Zmiany w działach HR i EB. Hello News 05.05.2020 r.
Śledząc bieżące wydarzenia, łatwo zauważyć, że pandemia koronawirusa oddziałuje na wszystkich, bez wyjątku, coraz mocniej. Kryzys gospodarczy wywołuje różne skutki, wymuszając przy tym wiele zmian. Odczuwają to również w swoich działaniach managerowie, działy HR czy EB. Borykają się między innymi z koniecznością dostosowania komunikacji wewnętrznej, szybkiego wykształcenia nowych umiejętności czy po prostu ponownego przeanalizowania lub przeorganizowania strategii i planu działania. Natomiast jedno jest budujące: mimo rozkręcającego się kryzysu, w ostatnich publikacjach można wyczuć coraz to więcej pozytywnego nastawienia i chęci do konstruktywnego działania.
W ten deszczowy wtorek życzymy Wam miłej lektury!
1. Jak w czasie izolacji zmienia się rola HR-u? O tym w HeRbacie #3
Była już HeRbata #1 o dynamicznych zmianach i konieczności dostosowania się do nowej rzeczywistości w izolacji, a także HeRbata #2 o komunikowaniu trudnych zmian w organizacji. Tym razem postanowiliśmy przybliżyć temat utrzymania “work-home-balance”, a także well-being podczas przymusowej pracy zdalnej. Podczas trzeciej HRowej Debaty będziecie mogli dowiedzieć się co zrobić, aby zachować spokój w czasie kryzysu, jak zarządzać emocjami pracowników i mimo wszystko utrzymać motywację, pozytywną atmosferę i wznieść morale na wyższy poziom, kiedy sztandarowe hasło to #zostańwdomu.
Więcej na ten temat tutaj.
2. Czerp inspiracje od najlepszych! Netflixowa komunikacja wewnętrzna
„Powerful. Jak zbudować kulturę wolności i odpowiedzialności” to książka napisana przez byłą dyrektor HR w Netflix, Patty McCord, i choć nie jest ona bezpośrednio o komunikacji wewnętrznej, Olga (autorka bloga how2hr) wyciągnęła z niej 8 inspiracji, czym kierować się podczas codziennych rozmów z organizacją. To lektura obowiązkowa, która sprawdzi się nie tylko podczas panującego kryzysu. We wpisie przeczytacie m.in. o transparentności, rozumieniu biznesu, byciu fair, a także… o konieczności traktowania pracowników jak dorosłych ludzi 😉
Więcej na ten temat tutaj.
3. Trzy (subiektywnie) najpopularniejsze błędy poznawcze popełniane w pracy HR-owca i EB-owca
Faktem jest, że w codziennej pracy popełniamy błędy poznawcze (istnieje ponad 30 najpopularniejszych rodzajów), często nawet o tym nie wiedząc. Czy jesteście tego świadomi? A może popełniacie je z pełną odpowiedzialnością? O błędach, które nie pozwalają podjąć dobrej decyzji, nie tylko podczas pandemii, a także o tym, jak ich unikać, przeczytacie w LinkedIn’owym artykule Kingi Makowskiej.
Więcej na ten temat tutaj.
4. Trudne rozstanie. Od czego zależy, jak pracownik będzie wspominać swoje zwolnienie?
Niestety, nawet najbardziej optymistyczne prognozy i scenariusze zakładają, że czeka nas dalsza fala zwolnień (w zależności od szacunków, w najbliższych tygodniach pracę straci od 500 tysięcy do ponad 1 miliona Polaków). Co zrobić, aby nie powielać “błędnego koła” złego rozwiązywania współpracy oraz mimo wszystko dbać o dobre doświadczenia zwalnianych pracowników? O tym, jak mówić “do zobaczenia” zamiast “żegnam”, przeczytacie w artykule Mai Gojtowskiej na temat nauki zwalniania.
Więcej na ten temat tutaj.
5. Jak będzie wyglądał powrót do biura po pandemii?
Choć od powrotu do normalnego funkcjonowania w biurowej rzeczywistości dzieli nas z pewnością jeszcze kilka, a nawet kilkanaście tygodni, to pytania o nową rzeczywistość padają coraz częściej. O tym, czy praca zdalna wpływa pozytywnie na motywację, efektywność oraz polepszenie samopoczucia pracowników, a także o rosnącej roli rozwiązań cyfrowych przeczytacie w artykule „Rzeczpospolitej”.
Więcej na ten temat tutaj.
6. Czy praca zdalna zostanie z nami na dobre?
Coraz częściej mówi się o tym, że Polacy polubili pracę zdalną, którą do tej pory często traktowano jak benefit. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Nationale-Nederlanden wynika, że mimo wielu przeszkód, ponad jedna czwarta ankietowanych deklaruje, że mogłaby pracować w trybie pracy zdalnej na stałe. Czy firmy zrezygnują z części biur, aby zaoszczędzić na kosztach związanych z wynajmem? Czy nadal model podróży i spotkań z klientami twarzą w twarz będzie tak popularny?
Więcej na ten temat: tutaj.
Zestawienie przygotowała Paulina Płoska. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com
Komentarze