Dlaczego Employer Branding powinien informować o dostępnych ofertach pracy?
Dlaczego informowanie o ofertach pracy jest ważnym elementem Employer Brandingu?
Każda treść publikowana przez firmę jest szansą na ożywienie marki pracodawcy. Gdy mowa ofertach pracy, mamy wyjątkową możliwość bezpośredniego komunikowania się z potencjalnymi kandydatami mówiąc o misji, wizji i kulturze pracy.
Branding pracodawcy jeszcze nigdy nie był tak ważny. Wraz ze zmianą na rynku pracy w kierunku skoncentrowania się na kandydatach, sposób, w jaki prezentujemy swój EB i głos marki, ma pierwszorzędne znaczenie. Musimy pozycjonować się jako pracodawca godny wyboru. Dlatego gdy osoby poszukujące pracy zdecydują, że chcą wejść na pokład naszego statku, muszą wiedzieć, gdzie szukać oferty dla siebie.
Strategia budowania wizerunku firmy jest tym, co pomaga przyciągnąć jakościowych kandydatów, obniżyć koszty zatrudnienia i zatrzymać talenty, które już posiadamy. 86% pracowników twierdzi, że nie chce pracować w firmie o złej reputacji, z byłymi pracownikami lub organizacjach związanych z opinią publiczną. Oznacza to, że praca marketera związanego z rekrutacją ma na celu zapewnienie, że nie przydarzy im się to w Twojej firmie.
Zacznijmy od krótkiego przeglądu tego, co rozumiemy pod pojęciem marki pracodawcy. EB to połączenie tego, co mówią o Tobie obecni pracownicy i ogólnej reputacji Twojej firmy w branży. Obejmuje to misję firmy, wartości, wizję i kulturę. Dzisiejszy rynek pracy rozrasta się wraz z otwieraniem się coraz większej liczby stanowisk, a mimo to coraz mniej osób faktycznie poszukuje pracy.
Jak sprawić, by Twój EB błyszczał poprzez oferty pracy?
Opis stanowiska pracy to szansa na przekonanie potencjalnego kandydata, że chce aplikować na to stanowisko. Oznacza to, że to ogłoszenie jest miejscem, w którym chcesz skupić się na przyczynach, dla których w rzeczywistości jesteś pracodawcą wartym wyboru. Nie wszyscy kandydaci będą zaznajomieni z Twoją obecnością w mediach społecznościowych. Nadal znakomita część kandydatów nie wie jak poszukiwać informacji o firmie, i jak poznać jej EB, przez co przy wyborze nowego pracodawcy kierują się tylko informacjami znalezionymi na job boardzie.
Dodatkowo pracownicy są bardziej skłonni pozostać w firmie na dłużej, jeśli proces onboardingu pomoże im się zadomowić na nowym stanowisku. To Twoja szansa na zapewnienie nowemu talentowi poczucia przynależności i bezpieczeństwa w Twojej organizacji. Dzięki temu wie, co czeka go nie tylko na etapie procesu rekrutacyjnego, ale i po objęciu nowego stanowiska.
Jeśli Twoja firma ma dodatni wynik EB to przeciętnie, trafiać będę do Ciebie kandydaci o połowę bardziej wykwalifikowani. Jeśli nie angażujesz się w słuchanie głosu swoich pracowników i nie śledzisz trendów rynkowych związanych – czas zacząć. Każdy kandydat powinien przyjść na rozmowę kwalifikacyjną z podstawową wiedzą na temat wartości firmy, wizji, misji i kultury. Jaki jest lepszy sposób, aby mieć pewność, że dostarczasz im te informacje od samego początku, niż włączenie ich do swojego ogłoszenia o pracę?
Według ostatniego badania LinkedIn, 75% kandydatów będzie szukać więcej informacji o Twojej firmie przed złożeniem swojej aplikacji. Uwzględnienie aspektów Twojego EB w opisie stanowiska pracy, oszczędzi im więc czasu i wysiłku. A kto nie lubi dróg na skróty?
Wszyscy spotykaliśmy się z aplikacjami, których wolelibyśmy nie musieć przeglądać. Chodzi o CV kandydatów bez doświadczenia potrzebnego na danym stanowisku, posiadających literówki w całym swoim życiorysie i absolutnie nie mających pojęcia, co właściwie robi dana firma! Kilka informacji EB w opisie może powstrzymać wiele z tych osób przed aplikowaniem. Jeśli zobaczą, że nie są w stanie odnaleźć się w kulturze organizacyjnej już przed wejściem w proces rekrutacji – oszczędzą swój i Twój czas – po prostu nie aplikując.
Wykorzystanie EB do informowania o ofertach pracy pozwoli Ci pokazać, kim jesteś w kontekście Twojej firmy. To, co czujesz do swojej firmy, ujawni się naturalnie w każdym opisie stanowiska pracy, bez względu na to, jak bezstronny jesteś. Więc zamiast martwić się o to, wykorzystaj ten fakt na swoją korzyść, pokazując potencjalnym kandydatom, jak bardzo lubisz tam pracować. Pokazuje to nie tylko Twoją ludzką stronę, ale daje kandydatom czytającym Twój opis smak tego, na co muszą się również cieszyć.
Umieść wszystkie swoje karty na przysłowiowym stole. Pokazując potencjalnym kandydatom, jak to jest pracować w Twojej organizacji, dajesz im punkt odniesienia. Być może inny rekrutujący nie był tak energiczny w rozpowszechnianiu EB, a Twój kandydat już przeczytał stworzony przez Ciebie opis i został zainfekowany Twoim dobrym nastrojem – co przeniesie się na to, że spojrzy na Twoją ofertę jako na coś wyjątkowego.
Jaki jest rezultat takich działań? Wykorzystanie EB do informowania o ofertach pracy pozwala na osiągnięcie kilku celów ale przede wszystkim jest to oszczędność czasu i pieniądze.
Komentarze