV Fot.: https://business.instagram.com/

W aplikacji znowu pojawi się nowość. Tym razem zmiany na Instagramie będą dotyczyły publikacji video. Okazuje się, że postanowiono zrezygnować z IGTV. Nie zniknie jednak opcja dodawania video. Po prostu powstanie format – Instagram Video – który będzie łączył materiały zawarte na IGTV i te z pozostałych kanałów w jeden.

Czy to dobre posunięcie? Platforma tłumaczy, że zauważyła, że twórcy coraz chętniej dzielą się materiałami video. Dzięki nowemu rozwiązaniu, tworzenie angażujących, rozrywkowych treści oraz kontakt z odbiorcą będzie jeszcze łatwiejszy.

Jakie zmiany na Instagramie w zakresie treści video nastąpią w październiku 2021?

Okazuje się, że zniknie znana funkcja IGTV, ale to nie znaczy, że zrezygnowano z treści video na Instagramie, które mocno angażują użytkowników, skutecznie konkurując z TikTokiem. Teraz po prostu wszystkie filmy będą generowane w zakładce „video”, która znajdzie się na profilu użytkownika. Możliwe też będzie odtwarzanie pełnoekranowe, czy przewijanie treści.

Zobaczcie także: Reels na Facebooku – funkcja działa na iOS i Androidzie

Instagram Video
Fot.: https://business.instagram.com/

Materiały video, tak jak do tej pory będzie można dodawać z rolki aparatu. Poza tym, do dyspozycji użytkowników oddano też możliwość oznaczania lokalizacji, korzystania z filtrów, oznaczania osób, czy przycinania video. Opublikowane filmy będzie można dalej udostępnić zarówno na czacie, jak i w relacjach.
Podgląd video będzie trwał 60 sekund. Jeśli będzie się ono kwalifikowało do wyświetlania reklam, wówczas podgląd będzie trwał 15 sekund.

Jako twórca uważam, że nie powinno być podziału na formaty wideo na Instagramie; kanał wideo i IGTV. Powinno być tylko wideo. Kiedy dana osoba szuka treści do oglądania online, nigdy nie szuka specjalnie długiego lub krótkiego formatu – po prostu chce oglądać filmy i zapewniać sobie rozrywkę. Cieszę się, że teraz nie będę musiał przechodzić do tylu różnych powierzchni, aby oglądać rzeczy na Instagramie – mówi twórca, Henry Walnut.

Zmiany na Instagramie teraz będzie Instagram Video

Zastanawiacie się, co z reklamami IGTV? Teraz są reklamami video Instagram In-Stream. Twórcy nadal mogą na nich zarabiać, a marki mogą docierać do swoich konsumentów za pomocą angażujących treści.

Co sądzicie o tej zmianie na Instagramie?


Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Erik Lucatero

Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze